čtvrtek 20. ledna 2022

Chilli burger a Poutine Klasik, Saily Burger, Kopřivnice

Ola! Mám na vás, moje věrný i nevěrný fanoušky, asi tolik času, co na nás má oddělení novinek u McDonald's. Nula nula nic mínus osm. Snad se blýskne na lepší časy. Do té doby nabízím jednu malou a pro Pražáky, Plzeňáky, Mostečáky, Budějovičáky, Třebíčáky a podobnou nářečně nevyvinutou českou větev, naprosto zbytečnou recenzi na další malý beskydský poklad v Kopřivnici. Když nevím co by, natankuju plnou nádrž, abych podpořil zchudlý šejky a fičím ochutnat něco novýho ze Saily Burgeru. Tentokrát to schytal burger Chilli a na doporučení čtenáře padl i jeden Poutine Klasik.


Krasavec jako vždy. Obsah budiž 140 gramů hovězího masa, jalapeno, chilli omáčka, BBQ, salát, nakládaná cibule a hořčičná omáčka. Pomalu víc druhů omáček než samotných pevných surovin. To se vidí málokdy. A pikantním švihem pohrdnout nedokážu. Plus to maso... Dámy a pánové, to maso. Klikněte sem. Teda sem. To je maso co? Maso, který vám namelou a podávají lehce osolený, opepřený a opečený krásně na medium. Saily Burger je jedinej podnik, kde jsem zatím dostal vždycky maso na medium. Mňam.


Nakládaná červená cibulka chutná tak, jak vypadá, šťavnatě. Salát nebudu komentovat. Chilli papričky, podle menu jalapenos, jsou super, všech barev duhy, pikantní tak na čtyři body z deseti a množství je naprosto akurátní, aby byl cítit zbytek surovin. Občas člověk v puse ucítil hodně zvláštní koření. Takový dost exotický, který se mi bohužel nepodařilo identifikovat. Já si myslím, že bylo někde u nakládaných papriček. Tak jako tak se občas stalo, že se v puse mimo chilli a BBQ rozvinula ještě exotická kořeněná linka. Za mě super a palec nahoru.


Jak už tady padlo, hlavní chuť tvoří pikantní vlna chilli papriček společně s chilli omáčkou a notná dávka BBQ omáčky. Fantastické, kouřové, akorát sladké a akorát kyselé BBQ omáčky. Lahodná kombinace. Do toho všeho se občas podepsal i kyselej hořčičnej spodek, kterej se až neobvykle hodil ke zbytku. Mně osobně by nikdy nenapadlo smíchat chilli, BBQ a hořčici dohromady v jednom sendviči. A hle, ono to funguje dokonale. Do toho cibulka, perfektní maso... Nebudu to zbytečně zdržovat, tenhle burger byla pecka. Stejná pecka, jako ostatní burgery od Saily. Pár let zpátky jsem nedal dopustit na plzeňský Delish. Teď to mám do svojí oblíbené burgrárny notně blíž!


Cena? V dnešní době těžko uvěřitelných 163 korun českých. Za perfektní maso, perfektní domácí housku, geniálně vyladěnou kombinaci surovin... K tomu si můžete přihodit domácí hranolky, domácí omáčky, vanilkovou colu a podobný pochutiny. Já zkusil Poutine Klasik za 83 korun.


Kanadská specialita, klasický Putin, u nás ještě není nikterak profláklá. Češi svoje hranolky halt radši křupavý a s tatarkou. Pěkně po belgicku. Ale já, stejně jako král, císař a prezident české gastroscény, pan Babica, nepohrdnu žádnou novinkou. A upřímně? Poutine v podobně Saily Burger mě teda vůbec nezaujal. Čekal jsem takzvanou gravy omáčku. Takovou tu, co najdete na bramborové kaši od KFC. No dostal jsem takovou spíš italskou verzi. Rajčatovou omáčku, sýr podobnej mozzarelle nebo nějaké tučnější goudě a šnytlichem nahoře. Omáčka nebyla špatná, ale společně s rozmočenýma hranolkama to prostě nebylo něco, co bych si dal podruhé. Ale milerád jsem ochutnal.

Asi jste to pochopili. Návštěvu Saily Burgeru můžu, jako vždy, doporučit všema deseti. Z burgeru nemůžete být zklamaní. Poutine by pak měli volit jen ti odvážnější nebo ti, kterým nevadí rozmočený hranolky po italsku. Co mě se týče, tak očekávám další tipy od vás!

2 komentáře:

  1. Hmm, tak to poutine mě mrzí. Když jsem ho měl já, tak tam byla právě ta "gravy" hnědá omáčka. Asi nějaká inovace, nebo náhražka. Tohle vypadá prapodivně.Škoda.
    Anonym z Kopřivnice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi došla. Škoda no. Příště zkusím ty Valašské hranole. Brynza a slanina nemůže nic pokazit. :)

      Vymazat