pátek 25. února 2022

Ema Smetana, Cheesy Mix, Fried Chicken Wings, Vosíme

Taky máte stravenkovou kartu? Ale ne takovou tu rádoby kartu nějaké francouzské rádoby nadnárodní korporace, kterou skoro nikde neberou a s kterou máte akorát kýbl starostí. Ale takovou tu normální stravenkovou kartu. Jako já. Zvedl jsem telefon, zřídil si speciální účet s kartou (na ni fixou napsal stravenky) a posílám si tam dvojnásobek stravenkovýho paušálu, kterým se mě můj chlebodárce snaží vykrmit. Někdo odklání peníze kamsi do daňových rájů plných silikonů a mrakodrapů a silikonových mrakodrapů, já odkládám peníze na moji stravenkovou kartu a potají ji vyžírám. No pár dní zpátky jsem zjistil, že se tam nějak moc hromadí peníze a tak je třeba zatáhnout za záchranou brzdu. Prvním počinem k získání rovnováhy na účtu byla degustační objednávka od Vosíme. Nějaká ta pizza, nějaký ty sýrečky a nějaký ty křidýlka. A abych vás neochudil o moje poznatky, na který se určitě všichni třesete, tak sem si udělal i pár fotek a poznámek.


Minule jsem si díky Vosíme zajel do Londýna, tentokrát jsem zajel do Emy Smetany. Smetanový základ, mozzarella, šunka, anglická slanina, sýr camembertového typu, niva, cibule, česnek. Tolik z webu. Smetanový základy já rád. Co mě trochu děsilo bylo spojení slov sýr camembertového typu. Jako mám rád Hermelín, mám rád Camembert, mám rád i originální Brie. Ale abych šel do obchodu a koupil si něco, na čem je napsaný sýr camembertového typu? Myslím, že ne, Time. Ale tak na pizze se to ztratí.

A ztratilo. Ema Smetana je taková... přeplácaná. Alespoň na můj vkus. Hodně šunky, hodně slaniny a bohužel takové té levnější. Já osobně bych radši míň, ale kvalitnějšího. Samotná niva a "camembert" byl celkem v pohodě. Co mi ale absolutně nesedlo byl spodek pizzy. A tím nemyslím těsto, ale to, co se skrývalo pod uzeninovou střechou. Tohle.


Tlustá vrstva asi mozzarelly se smetanou a cibulí. Cibule podle mě patří nahoru pizzy a sýru by na pizze nemělo být víc než šest gigagramů. Prostě jste jedli jen gumovou směs sýra s levnou šunkou. Občas člověk ucítil červenou cibuli. Hodně taky převládala chuť nivy. Nevím no. Znám pizzerky, který umí udělat i samotnou sýrovou pizzu tak, aby byla relativně lehká a stravitelná. Ema Smetana od Vosíme je taková ta klasická dovozová žlučníková bomba. Spousta lidí to nepochybně rádo. Mě víc sedí přístup pizzerky Cartel.

Samotný těsto od Vosíme špatný nebylo. Takový to klasický kynutý dovozový těsto. Celkově mě pizza neoslovila. Druhej den sem si ji ohřál v troubě, zakydal sladkokyselou omáčkou a šla dojíst. Ale jestli si ji objednám znova? Na to si odpovězte sami. Indicií máte dost. Cena je 189 korun. Jediný opravdový plus téhle pizzy bylo použití oregana...


Cheesy Mix jsou tři druhy sýrových nugetek, porce hranolek a dva malý kečupy. Podobný věci jsou nejlepší začerstva po usmažení, takže jsem samozřejmě nečekal žádnej výstřel do ionosféry. Nakonec jsem si na nich pochutnal asi nejvíc ze všech třech degustačních pokrmů. Všechny druhy obsahovaly takovej ten průmyslovej natavenej sýr. Černý nugetky byly čedarový s jalapeno, chuťově naprosto srovnatelný s těma, co dostanete v BK nebo koupíte v Kauflandu. Ty trojúhelníkový byly hodně paprikový, lehounce pikantní. Plochý jsou smažáčky z goudy. Jako jediný nepikantní. Od těchhle sýrových nugetek dostanete přesně to, co od nich čekáte. Pokud budete mít štěstí na rychlej dovoz, tak budou celkem fajn a pěkně se potáhnou. 

Hranolky byly společně s nugetkama v obyčejné papírové krabičce. Tím pádem hranolky změkly a byla z nich z větší části taková ta klasická gumová bramborová hrouda, kterou si nevychutná asi nikdo. Pár jich tam bylo v pořádku. Díky rychlýmu dovozu. No upřímně bych ale čekal, že firma zaměřená na rozvoz zvolí lepší obaly. I dovezený hranolky můžou křupat, když si s tím dá někdo trochu extra práci. Kečup byl fajn. Jeden z těch kvalitnějších z rajčat. Cena Cheesy Mixu je 179 korun. Pokud jste šílenej vegetarián toužící po sýru a patlavých bramborách, Cheesy Mix je přesně pro vás. Zbytek lidí asi najde lepší využití peněz. Přece jen pár prefabrikovaných nugetek s hranolkama si zvládne doma udělat každej a líp.


Fried Chicken Wings. Tady si na začátek postěžuju. Podle webu máte dostat ke křidýlkům omáčku Tisíce ostrovů, já dostal příslovečný prd. Což mě nepotěšilo. Omáčky typu tisíce ostrovů já moc rád. Dva body dolů! Samotný křidýlka taky nebyly nic extra. Obal jsou v podstatě rozdrcený cornflakes nebo něco podobnýho a hlavní chuť tvořila chuť oleje z friťáku, kterou tahle "strouhanka" nasákla. Malinko byla cítit ještě jakási pikantní linka, ale olej ji přebil. Samotný maso taky nebyla žádná hitparáda. Kuře bylo hodně tučný s tlustou kůží, která kvůli hutné strouhance nebyla vypečená. Takže kuře mělo takovou tu nepříjemnou pachuť a nemohl jsem se zbavit dojmu, že jde o jedno z těch levnějších kuřat. To bude možná i moje chyba, protože domů kupuju kuřata, který za živa i něco zažily, ale třeba KFC dokáže dobře pracovat i s těma levnějšíma kusama. Vosíme to moc nezvládlo. Navíc byl stupeň propečení o jednu desetinu menší než mám u kuřete rád. Nebylo vyloženě růžový, ale úplně samo od kosti taky ještě nešlo. Cena je 159 korun za asi šest kousků. Za kuřata u mě v Ostravě s přehledem vede Don Corleone...

Tahle objednávka od Vosíme se moc nepovedla. Pizza podprůměrná, hranolky změklý, kuře nasáklý olejem téměř bez chuti, chybějící omáčka... Celkově s dovozem a dýškem jsem u Vosíme nechal 575 korun a jsem rád, že jsem ochutnal, ale plusový body si u mě Vosíme tentokrát neudělalo. Upřímně další recenzi na tenhle podnik asi letos nečekejte. Na pizzu mám větší favority, na kuřata taky a sýrový nugety si doma dělám sám celkem pravidelně. Každopádně pokud máte rádi těžkou pizzu, z které se nají tři lidi a ještě se rádi dorazíte lehce nedodělaným kuřetem, běžte do toho. Ostatním doporučuju minimálně jinej výběr pizzy a na kuřata úplně jinej podnik. O nic nepřijdete.

Žádné komentáře:

Okomentovat