čtvrtek 6. července 2017

Twister Guacamole, KFC

California Summer

60 deka kuřecích prsou, 1 střední cibule nakrájená na céčka, 3-5 stroužků nakrájených na plátky, 10 deka anglické slaniny nakrájené na nudličky, jeden Hermelín na kostičky, kelímek sladké smetany, koření podle chuti, například grilovací a olej. Pamatujete si tenhle recept? Kalifornie od Jendy. Osm surovin. Přesně osm. A přesně osm surovin vzalo KFC a narvalo je do tortilly. To nemůže být náhoda... A já tu tortillu ochutnal. Recenze na Twister Guacamole je tady!


Opravdu osm surovin v tortille. Počítejte se mnou. Nachos, rajčata, nakládaná cibule, rukola, salát, guacamole, podivná žlutá omáčka a pikantní kuře. Na českým webu je kuře u samostatnýho sendviče označený jako nepikantní, ale u menu jako pikantní, na polským webu je všude jako pikantní a ve skutečnosti bylo taky pikantní. Takže pikantní. To jen aby nevznikla mýlka. Takže osm surovin. Se samotnou tortillou dokonce devět. Marně přemýšlím, kdy jsem měl takhle přeplácanou tortillu nebo jinej sendvič. A nic mě nenapadá. Klobouk dolů. Přednost tortille před verzi s houskou jsem dal samozřejmě kvůli samotné housce. Než riskovat další rozmočený cucky pečiva na mastným papíru, tak jsem šel do jistoty. Podle promo obrázku má sice Zinger Guacamole jinou housku než Summer Zinger, ale i ta se podle komentářů některým lidem rozpadla. A některým ne. Jo život je risk. Já riskovat chuť neměl.


A takhle jsem Twister Guacamole dostal zabalenej. Z kterýho konce byste vy osobně začali? Z toho vlevo? Chyba! Taky jsem se nechal nachytat. Správně je ten vpravo. Tam byl začátek. Pokaždé se nechám nachytat. Pokaždé... Tortilla samotná byla nabitá, těžká a celkem velká. Rozhodně fajn kus a za menší peníz než kalifornskej bratr Summer Zinger. Rozhodně palec nahoru.


A tady ho máte po rozbalení. Ač moc krásy nepobral, tak při srovnání s konkurencí a jejich prázdnýma wrapama se člověk musí pousmát. KFC to umí zabalit. To se musí nechat. A teď recenze na všech osm surovin. Začnu kuřetem. Klasický KFC kuře v pikantním obalu. Většinou dobrý. Já tenhle kus bohužel testoval v provozovně v Nové Karolině v Ostravě a kuřecí maso bylo, jako vždy na tomto místě, vysušený. Vzhledem k tomu, že to je jejich devíza už několik let, tak problém asi nebude v lidech, ale ve vedení nebo procesech. Při pohledu na množství předpřipravených kuřecích kousků je jasný, odkud vítr vane. V ohřívači měli tolik kuřete, že z jejich prodeje si Babiš mohl postavit další hnízdo. A fronty nikde. Takže tam to kuře mohlo pár desítek minut poležet. Naštěstí zrovna v Twisteru Guacamole je tolik vlhkých, mokrých a čvachtavých ingrediencí, že se to kuře dalo přežít. Ale objednat si stripsy nebo hot wings a dostat takhle vyschlý a tvrdý maso, tak radostí skákat určitě nebudu. Ale jdeme na ostatní suroviny.


