neděle 10. února 2019

Vajíčkový sendvič, Subway

V České republice jsou dva největší řetězce bageterií. Jeden ryze český, Bageterie Boulevard, a jeden ryze americký, Subway. A dva různý přístupy k vynikajícím recenzentům a odborníkům na zdravou výživu a nutričně vyváženou dietu, jako jsem já. Jeden ryze český. Chtěli mě pomalu zažalovat, že používám jejich trademark super vymakaný obrázky baget z jejich webu na svým blogu a jeden ryze americký přístup, kdy mi poslali kupóny na dvě bagety, že je ty moje plky baví číst a ať ochutnám třeba jejich novej sendvič. Kterej přístup je lepší nechám na vás a během přemýšlení si můžete přečíst neplacenou recenzi na zaplacenou bagetu. Na vajíčkový sendvič ze Subway!


U starších recenzí na bagety ze Subway jsem se snažil, co se složení týče, držet promo obrázku. Pak jsem to vzdal a upustil uzdu fantazii. Přecejen to vymýšlení kombinací je skoro tak zábavný jako to pak baštit. Ale v případě vajíčka jsem měl trochu obavy o jeho místo na žebříčku výsledných chutí. Přecejen vajco není zrovna karneval indických chutí a rozhodně se neprosadí všude. A tak jsem si tentokrát zase po dlouhé době nechal poradit obrázkem od mistra šéfbagetáře a držel se při zemi.


No výsledek moc přízemně nevypadá, ale je to dle obrázku. Světlý pečivo, šunka, vajíčko, plátkovej sýr, salát, rajče, paprika, červená cibule a mimo obrázek už jen bylinkový ranch dressing a maličko soli a pepře. Když si dáváte hodně zeleniny, trocha soli a pepře ji pozvedne na úplně jinou úroveň a ranch dressing mi přišel jako dobrá a nenásilná volba jak k vajíčku, tak k zelenině.


A začneme tím hlavním. Vajíčkem. Subway dává svoje vajca na trh a nebojí se hodnocení, tak jedem. Na začátek ještě podotknu, že jsem žloutkysta a nevolený vůdce fiktivní ligy "Žloutky v ČR nechceme!". KFCčku jsem jejich vajca strhal jak starý tapety a McDonald's ze strachu radši jejich vajíčka nabízí míchaný. A co Subway? Za mě dobrý. Přišli s prazvláštním kompromisem. Jejich vajíčka mají ve vaničce předpřipravený společně s ostatníma surovinama. Od pohledu jsou trochu oslizlý a vypadají dost vtipně. Jakmile se ale naloží do bagety se zbytkem surovin, tak vypadají celkem normálně. A hlavně nejsou vůbec vysušený. Žloutek je udělanej, ale pořád je spíš mazlavej než drobivej. Nejspíš ho pošírujou ve vodě (vaření těsně pod bodem varu) ve formičce a pak zchladí tak, aby vydrželo. Nebo něco podobnýho. Ale rozhodně konzistence splnila moje očekávání dobrýho vajíčka. Chuťově taky není co vytknout. Chutná jako vajíčko. Okořenění buď mojí solí s pepřem od zeleniny nebo už od výroby, ale okořeněný bylo taky akorát. A ještě ke všemu se Subway halasí volným chovem, takže ve vajíčku máte i nějakej ten pořádnej slepičí zážitek šťastné slepice.


Co už nebylo úplně podle mýho gusta byla teplota vajec. A vlastně všech surovin. Vajíčko bylo uprostřed vyloženě studený a zelenina skoro ledová. Zelenina mi studená nevadí. Alespoň působí svěžím dojmem. Ale plátek vajíčka bych uvítal teplejší. Alespoň o pokojové teplotě. Teď je otázkou, jestli si sendvič pohověl v zapíkací troubě míň než měl, jestli nebyla lednička na suroviny nastavená na moc nízkou teplotu, jestli vajíčka do pultu zrovna nedali z mrazáku... Netuším. Ale teplotu vajec by to chtělo doladit. Samozřejmě co mě se týče. Každej má rád svoje vajca jinak. Já radši teplejší.


Kromě vajíčka bych ze surovin ještě vypíchnul šunku. Ač dostanete dva plátky šunky, tak jsou dost velký a dost tlustý na to, aby se dokázaly prosadit v přehršli ostatních surovin a nemusím snad ani podotýkat, že kombinace chutí vajec s chutí šunky je naprosto královská. Dál se můžeme mrknout
na plátkovej sýr. Ten silnou chutí zrovna dvakrát neoplýval a spíš byl vidět než cítit. Samozřejmě vzhledem k ostatním surovinám to až tak špatná věc nebyla. Víc prostoru pro vajíčka a šunku. Ale pokud chcete ve svým sendviči cítit plnou chuť tučnýho sýra, doporučuju spíš jejich strouhanou variantu. Ta je chuťově výraznější. Zeleninu asi nemusím popisovat. Všechna byla krásně čerstvá, lehce podchlazená a bylinkovej ranch dressing k ní perfektně padnul.


Vajíčkovej sendvič od Subway mě příjemně překvapil. Od vařených vajec jsem moc nečekal, ale dostal jsem chutný vajca, uvařený akorát, v dobré kombinaci se šunkou, se spoustou čerstvé zeleniny a dobrou omáčkou. Až na sýr byly všechny suroviny cítit a i to vajíčko jste si mohli vychutnat. Jen to na můj vkus bylo všechno moc studený. Hlavně to vajíčko bylo víc chlazený než teplý. To bylo jediný mínus. Chuťově tomu ale nebylo co vytknout a vajíčkovej sendvič můžu s klidným svědomím doporučit. Rozhodně pak milovníkům vajec, baštičům proteinů, paleo dietářům a podobně. Cena je 65 korun českých. Za ty peníze stojí. A pokud jsem to dobře pochopil, tak vajíčko si za příplatek můžete přidat do jakýhokoliv sendviče. Tím se kombinace možností u Subway zase rozšířila o dalších pár stovek možných variací.

2 komentáře:

  1. To vážně měli v BB problém s použitými fotkami? :D Fair use jim nic neříká?

    OdpovědětVymazat