sobota 23. února 2019

BBQ Beef, Telepizza

Časy se mění. Když jsem se narodil, o pizzerii člověk nezavadil. Když jsem byl na základce, nejbližší pizzerie byla v krajským městě, když jsem byl na střední, něco jako pizzerie vznikala i v mým rodným městě a během vysoké už byly pizzerie všude. No a dneska se pizza dělá hlavně někde ve sklepeních průmyslových zón, aby se mohla za co nejlevněji rozvážet hladovějícím lenochům na sídlištích. Naštěstí kamenný pizzerie se drží a tak si člověk ještě pořád může vychutnat i čerstvou pizzu z kamenné pece a ne nějakej spocenej koláč pokrytej eidamem v papírové krabici. Já osobně mám moc rád pizzerii Opatija v centru Ostravy. Výborný těsto, nepřeplácaná, dobrý suroviny, normální cena, dělaná v kamenné peci (fakt to je rozdíl), točený chlazený pivo, který se k pizze hodí víc než ke svíčkové a tak vůbec. Na Porubě La Strada nebo Coloseum v centru/v Karolině taky nemají špatnou pizzu. I když v Coloseu se člověk musí smířit s couvertem, což mi přijde jako těžkej přežitek devadesátých let. Ale i tak, pořád lepší než spocenej koláč z krabice.

A pak s hrůzou zjistíte, že s novým, malým a plačícím rodinným elementem na čerstvou pizzu s chlazeným točeným můžete na pár měsíců v klidu zapomenout a začnete se zase po letech poohlížet po dovozech pro lenochy. Člověk by řekl, že v dnešní Ostravě najde provozovnu, která rozváží pizzu bez eidamu, bez dvanácti surovin a těstě silným jak předloktí Haliny. Ale ne. Jako hledat jehlu v kupce nastrouhanýho eidamu třicítky. Matně jsem vzpomínal na Forty's, kteří alespoň začali dělat revoluční pizzu s plněnýma okrajema. Jako třeba tyhle v roce 2013. Bohužel pro nás si páni majitelé chtěli střihnout bohatej předčasnej důchod (přeju jim to) a řetězec prodali Španělům od Telepizza. Další generický koláče se naštěstí moc neuchytily a dost rychle začali vracet skoro původní Forty's nabídku. A tak si po šesti letech střihneme jednu recenzi na dovoz pizzy v Ostravě. Původně to vůbec nebylo v plánu, ale tahle "pizza" mě natolik zaujala, že do toho jdu.


Slovo "pizza" dávám do uvozovek schválně, protože nechci rozzlobit početnou italskou mafii. My novináři z východu to u nich máme zjevně trochu nahnutý. Ale zpátky k "pizze" a sice k BBQ Beef. Je dost jednoduchá. Rajčatová omáčka, mozzarella, hovězí maso, cibulka a jejich tajná barbecue omáčka.


Jako u všech dovozů to má k pizze opravdu daleko. Bylo to trochu chladnější a vypadalo to jako z komedie od Účetního. Ale nic jinýho jsem po pravdě od dovozu ani nečekal, takže v pohodě. Ale jakmile jsem se zakousl, tak jsem se zamiloval. Ta vyladěnost chutí byla dokonalá. Lehce kyselkavá rajčatová omáčka s bylinkama, malý množství mozzarelly, který tomu dalo trochu tučnosti, sem tam hovězí masíčko, který chutnalo krásně po kravičce, žádný vedlejší chutě a hlavně ta barbecue omáčka. Píšou, že je jejich tajná. V dnešní době, kdy si můžete i domů objednat kbelík chemie na omáčky včetně umělýho kouře, tak si opravdu můžete vyrobit omáčku k nerozeznání od těch nejlepších světových. Takže těžko soudit, jestli je to jejich tajemství v domácí receptuře a výrobě nebo tajemství spočívá v dovozci kdesi ze zahraničí. Já osobně to tipuju na dovoz z Ameriky. Ale to vůbec nevadí. Ta omáčka je boží! Přesně tak by měla chutnat barbecue omáčka podle mých náročných a léty žraním vytříbených kritérií. Je lehce kyselá, trochu víc sladká než kyselá a středně těžce kouřová. Vyladěnost těchhle tří složek je na stejné úrovni jako vyladěnost všech surovin na "pizze". A jako třešnička na dortu je tam zapečená cibulka. Mňam.


Těsto bylo dost obyčejný a asi jediný trochu minus téhle "pizzy". Ale to bude tou moji rozežraností z klasických křupavých pizz z pece. Těsto od Telepizzy pořád patří mezi to lepší, co si můžete objednat domů. Rozhodně pak když to srovnám třeba s kdysi tak slavným Chacharem, kterej dodnes peče spíš slaný koláče než pizzu. Těsto od Telepizzy bylo trochu pružný a tahací. Chuťově dobrý. Jen mouka a trochu soli, žádný vedlejší pachutě. Jako základna pro vytříbenej vršek fungovalo těsto výborně. Bylo i akorát tenký, aby drželo a "pizza" šla pohodlně sníst.


Cena je 169 korun za 32 centimetrů v průměru. Pro lenivější matematiky 16 centimetrů v poloměru, 100 centimetrů v obvodu a skoro 804 centimetrů čtverečních obsahu. Nebijte mě, pokud je tam chyba. Je sobota ráno. Takže míry má celkem pěkný. Najíte se za celkem dobrou cenu a dovoz máte zdarma (od určité částky, kterou pohodlně pokryjou dvě pizzy). Samozřejmě za tu cenu dostanete i krásně rozpečenou, křupavou a čerstvou italskou pizzu (chorvatskou v případě Opatije) v kamenné pizzerii. Ale když už zůstanete přikotvení doma, BBQ Beef od Telepizzy můžu milovníkům burgerů, "pizzy" a pizzy směle doporučit. A osobně si ji objednám určitě znova. Brzo. Možná až moc brzo...

PS: Co říkáte na ostravskou pizzovou situaci vy? Máte nějakej tip na dobrej rozvoz bez eidamu? Jestli jo, do komentářů s ním!

6 komentářů:

  1. Pobočku telepizzy mám 2 zastávky od koleje, takže si ji často dopřeju a s tím jak to mám blízko si ji mohu užít ještě relativně čerstvou a je to skvělý gurmánský zážitek. BBQ beef je moje oblíbená, tak jsem rád že obstála v Tvé recenzi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Směle můžu prohlásit, že je teďkom BBQ beef i moje oblíbená! :)

      Vymazat
  2. Gratuluju k novému přírůstku do rodiny! Snad se za pár let dočkáme recenzí na dětské menu z fastfoodů od Kavoniho juniora/juniorky :D

    OdpovědětVymazat
  3. Slyšel jsem na Telepizzu v Brně hodně nadávek po té, co koupili zde velice oblíbený Forty's, ale to už je poměrně dost dlouhá doba, a tak jsem si řekl, že jim dám na základě Tvé recenze šanci.

    Objednal jsem si tedy také BBQ Beef, mleté hovězí je u mne nejoblíbenější surovina na pizzu hned po cibulce a BBQ omáčku si na ni nechávám dávat kdekoliv je to možné. Tedy jsem se na ni těšil jak malej kluk (obzvlášť, když jsem si ji nechal ještě vylepšit hot dog okrajem).

    Za cca 40 minut byla u mě doma a zděsil jsem se. Chvíli jsem střídavě koukal na monitor na Tvoji fotku a do krabice, jestli dobře vidím, a fakt že jo. Přestože suroviny seděly, dostal jsem úplně jinou pizzu než ty.

    Pizza není krásně červenooranžová, ale šedobílá, protože základ pizzy téměř chybí a trocha mletého masa, nedopečená cibule a podivný sýr rozteklý po celé pizze vytvořily jakousi mazlavou kaši. BBQ omáčka pak byla použita pouze na okraje pizzy, kde je z ní vytvořen jediný úzký kruh kolem přehybu těsta s párkem.

    Dobrý je tedy pouze hotdog okraj s BBQ omáčkou, zbytek pizzy je těžce podprůměrný. Ještě, že jsem si ten hotdog okraj přikoupil. V Brně tedy Telepizzu nemůžu doporučit, obdobnou pizzu tu dělají např. Amici (bacon burger pizza) nebo Don Antonio (pizza bolognese), ale jsou násobně lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Tak to je moc smutný čtení. Já si ji nedávno objednával znova v Ostravě a zase byla naprosto suprová. Možná dokonce o chlup lepší. Tak snad si udrží kvalitu ať příště nedostanu smutnej koláč jako ty. :/

      Vymazat