Hodně mě zaujala jejich nakládaná cibule. Když jsem četl popis na webu a viděl tam nakládanou cibuli, tak jsem pochyboval. Taky obrázek spíš inklinuje k obyčejné cibuli. Ale držte si klobouky. Ta cibule je fakt nakládaná! Ale tak, že se úplně rozpadá a chuťově má k obyčejné cibuli dál než Halina k fitku. Je naložená v silně octovým nálevu. Trochu do balsamica. Od KFC opravdu originální surovina a nepamatuju si, že bych někde ve fast foodu viděl něco podobnýho. A to je jen jedna z mnoha nových surovin! Tady si s tím dal někdo opravdu záležet. Cibuli doporučuju ochutnat samostatně. Se zbytkem surovin se v sendviči moc neprosadí, ale přecejen mu tam trochu toho šmrncu dodá. Další novou surovinou je třeba ta žlutá omáčka. Nechci tvrdit, že to je ta samá, jako u Summer Zingeru. Nepřišla mi tak pikantní. To mohlo být tím, že se zředila se zbytkem surovin, ale těžko říct. Když jsem tu omáčku samostatně ochutnal, tak jsem necítil skoro nic. Olej s vajcama, ale pořádná chuť nikde. Fungovala spíš jako klouzadlo. Ale i to je třeba, takže proč ne.

Tou hlavní surovinou by mělo být guacamole. Guacamole je salsa z avokáda. To je taková ta fialová věc, která je uvnitř zelená a mazlavá. Má celkem typickou sladkou a lehce nahořklou chuť. Těžko se popisuje. Kdo neochutnal, ať se nebojí. Není to zase až taková exotika. Ve fast foodu už ho třeba delší dobu používá Subway. V podání KFC je guacamole omáčka s jemnou chutí avokáda. Moc jemnou na to, aby v sendviči dominovala. Přesto tam ale to guacamole bylo sem tam cítit. A zlehka podkreslovalo ostatní suroviny.

Rajčata byly fajn. Bylo jich tam dost, dodávaly vláhu a chuťově se dokázaly prosadit. S guacamole a ostatní zeleninou to byla fajn kombinace. Salát to samo. Bylo ho tam dost a vyplnil tortillu tak, aby nebyla smutně prázdná. Rukolu jsem nepostřehl. A jak se tak dívám na fotky, tak jsem ji tam nejspíš ani neměl. Osobně mi to nevadí. Surovin tam bylo dost a hořká chuť mi tam nechyběla.


A málem bych zapomněl na to druhý hlavní a tím jsou nachos. Nachos byly v sendviči snad všudypřítomný. A byly vynikající. Dodávaly sendviči naprosto parádní křupnutí a chuťově byly hodně silný. Kukuřičný a pikantní. Opravdu fajn nachos. Klidně bych si jich koupil pytel a zvalil na posezení. Třeba s tou guacamole omáčkou.

No a to jsou všechny suroviny. Kuře, pikantní, suchý. Žlutá omáčka, prapodivná. Guacamole, fajn, chuť jemná, ale dobrá. Salát, klasika. Rajčata, moc se tam hodily. Nakládaná cibule, parádní super překvapení. Nachos, chuťově silný, jsou všude, parádně křupou. Rukola, nenalezena. Kopec nesourodých surovin. A dohromady to funguje. Funguje to geniálně. Je to jako hodit ozubený kolečka do záchoda, spláchnout a z odpadu vytáhnout hodinky. Jak může fungovat kyselá cibulka s nachos a guacamole omáčkou? S pikantním kuřetem? No prostě může. Twister Guacamole jsem zbaštil jedním dechem a každý sousto pro mě byla malá Mardi Gras. Oslava plná různorodých barev, vůní a chutí. Jak moc se Summer Zinger nepovedl, tak moc se Twister Guacamole povedl. Rozhodně doporučuju. Platil jsem 141 korun za menu s kaší, takže s hranolkama to bude nějakých 135 korun. Za takhle nabitou tortillu plnou zajímavých a dobrých surovin to určitě stojí.

PS: Nevím, jestli je to globálně lokální v celé ČR, ale k menu dávají půllitrovku Pepsi Max. Já sice umělým sladidlům nefandím, ale darovanýmu koni na zuby nehleď, takže proč ne. Chuťově špatná není. I když cukr je samozřejmě cukr... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat