sobota 19. února 2022

Surf & turf burger, Restaurace a Penzion Florian

Byli jste o víkendu na Buger weekendu u Floriana? Já tam byl. A jedl. Burger snědl. Sice už si ho dát nemůžete, ale tak třeba někoho recenzí naladím na další ročník. Letošní Burger weekend prý padlo 693 burgerů, což je neskutečný číslo. Tak třeba to bude příští rok ještě víc!

Nabídka byla široká. Široká a i na můj vkus dostatečně ujetá. Po asi třetím pročtením jsem si vybral Surf & turf burger.


Mleté hovězí maso, smažené krevety, iberijský špek, mangovo-ananasová salsa s chilli, béarnaise majonéza, listový salát a rajče. Správně ujetý kombo. Surf & turf aneb hovězí s mořskýma potvorama je starý dobrý kombo, který ve světě frčí. To až tak ujetý není. Ale k tomu mangovo-ananasová chilli salsa s béarnaise majonézou, to už mi přijde jako správná exotická divočina. Takže jdeme na to.

Už od pohledu mě byla jasná jedna věc. Příboru se nevyhnu. Samozřejmě bez boje se nevzdávám, tak jsem burger vzal do ruky a zkusil to. Po prvním kousnutí přišel velkolepý sesuv a bylo doslova vymalováno. Poprvé po několika letech jsem musel zbaběle sáhnout po příboru... Takhle vysokej burger jsem dlouho neviděl. Normálně bych si možná postěžoval, ale když za to můžou obří krevety, tak se můžu tak maximálně smát na otočným koženým křesle a zlomyslně hladit kočku.

Takže první kousnutí moc nevyšlo. První rozříznutí už vyšlo dokonale a ukázalo stupeň propečení masa. Krásný a šťavnatý medium. 693 burgerů jsem nejspíš neudělal za celej život. Tihle borci jich tolik udělali za víkend. A pokud všechny byly takhle medium, tak je to na olympijský zlato. Chuť masa byla taky peckovní. Jen kráva a sůl. Výborná kráva. Mňam. Samotný krevety byly veliký, obalovaný a osmažený přesně tak, aby nebyly přepečeně gumový a ani syrový. Možná mohly být o chlup víc osolený, ale jinak byly na jedničku.


Další chuťová bomba byla mangovo-ananasová chilli salsa. Hrozně sladká, hodně svěží a lehce pikantní. Přesně tak, jak si podobnou salsu představujete. A přesně tak, jak si představujete, se i hodila ke krevetám a k zelenině. Fantasticky. Tahle salsa byla dole. Nahoře byla majonéza béarnaise. To je taková vytuněná, kyselkavá a hodně bylinková majonéza s estragonem. Tahle omáčka mě zaujala. S béarnaise jsem ještě tu čest nikdy předtím asi neměl (možná snad tady), ale pokud pokaždé chutná takhle, tak jsem asi našel jednu z mých nejoblíbenějších omáček. K hovězímu masu se hodí snad ještě o chlup víc než třeba barbecue omáčka. A to je co říct...

Rajče i salát byly čerstvý a dobrý. Houska byla domácí, výborná, briošková a hodně máslová. Lepší snad ani být nemohla. Jediná věc, kterou jsem moc nepochopil a která u mě moc nezabodovala, byl iberisjký špek. Samotný plátky špeku byly v pohodě. Rozplývaly se na jazyku a k takovýmu vínu na prkýnku by to byla nebetyčná pecka. Ale takhle položený na mase mezi krávou a estragonovou majonézou? Ke krevetám se silně ovocnou salsou? Až moc zvláštní kombinace. Tak nějak navíc. Samozřejmě čím víc zvířat, tím víc Adidas, ale špek tam být za mě ani nemusel.

To je ale jen malý a ještě k tomu úsměvný minus tohodle vysokýho a ujetýho krasavce. Burger jsem dojedl s radostí. Sice příborem, ale pochutnal jsem si jako dlouho ne. Prvotřídní suroviny, všechny udělaný akorát. Nemám co vytknout. Cena společně s hranolkama byla 315 korun. To je dost, ale jen ta porce krevet musela stát pár desetikorun. Plus práce okolo tady toho macka musela být enormní. Domácí omáčky, domácí houska... Surf & turf burger si dokázal obhájit každou korunu a příští rok nemám důvod Burger weekend u Floriana vynechat. Mimochodem hranolky byly taky domácí a ty byly geniální jakbysmet. Troufnu si tvrdit, že kluci a holky z Faency Fries by se mohli od Floriana něco přiučit.

Burger weekend u Floriana musel zabrat tři kvanta času na přípravách a všechno se vydařilo dokonale. Můžu jen zatleskat, poděkovat a těšit se na příště...

Žádné komentáře:

Okomentovat