sobota 2. listopadu 2019

Ghost Whopper a Chicken Fries, Burger King

V Americe se konečně doslechli, že u nás neslavíme Halloween, ale Dušičky. A tak pro nás celosvětově připravili limitovaný a duchařský Ghost Whopper. A protože český Burger King se zahraničních akcí nebojí (vážný pohled na spící konkurenci), tak si tenhle dušičkovej burger můžete dát taky. Ale rychle, dlouho tam nebude (pokud tam ještě je).


Samozřejmě ne všichni v USA ví o Dušičkách, proto jejich Burger King přišel i s nějakým vedlejším videem, kde místní pánský médium svolává duchy, aby skrz něj ochutnaly Ghost Whopper. Video je to celkem povedený, ale na loňskou studii o nočních můrách po pozření opravdu vynikajícího Nightmare Whoppera to nemá. Mimochodem Nightmare Whooper byl tak vynikající, že na něho s úsměvem vzpomínám dodnes a to nemůžu říct o žádným jiným sendviči z Burger Kinga. Letos je to sice jen Whopper s bílou houskou, ale tak třeba i ten překvapí.


Dávat si jen samotnej burger je samozřejmě dobrý tak leda na Hladový hry a dávat přes půl sta za hranolky a pití je moc strašidelný i na Halloween. Takže jsem šel do Chicken Fries. A dostal jsem je ve speciálním strašidelným obalu stejně jako burger. Totální kravina, ale kupodivu mě potěšila. Na Chicken Fries se podíváme později, teď jdeme na burger.


Whopper asi všeci znáte. Hovězí maso, cibule, okurky, rajčata, salát, majonéza, kečup a houska. Klasičtější kombinace snad neexistuje. Při rozbalování jsem si na obalu všiml nápisu "with cheese" (česky "s sýr"). Trochu jsem se zaradoval, že tam budu mít plátek sýra. Ale ono ne. Chvilku jsem přemýšlel, jestli ho tam nezapomněli dát. Mrknul jsem pro jistotu na web. Nezapomněli. Žádnej tam podle promo obrázku být neměl. No tak nic. Pak jsem začal zkoumat burger a něco mi nesedělo.


A ne, nebyla to barva housky. Houska byla sice světlá jak albíní zadek, ale ruku na srdce, čistě bílá to taky nebyla. Barva housky od Ghost Whoppera mně spíš evokovala housku na bezlepkový Royal. Byla to vůně, co mi nedala klidu. Pořád jsem k tomu čichal a přemýšlel. Spoluusedlice se mě snažily dostat na scestí řečma o knedlíkovým těstě a vůni po kvasu, ale já měl jasno. V housce jsem nosem cítil sýr! Takže ten papírovej obal přece jen nelhal. Sýr tam byl, ale schovanej v housce. Geniální tah.


Sýr jsem identifikoval jako Gran Moravii. Samozřejmě mi bylo jasný, že vzhledem ke globálnosti sendviče je to blbost, ale prostě mi ta vůně nejvíc evokovala zrovna tenhle sýr. Co se chuti housky týče, tam nijak nevybočovala z průměru. Chutí i konzistencí to byla naprosto průměrná, ne-li lehce podprůměrná houska. Což je škoda, protože loni byla houska právě tím největším bonusem. No letos houska nic moc, jen ta vůně a s ní spojená zábavná identifikace se povedla. Co mě na housce vadilo ještě víc než lehce podprůměrná chuť a konzistence byla teplota. Nízká teplota. Houska byla dost chladná. Až strašidelně chladná... No pár sekund v mikrovlnce tak, jak to BK dělával kdysi, by ji neuškodilo.


Moji sýrovou tezi pak potrvdil internet. Jen místo Gran Moravie to byl White Cheddar. Zbytek burgeru pak byla nuda. Studená, až strašidelně chladná nuda. Studený jsem měl totiž i maso, zelenina byla vyloženě ledová, omáček tam moc nebylo. Nebyl to vyloženě špatnej burger. Ale kromě srandovně vonící housky vlastně neměl nic, kvůli čemu by si ho člověk chtěl objednat. I ta typická chuť grilu z masa se pomalu vytrácí.


Cena je o deset korun vyšší než u klasickýho Whoppera. Ghost Whopper tak stojí 99 samostatně. V menu nevím, na to už radši ani nekoukám. Jako sranda dobrý a pokud máte rádi Whoppera, tak tenhle za vyzkoušení stojí. A pokud ho dostanete teplýho, tak si i pošmáknete. Jen nečekejte nic tak ujetýho, jako byl Nightmare Whopper loni. Pokud Whopper mezi vaše favority nepatří, tak se mrkněte jinam. Pokud teda nejste vyložení čichači a nemáte chuť si čichnout k něčemu nečekanýmu. Já nápad tajně schovat sýra do housky beru, ale provedení zbytku mohlo být lepší.


Pokud je Ghost Whopper pro vás moc obyčejnej, tak Chicken Fries vám spraví náladu. Nasekaný skoro kuřecí skoro prsa, hodně opepřený a obalený v trojobalu s bylinkama ve tvaru hranolek. Maso to naštěstí bylo lepší než to, co jsem našel v Mushroom Swiss Chicken, ale pořád žádná sláva. Kuřecí skorokonkurence i nugetky u nekuřecí konkurence mají rozhodně autentičtější kuřecí. No ale nečekal jsem kuřecí zázrak. Ten se nekonal, ale jinak mě Chicken Fries celkem chutnaly.


A nebylo ani kvůli mase a ani kvůli těstíčku, jak by se mohlo na první pohled zdát. Mohl za to obyčejnej pepř. Takovej ten starej, superjemně namletej vyčpělej pepř, kterej má doma vaše babička doma už deset let, protože ho naposledy použil její nebožtík manžel. Tenhle pepř. A pod obalem těchhle kuřecích hranolek je ho tam nečekaně dost. A s milým, pepřovým a vyčpělým úsměvem na rtech smázne jak kuřecí chuť, tak hlavně i chuť těstíčka. U samotnýho těstíčka to těžký neměl. Sice jsou v těstíčku vidět byliny, ale chutná spíš po strouhance. Bylinku občas ucítíte, ale rozhodně je zaznamenáte víc okem než nosem.


Celkově tak Chicken Fries chutnají jako lehce pochybný kuře s notnou dávkou černýho pepře. A já to beru. Chuť mě překvapila a potěšila. I přes vyšší cenu 89 korun za 9 kousků, kdy máte jednu pipihranolku za bura, si dokážu představit, že si je příště objednám znova. Ty k vyzkoušení můžu určitě doporučit.

A už teď se těším, co přinese Burger King na Halloween příští rok. U McDonald's je to jasný, ti zase pojednou všemi oblíbený a nejlepší Maestro...................................

Žádné komentáře:

Okomentovat