sobota 15. prosince 2018

Qurrito se slaninou a vejcem

Věděli jste, že v ostravským Futuru McDonald's nedělá snídaně? Ne? Já taky ne. A tak tu máte recenzi na Qurrito se slaninou a vejcem! Normálně bych se od KFC snídaně držel dál, protože tuhý žloutky nemusím, ale zoufalá doba si žádá zoufalých činů. A tak proč nedat Colonelovi další šanci ukázat, že jeho vajca za něco stojí. První pokus s jejich Bagelem mě příliš nezaujal, takže Qurrito byla jasná další logická volba. Snad ještě ten snídaňový talíř vypadá fajn, ale to je tak leda místo oběda. A já rád oběd, tak proč si ho překrývat snídaní.


Qurrito se slaninou a vejcem na obrázku vypadá dost dobře. Dvě krásný volský oka, luxusně vypečená slanina ležérně se povalující na vejcích, rozteklej sýr a něco zelenýho v tortille. Po objednání z oku lahodící tabule dostanete svůj zpocený pytlík a hybaj hledat místo. Tady bych si trochu rýpnul do již zmiňovanýho Futura a novýho food courtu. Ty nový místa k sezení jsou super, o tom žádná. Ale výběr nových stánků teda nic moc. Vlažný jídlo na váhu, nudle a kebab. To opravdu neexistuje žádnej originální koncept? Teda takovej, kterej není čistě veganskej/vegetariánskej a tím pádem předurčenej k velkolepímu krachu? (viz pokusy v Nové Karolině) Na nudle bude nejdelší fronta, je mi to jasný, ale i tak mě trochu mrzí ta zabitá příležitost.


Ale zpátky k jídlu. Váš pytlík bude vypadat nějak takhle. Jedna čtvrtka tortilly, druhá čtvrtka tortilly. Jo sedí to. Jdeme dál.


Na první přísnější pohled mi bylo jasný, že mě zase čekají žloutky suchý jak lesní požár. Udělat dobře vajíčka je mnohem těžší, než by se mohlo zdát. Z mýho nudnýho a už celkem dlouhýho života mi dobrý vajíčka dokázala udělat tak půlka hotelů a tak slabá desetina restaurací. Jinak je to většinou vražda druhýho stupně. Halt jsem žloutkysta a pokud vznikne hnutí "Tvrdý žloutky v ČR nechceme!", tak se rád přidám. No zkrátím to. KFC samozřejmě mělo žloutky zase durch gekocht, jak by řekli za velkým Klínovcem. I tak se to dalo sníst. Ale co mě ještě zarazilo byla naprostá absence jakékoliv jejich chuti. Asi je někdo zapomněl osolit. To už není ani vražda, to je genocida.


Slanina byla celkem fajn. Ze vší fast foodové konkurence ji má KFC asi nejslabší, ale pořád se ji nebojím označit za dobrou slaninu. Rukola byla fajn. Její výrazná chuť se hodí do spousty sendvičů, včetně tohodle. Majonéza zajišťovala kluznost a hlavně jen díky ní se daly ty suchý žloutky pozřít. Sama o sobě byla moc dobrá. Majonézu má KFC moc dobrou. Super konzistence, super kyselkavá chuť. Strouhanej sýr byl takové spíš rozporuplnější kvality. Chuťově lehkej nadprůměr. Ale hlavně byl studenej. A studenej strouhanej sýr není žádná hitparáda. Doma se jím asi taky neládujete.


Takže zbytek surovin jakž takž. Ale i kdybych přivřel oči nad špatně udělaným vajíčkem a studeným sýrem, tak nemůžu přivřít oči nad množstvím jednotlivých surovin. Jeden plátek malé slaniny a dvě snítky rukoly na každou část Qurrita opravdu není to ideální množství. Má to být Qurrito se slaninou a vejcem. Ne Qurrito s vejcem a drobkem slaniny.


Další pecka přišla v podobě spáleniny na spodku tortilly. Kdybych si nevšiml drobných černých teček všude po rukách a nezačal hledat příčinu, tak jsem se do té spáleniny zakousl a asi si moc nepochutnal. Takhle jsem ten hnus seškrábal a bylo. Ale nějaká kontrola před výdejem by mohla probíhat i ve fast foodech. Tuplem, když je člověk v danou dobu jedinej zákazník široko daleko.


Celkově člověk cítil v Qurritu hlavně chuť sýra a majonézy. Když měl v puse slaninu, tak byla cítit slanina. Vajíčka byly hrozně nevýrazný a spíš než chutí se prezentovaly svojí konzistencí. Občas člověk ucítil i tu rukolu.

Nebyla to žádná vyložená katastrofa. Prostě přesmažený vajíčko s trochou slaniny, studeným sýrem, trochou rukoly a majonézou. Pokud nemáte nic proti suchým žloutkům, tak si možná i pošmáknete (jen bacha na spodek Qurrita). Sranda ale přestává ve chvíli, kdy za podobnej výtvor zaplatíte 79 korun českých. Pokud chcete láhev vody, tak skoro stovku.


Takže je to na vás. Za cenu průměrné hodnoty stravenky v ČR dostanete dost podprůměrně připravenej výrobek z průměrných až lehce nadprůměrných surovin a pochutnáte si tak... průměrně. Za mě nedoporučuju a skočte si ke konkurenci na vepřový. KFCčku bych doporučil vyhodit formičky na vajíčka a začít je buď míchat nebo se naučit dělat správný volský oka. To je samozřejmě můj názor a je mi jasný, že spousta lidí se v suchých žloutcích vyžívá a dokud nemají plátek do mrtva převařenýho vejce na chlebíčku, tak jsou schopni zabít o svátcích vlastní babičku... :)

4 komentáře:

  1. Mpower - myslím si jestli to nemají dokonce nějak nařízené z hygienických/bezpečnostních důvodů mít to vejce durch. Nějaký interní předpis? S vejcema to není jen tak.
    To samé tan Mekáč tam, jestli má malé zázemí, tak třeba nemá prostory pro přípravu vajec a tak nedělá snídaně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Interní možná, ale jinak restaurace normálně podávají i tekutej žloutek. To by pak znamenalo, že KFC nevěří svým vlastním surovinám. To by bylo ještě horší. :)

      Vymazat
  2. Vzpomněl jsem si na USA. Tam se strouhanej sejra rovnou prodávaj. A žere jako snack, byť tak není zamýšlen. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak což o to. U nás se strouhanej sýr taky prodává. Na kolejích, kde jsem neměl struhadlo, to byla výborná věc. Ale že bych to jedl jako snack, to mě teda nenapadlo. Ale to mohlo mít něco společnýho s kvalitou těch českých levných sýrů (dražší si student nekoupí). :)

      Vymazat