středa 14. dubna 2021

Londýn, Vosíme, Ostrava

Asi vám neuniklo, že tu poslední dobou je nějak moc recenzí na pizzu z dovozu. Inu, hospody se u nás jen tak neotevřou a na křupavou italskou pizzu bude lepší zapomenout. A adaptování se na nový životní podmínky je předpoklad pro přežití. Takže ač nerad, pomalu se adaptuju na pizzy s postkrabicovým syndromem. S tím souvisí sondování ostravskýho trhu z gauče a baštění jedné pizzy za druhou. Co se dá dělat. Život je někdy halt těžší než obvykle. Po resurekci Chachara a ochutnání pizzy od Amici přišel čas na dalšího kandidáta. Zaujala mě pizzerie Vosíme.


Konkrétně pizza Londýn. Tomato, mozzarella, anglická slanina, cibule a česnek. Jednoduchá, přímočará a nepřeplácaná kombinace surovin. To já rád. Po otevření na mě čekaly dvě překvapení. První. Pizza byla krásně obložená neplaval na ní sýrovej sloní šourek. To je pozitivum. Překvapení druhý. Červená cibule je nějaká černá. Nejsem rasista, takže za mě v pohodě. Vyloženě spálená nebyla a naštěstí chuťově ještě nechytla hořkou vlnu. Ale příště bych uvítal červenou cibuli červenou, maximálně lehce hnědou. Znáte to. Nejsem rasista, ale...

Zpátky k recenzi. Cibule byla sice na hraně, ale zbytek surovin byla pecka. Třeba těsto. Tak nějak na pomezí pravé Itálie a českých pizz. Nebylo nejtenčí jako u Amici, ale bylo rozhodně o hodně tenčí než u Chachara. Taková zlatá střední cesta. Na postkrabicovou pizzu akorát. S tím taky souvisí vyšší gumovost než křupavost. Chuťově bylo těsto vynikající a společně s omáčkama (o těch něco málo najdete asi o dvanáct centimetrů níž) se jednalo o vynikající záležitost.


Kromě těsta mně příjemně překvapila i slanina. Byla všude, byla krásně vypečená a byla super. Asi to nebyla slanina z veselýho vepříka na statku uzená bukovým dřevem za úplňku uprostřed půstu, ale potěšila. Oko, jazyk i mysl. Taky chválím množství mozzarelly, který bylo přesně takový, jako mám rád. U recenze na Chachara jsem se tuhle taky rozplýval nad akurátním množstvím sýra, abych pak při další objednávce dostal pizzu s centimetr tlustým sýrovým vytahaným šourkem. Na množství sýra na pizze jsem zjevně náchylnější než důchodci na cenu brambor, takže Vosíme má u mě plus a snad bude mít i příště. Sýra bylo přesně tolik, že byl skoro všude, byl trochu cítit, ale nezavazel a hlavně vám neodstřelil žlučník samotným pohledem do krabice. Taky výběr mozzarelly kvituju s větším povděkem než eidam. Alespoň co se pizzy týče.


Rajčatovej základ, nebo-li po českoitalsku, tomat, byl nenásilně rajčatovej a akurátně nakyslej. Určitě mu nemám co vytknout. K ostatním surovinám sednul dokonale. Čím mě Vosíme zaujali hodně, jakože opravdu hodně, bylo oregano. Oregano je taková křovitá kytka, která roste venku na skalkách nebo u milovníků středomořských pokrmů v květináčích a kamkoliv ji šoupnete, vytvoříte instantně Itálii. Stejně jako když někam narvete tvargl a máte hned loštickou specialitu. Za mě oregano na pizzu patří a jsem rád, že Vosíme to vidí stejně. Takže za mě další plus. Česneku jsem přímo na pizze moc nepostřehl. Buď se schovával nebo ho sprostě přebila česneková majonéza...


Ano, ta majonéza, kterou dostanete ke každé pizze zdarma! Nevím, jestli je to teď nějaká akce nebo to tak bude napořád, ale je to bomba. Bomba jako prase. Jejich česneková majonéza byla ta nejlepší česneková majonéza ze všech česnekových majonéz, který jsem během svýho hledání té nejlepší česnekové majonézy ochutnal. A jakože fakt. Okraje pizzy se díky téhle omáčce staly snad ještě větším gurmánským zážitkem, než samotnej střed pizzy. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, ale mám chuť sehnat tuhle majonézu v kbelíku a ponořit do něj hlavu. A buď ten kyblík celej sjedu nebo se v něm utopím a umřu šťastnej. Tak moc mi ta omáčka chutnala. Pak jsem ještě zkusil za 29 korun jejich Hot-Bee omáčku, kterou vytvořil nějaký pán z ViralBrothers. Neznám, asi nějací šířiči Covidu podle názvu. Každopádně Hot-Bee byl v podstatě pikantní med. Asi dobrý, ale ve srovnání s tou česnekovou božskou manou to byla dost nuda.

Cena pizzy? 149 korun i s česnekovou omáčkou. Ať přemýšlím jak přemýšlím, ta za tyhle peníze jsem v Ostravě lepší pizzu v poslední době neměl. Ač samotná pizza je spíš někde kousek nad průměrem, tak česneková majonéza ji vystřelí do gastro nebe. K tomu správný množství sýra, oregano, dobrá slanina, kterou máte všude... Škoda té cibule a mohlo by tam být víc česneku. Každopádně Vosíme je pro mě jedno z nejpříjemnějších překvapení letošního roku. Jestli se omáčkové mánie chytne i konkurence a začnou k pizzám lítat omáčky normálně, tak bude Země zase o chlup lepší místo k životu. Minimálně do doby, než se otevřou pizzerie a člověk si zajde na svoji čerstvou a křupavou s točeným pivkem. Ale ani potom si raz za čas nenechám ujít krabici z Vosíme...

2 komentáře:

  1. super članek, díky zkusím. a zase pobavilo prý asi šiřitel Covidu :-D iva

    OdpovědětVymazat
  2. Mám úplně opačnou zkušenost. Nejhorší pizza, kterou jsem kdy měl — konzistence těsta byla podobná lívancům, které naprosto postrádali jakoukoli chuť.

    OdpovědětVymazat