čtvrtek 12. září 2019

Tikka Masala Cheese & Tikka Masala Chicken, McDonald's

O kous blíž Indii

Cibul burgery jsou minulostí. Za mě bohudík, protože přes svoje enormní množství syrové cibule a nesoulad omáček byly neobjednatelný. Samozřejmě sto lidí, sto chutí (každej chutnáme jinak). No já se za změnu nezlobím. A změna indická mi už vůbec nevadí. Shodou náhod bydlím kousek od nepálské restaurace a indický vypalováky si tam vždycky rád dám. Ne, že bych těch šestašedesát různých omáček dokázal od sebe rozeznat, ale vždycky je to kořeněná pálivá pecka a v podstatě nejde sáhnout vedle. No a Indie v podání McDonald's? Sem s tím!


Vybrat si můžete ze dvou variant. Kuřecí a hovězí. Hovězí ve spojení s Indií zní samozřejmě docela komicky. V Indii krávy nejí, to ví kdekdo. No já zase nemusím to jejich skopový, takže jedna jedna. Mimochodem Indie je jedna z mála zemí na zeměkouli, kde nedostanete u McDonald's Big Mac. Mají místo toho jakýsi Chicken Maharaja Mac s pikantní omáčkou. Ten bych si nechal líbit jako příští promo burger u nás asi víc jako Maestro, ale tak život je hořký...


Samozřejmě jsem musel ochutnat obě varianty. K tomu nějaký ty hranolky, nugety a pití. Přiznám se bez mučení, že nejsem ta pravá cílová skupina pro svačinkový burgery. Nemám už totiž kapesný a za tvrdě (mám docela tvrdou židli) vydělaný peníze si radši připlatím za dospělácký sendviče. Taky ty obalový papíry jsou pro nějakou mně neznámou generaci. Samý smajlíky, hrací ovladače, noty, zmrzliny a slova jako chat nebo blog. Blog... Neznám takový věci.


No je na čase přestat uměle natahovat text (že prý čím dýl čtenář zůstane, tím víc reklam pokliká) a jdeme na recenzi. Začnu tím hlavním, omáčkou. Jak už sem psal výš, indický jídla mi chutnají a párkrát do měsíce si na ně zajdu. A tahle omáčka k nim nemá daleko. Jde tam cítit ta krásná směska koření v čele s kurkumou. Není to samozřejmě chuťová perda jako samotný indický omáčky, ale jako omáčka do sendviče říznutá Indii si myslím, že se povedla. Taky má zajímavou plíživě vzrůstající intenzitu pálivosti. Začíná na nule, kdy vnímáte kurkumu a přemýšlíte, jestli to v pozadí je skořice nebo kardamon a pak vás olízne taková lehká pikantnost. Dojíte sendvič a jste na stupni jedna stupnice pálivosti. Začnete jíst druhej, skončíte druhej a jste na dvojce. Taková příjemná pálivost i pro menší strávníky. Vlk se nažral a ovce s traumatem zůstala celá. Omáčka je indická, je pikantní, ale nepálí. Dokonale vyvážená. Množství u hovězí varianty podprůměrný, u kuřecí jsem ji tam měl víc.


Obě varianty v sobě mají úplně to stejný. Kromě omáčky ještě plátek sýra, plátek rajčete, salát a rehydratovanou cibuli. Za tu rehydratovanou cibuli jsem víc než rád. Syrová cibule by omáčku potlačila a ze slibované Indie by zbyl prd. Asi jak z krevetové chuti u Kreveta-shi. Rajče se tam hodí chuťově dokonale a ještě přidá vlhkost. Salát je tak spíš na okrasu. Jako vždy. Sýr se přiznám, že jsem chuťově moc nepostřehl. Buď jsem se až moc soustředil na indický tóny nebo se prostě neprosadil.


Teď otázka, kterou si pokládá určitě každej z vás. Je lepší hovězí nebo kuřecí? Pokud nemáte ve zvyku kadit do Gangy, tak si kupte obě a nechám to na vás. Mě chuťově seděla víc ta hovězí varianta, protože víc dala vyniknout omáčce a i konzistencí mi to přišlo takový přirozenější. Kuřecí varianta měla tendenci víc zazdívat omáčku díky strouhance, ale zase jsem tam té omáčky měl víc. Ale s hovězím jíte opravdu hovězí a s kuřecí variantou jíte kdovíco. Kuřecí plátky od McDonald's do těch malých sendvičů mě prostě nelezou. Zašedlý podivný cosi, co chutná víc po mouce a plnidlech než po kuřeti. Ale zase je toho víc a to se u malých porcí taky cení.


Tikka Masala Cheese i Tikka Masala Chicken se povedly. Tasty Cheese to sice není, ale jako malá svačina za pár korun určitě neurazí. Cena je 39 korun samostatně a 55 korun v menu s malým pitím nebo malýma hranolkama. Nacenění se povedlo už míň. 16 korun navíc za dvě deci postmixu? I za malý hranolky je to dost, ale furt lepší jak to pití. Pokud vám dochází měsíční příděl financí a kapesný daleko, zajděte ke kuřecí konkurenci. Tam za málo peněz dostanete víc muziky. Pokud ale máte nezdolnou chuť na burger a chcete se zbavit drobných, s Tikka Masala chybu taky neuděláte.

4 komentáře:

  1. Mne v tom chýbala pikantnosť. Iste, nejaky ľahký touch tam cítiť, ale na to že to chce byť indické to je celkom slabota.

    Trochu mi to pripomína Kuraci-mo, ktorý tiež chcel byť ázijský, dokonca tam mali aj chilli omáčku ale niekde na polceste si to rozmysleli a nadrbali tam také ingrediencie že kým som si tam nenadrbal dvojitú porciu jalapenos tak to bolo vyslovene sladké.

    Proste v tom československom McD nemajú gule dotiahnuť veci do konca a vznikajú takéto mutanty zaseknuté na pol ceste. Mám 20 minút od domu rakúsky McD a tá inovatívnosť sa absolutne nedá porovnať. Okrem toho že každá ponuka je originál (žiaden Maestro 5 krát za rok), tak tie veci chutia tak ako majú, primerane tomu čo deklarujú že sú.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten rakouský nebo německý McDonald's bych taky chtěl mít kousek. Když se občas mrknu na jejich web, musím jen tiše závidět. O to víc, když vím, že ještě pár let zpátky jsme byli my ti tahouni evropských inovací...

      Vymazat
  2. Za mě hrozny prúšvih, to co úplně miluju na indické kuchyni tady proste chybí, ta omáčka ke sladké housce prostě nesedí. Až trochu mdlo mi z toho bylo, což se u jídla od McD nestává:( měla jsem obe verze abych mohla napsat recenzi na blog, trochu víc sedí asi ta kuřecí, ale ne o moc.. raději bych zpátky tý cibuláky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kolem února bude obměna, tak se snad víc trefí. Za mě to taková hrůza není, ale na obměnu se taky těším. :)

      Vymazat