pátek 28. dubna 2017

Bezlepkový Royal, McDonald's

Lepek vás zabije, cukr znásilní vašeho psa, trans mastné kyseliny vypálí vaši vesnici a Cajthamlová vám vyhází skoro celou lednici. Z předchozí věty je správně jen jedna možnost, ale riskujte ty ostatní... Pokud to vidíte stejně, máte fešácky střižený fous, kolo po dědovi, koženou brašnu přes jedno rameno a tvrdíte, že do McDonald's nechodíte a přesto tam chodíte, máte další možnost, jak být víc in a cool a žít zdravě. McDonald's přišel s bezlepkovou houskou!


Ale teď trochu vážně. Alergií na lepek má čím dál víc lidí. Podle mě to souvisí spíš s lepší diagnózou než zvyšování případů alergie jako takové, ale to nechám na lidech, kterým nebylo líto strávit celých sedm let na vysoké. Já dal jen čtyři, takže jim budu věřit a celiaky tiše litovat, protože nabídku burgerů mají silně omezenou, ve fast foodech až doteď nulovou. Teď se to mění. Je ale o co stát?


Aby byl test kompletní a hlavně abych se najedl, světelné tabuli a jejím nohsledům jsem poručil jeden obyčejný Royal a jeden neobyčejný, s bezlepkovou houskou. Je to tak, bezlepkový Royal si lze objednat pouze v nových klikacích restauracích. Kuchaře/skládače jsem tím nepochybně nakrkl, protože kvůli mě museli čistit toaster kvůli vyloučení kontaminace. Byl jsem toho svědkem. Klobouk dolů před pečlivostí. V zavřených kuchyních obyčejných restaurací bych si na podobnej servis nevsadil ani pětikorunu. Trochu jsem se pak bál, jestli je nějak označí a já poznám, která houska je která. Jak vidíte na fotce nahoře, značení je perfektní. Jak vidíte na fotce dole, poznáte to i bez značení...


Sami vidíte, že bezlepková houska je bledá jak průměrnej ajťák. Kdyby byla ještě o chlup bledší, splývala by s bílou krabičkou. Oproti obyčejné ani k chuti moc nevybízí. Ale to bych nebyl já, abych nesnědl všechno, co mi kdo hodí na plastovej tác. Nebo alespoň neochutnal. U nás v práci v jídelně kolikrát opravdu stačí jen ochutnat... Ale zpátky k vražednýmu lepku a hodnýmu bezlepku. Už po uchycení bezlepkovýho Royalu je vám jasný, že houska je opravdu jiná. Byla tuhá a hutná. Víc připomínala klasickou housku z pekárny než McDonaldovský pečivo.


Chuťově špatná nebyla. Doslova nebyla. Ona totiž neměla absolutně žádnou chuť. Při ochutnání samostatně byl cítit jen sezam. Při ochutnání samostatnýho kousku bez sezamu nebylo cítit nic. Jako jíst neutrální hmotu. Nějak takhle asi chutná černá díra. Inu proč ne, houska nemá chutnat, houska má hlavně plnit funkci. Což o to, tvar držela až do konce a nemuseli jste maso jíst rukama. Ale svoji chuťovou neutralitou neutralizovala i vnitřek sendviče. Jako by se snažila vysát veškerý ostatní chutě a nastolit vládu neutrality. Navíc sladká chuť klasické housky se skvěle snoubí s kyselým vnitřkem a o to budete ochuzeni.


Pokud tenhle sendvič jíte samostatně a nemáte hned vedle obyčejný Royal, možná to ani nepostřehnete. Ale pokud baštíte oba zároveň (nejste celiak, jen naprostej magor jako já), tak vám ta bezlepková verze prostě bude šmakovat míň. Samozřejmě tam jde pořád cítit maso, kečup, sýr a tak. Ale slabě. A rozhodně slaběji než v klasickým Royalu, na kterým jsem si upřímně pochutnal mnohem víc než bych čekal. Nikdy jsem nebyl moc fanda do Royalu, ale asi jsem mu přišel na chuť. Ale klasickýmu, bezlepkovýmu ne. Ono bezlepkový pečivo obecně je prostě jiný a člověk si musí zvyknout. Jinak co se zbytku sendviče týče, tam není co vytknout. Kombinace hořčice, kečupu, sýra, okurek, cibulky a masa je super. Maso jsem měl dokonce šťavnatější než obvykle. Ve fast foodu moc příjemný překvapení.

Chválím McDonald's za snahu a celiaci budou určitě nadšení. Zbytek juchat nemusí a nebude. Pokud alergii nemáte a jen se lepku vyhýbáte, ani pak tuhle housku nedoporučuju. Přijdete o kus chuťovýho zážitku, kterej nabízí klasickej Royal. Ta bezlepková houska se opravdu hodí jen pro lidi, kteří nemají na výběr. Cena 95,- za samostatnej sendvič taky není zrovna přívětivá. Příplatek dvacetikoruny za bezlepkovou housku je něco, co zkousnou opravdu jen ti celiaci. Tuplem když klasická houska je prostě lepší. Ale oni celiaci jsou na příplatky zvyklí. Bohužel musí.

PS: Díky Royalu jsem si vzpomněl na Royal Bacon. Kéž by se vrátil! (konec sdělení McManagementu) :)

PPS: Větší hutnost housky má ještě jedno minus a tím je o 300 kJ víc na sendvič. Víc kJ a méně chuti. Špatná nepřímá úměra.

Žádné komentáře:

Okomentovat