sobota 9. listopadu 2019

Kentucky Gold Grander, KFC

American Soul

Představte si omáčku, která je hořčicová, majonézová, nasládlá a uzená zároveň. Kyselkavá, plná, hutná, krásně kouřová, krémová s akurátní konzistencí, která lechtá vaše chuťový pohárky ve snech i ve skutečnosti. Taková ta omáčka, u níž slintáte, jen si na ni vzpomenete. Omáčka, kterou podarujete svoje nejbližší na Vánoce a ještě vám za to poděkujou. Tak přesně taková je omáčka Kentucky Gold (nebo jen Gold) od KFC. Pár měsíců zpátky ji zavedli a díky ní jsem si zase oblíbil hranolky od KFC. No a teď ji narvali do sendviče. Tleskám.


Ale není v něm sama. Kentucky Gold Grander je takový klasický KFC kočkopes. Naprosto ujetých a přeplácaných sendvičů mělo KFC víc než dost. Tak třeba Twister Guacamole nebo Grander Cheeser. Tenhle mezi ně rozhodně zapadne. Sýrová Nachos omáčka, Kentucky Gold omáčka, kyselý okurky, salát, sýr, slanina, cibulový kroužky, stehenní obalovaný smažený maso a houska. Napadla by vás tahle kombinace? Mně teda ne. A asi ani většinu psychicky nenarušených jedinců. Ale o to větší zábava je pak tyhle ty pokusy proti lidskosti zkoušet. A já rád zkouším. Tak jdeme na to.


Jako první mě zaujala masivnost sendviče. Byl to obr. Ač se to z obrázku možná nezdá, tak nebyl o moc nižší než kelímek na pití. Při prvním kousnutí jsem si málem vykloubil hubici a to jsem se burgerů něco najedl! Takže velikost rozhodně víc než OK. Při druhotným ohledávání jsem taky mohl konstatovat, že nechybí žádná surovina. To jsem upřímně nečekal. Takže další velký, tlustý a mastný plus.


Pak jsem se začal ládovat a sbírat chuťový poznatky. Nejvíc se rozhodně projevovalo smažený pikantní masíčko. Tohle kuře rozhodně neumřelo nadarmo. Bylo krásně křupavý, pikantní a díky stehennímu masu i parádně šťavnatý. Občas tam byly trochu víc nechutný kusy masa, ale to ke stehennímu patří. Pro nagelovaný fotbalový herečky a jejich umělý botox modelky to asi není, ale my, nižší střední, si pošmákneme s radostí.


Jakmile se mi podařilo odfiltrovat v mozku kuře, ozvaly se další chutě. Byla to Nachos sýrová omáčka s okurkama. Spodek sendviče. Umělá sýrová chuť si s kyselýma okurkama až překvapivě rozuměla. Salát se tam ztratil jak děcko před vysvědčením, ale alespoň dodal další odstín zelené. Té není nikdy dost. Díky zelené barvě v burgerech můžeme alespoň předstírat, že se snažíme jíst trochu zdravě. Taky byl dole sýr, i když měl být na mase. Sýr pohltila umělá chuť Nachos omáčky a vlastně nebýt fotek, tak o něm asi ani nevím. Dole byla i slanina. V záplavě sýrové variace a pikantního kuřete neměla moc šancí a tak zůstala pozadu. Jak množstvím, tak chutí.


Vrch se bohužel moc neprosazoval. Když se na něj člověk soustředil, tak to šlo. Ale celkově se proti masu a spodku moc nechytal. A to je škoda. Kombinace famózně grandiózní Gold omáčky s kroužkama bylo to, co jednou učiní Ameriku zase velkou. Super kombo, který příště prubnu samostatně. Možná kdyby nahoře byl i sýr a slanina, jak měly podle promo obrázků být, tak by ta kombinace byla silnější a víc se prosadila. Během těchto myšlenek přišel ovšem zásah shůry. Spodní houska se natrhla a já musel burger otočit.


A jak jsem ho otočil, tak jsem ho i začal baštit. Najednou byl vrch nahoře a spodek dole a stejně tak se otočily i chuťový profily. Prim hrála superiorně geniální Gold omáčka a i ten kroužek šel občas cítit. Samozřejmě maso pořád hrálo prim. Pikantní pipina se ne a ne vzdát.


Takže ač kočkopes, tak má Kentucky Gold Grander něco do sebe. Dobrý kuře, dobrý kroužky, dobrý omáčky... Prostě fajn sendvič. Sladěnej teda rozhodně není, ale každej si najde to svoje. A když ne, tak otočí a jede se dál. Ale není všechno zlatý, kde Gold omáčka je. Ke konci sendviče jsem si říkal, že těch divných tahacích stehenních kousků už je nějak moc. Tak jsem se jal kuchat maso a co jsem nenašel.


Posledních pár kousnutí jsem baštil kuřecí kožku. Což by tak nevadilo. Ale tahle byla tlustá, studená, tahací a prostě nedobrá. Buď by ji měli pořádně vysmažit jako u Hot Wings nebo rovnou oddělat. Každopádně Kentucky Gold Grander mě příjemně překvapil. Gold omáčka dokázala svoje kvality a spodek taky nebyl k zahození. Mega Pocket nebo Dark BBQ Pocket nepřekonán, ale za ochutnání Kentucky Gold Grander stojí určitě. Cena je 119,- samostatně a 165,- v menu. Je to dost, ale tohle byl fakt macek, takže za to stojí. A pokud žebráte na ulici na krabicáky, tak si dejte alespoň tu Kentucky Gold omáčku. Ta je fakt boží.

2 komentáře:

  1. Ta kuzicka vypada dost syrove? Uz sem parkrat videl syrove kure v KFC.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spíš hodně nepropečená. Kuře okolo syrový nebylo. Ale je pravda, že kuře medium už jsem v KFC taky párkrát zažil. V těchhle kouscích by kůže asi neměla být vůbec.

      Vymazat