úterý 26. března 2024

Maestro Deluxe Chicken a Maestro Deluxe Beef, McDonald's

Maestro by Přemek Forejt

Hroch se s brokem sešel a máme tady nový burgery od Přemka Forejta. Přemek se snaží a snaží. Vaří kde může, zpívá a tančí, ale TOHLE prostě nepřekoná. I tak ho beru na milost, protože díky němu máme alespoň raz za čas pořádný novinky u McDonald's. Nejspíš by jeho výplata od McDonald's pokryla celoroční práci vícero kuchařů tvořící novinky, ale McDonald's je dneska halt jinde a stěžovat si na současnou generaci a jak to všechno dřív bylo lepší, nehodlám. Člověk pak vypadá staře. Současné nevděčné generaci je to stejně jedno. Bolí mě záda. Dřív to bylo lepší. Jdeme na to.


Minulej rok to bylo o kyselosti. Přemek rád kyselo. Letos se držel o chlup víc při fast foodové zemi a nový sendviče jsou tak spíš o omáčkách. Ujetá surovina v podobě sušenýho rajčete nesmí chybět. No a kýbl okurek pro milovníky kysela taky ne. Vybrat si můžete z kuřecí nebo hovězí varianty. K tomu máme nově čedarový trojúhelníčky, rustic fries s deluxe omáčkou a jako třešnička na dortu je meruňka. Já okolo McDonald's poslední týden chodil až podezřele často, takže vám přinesu recenzi na všechno. A to zadarmo!


Začneme Maestro Deluxe Chicken. Oblíbenější varianta samotnýho Přemka. Obsahuje obalovaný kuřecí maso, salát, kyselý okurky, čedar, kousky cibule, slaninu, Chargrill omáčku, McBacon omáčku, sušený rajčata a to všechno je v Chilli housce. Proč zrovna tyhle suroviny? „Vybral jsem si do nich věci, co mi v McDonald’s samotnému chutnají. Ale úplně nejvíc mě baví dvě omáčky, sušená rajčata a jemná pikantnost. Chtěl jsem vymyslet burger, který je postavený na mekáčovských klasikách, jež mám sám rád. Takže jsem vybral třeba slaninu. Anebo dva plátky čedaru, já si totiž vždycky přidávám sýr navíc." To tvrdil Přemek třeba tady. S dovětkem, že suroviny vybíral a zkoušel ve svém volnu. To jen tak kdyby někdo snad narážel na to, že dělá placenou spolupráci nebo tak. Ne ne, pěkně ve svým volnu. No nic, určitě už se oblizujete, tak jdeme na to.


Na první pohled Maestro Deluxe Chicken vypadá hezky. Pěkná houska, dobře nabitá surovinama, hodně barev, hodně textur, hodně všeho. Po prvním kousnutí ze mě nadšení lehce opadlo. Zaprvé jsem v prvních asi dvaceti procentech sendviče neměl žádnou omáčku, takže to bylo suchý, ale hlavně po prvním kousnutí v podstatě byly cítit jen dvě suroviny. Slanina a sýr. Hutná chuť čedaru a krásně uzená chuť slaniny v podstatě válcovala jemnou chuť kuřete. Hodně mi to připomnělo kdysi oblíbený CBO, kterej býval každoroční stálicí před Maestrem. To se psal rok 2011 a můžete si na něj přečíst i recenzi, pokud jste třeba v tu dobu nebyli ani na světě. I CBO byl hlavně o kuřeti, slanině a uzené omáčce. Zjevně si na něj vzpomněl i Přemek při skládání jeho sendviče.


Ale doba i Přemek jsou jinde, takže je potřeba surovinově přitlačit a nespolíhat se jen na starý dobrý chutě.  Při dalších a dalších kousnutí začnete objevovat krásu i ostatních surovin. Hlavně Chargrill omáčky. Ta je výrazná, rajčatová, lehce zauzená, se šmrncem pálivé papriky. Hodně povedená omáčka. Taky docela profláklá. Naposled si ji pamatuju třeba z West Coast Bacon. A tady se projevilo kouzlo v tom, když burger skládá někdo s vytříbeným jazykem. Ač je Chargrill hodně silná omáčka, k omáčce McBacon se hodí dokonale. Nebo hodí. Tyhle dvě omáčky se slijou v jedno a McBacon předá svoji uzenou majonézovitost rajčatové lehce pikantní omáčce a vznikne z toho na jazyku jeden homogenní celek, kterej je vynikající, přesto neruší a sedí s ostatníma surovinama. Hodně povedená kombinace. Asi poprvé, co jsem u McDonald's měl dvě omáčky v jednom sendviči a sedly k sobě opravdu dokonale. A jak jsem měl začátek sendviče sušší, tak obě omáčky najely později a byla to jízda. Konečně něco trochu víc šťavnatýho než obvykle.


Takže zatím to táhne hlavně chuť slaniny, sýra a rajčatovo uzená duochuť z omáček. Jakmile k tomu všemu kousnete do okurky, kterých je tam spousta, tak otěže přebírá kyselá tanková brigáda s koprovým dělostřelectvem za zády. Okurky tam jsou asi čtyři, takže pokud vám vadí koprový okurky od McDonald's, tenhle burger si nedávejte. Nebo si ho dejte bez nich, ale zase přijdete o to kouzlo. Okurky nejen že dělají velkou chuťovou práci, ale dodají i ten pověstnej křup, kterej by tam jinak chyběl. Já nejsem kdovíjakej milovník okurek od McDonald's, ale jako osvěžující prvek se do tohodle sendviče hodí dokonale. Přemek to prostě rád kyselý.


Co jsem moc nepochopil, bylo sušený rajče. Miluju sušený rajčata, aby nedošlo k mýlce. Ale dát celý sušený rajče do burgeru mi jako dobrej nápad zrovna nepřijde. Hlavně z důvodu toho, že nejde překousnout. Takže jakmile do rajčete kousnete, začnete s ním bojovat, pak to vzdáte a skončí vám v puse jako celek. Pak si ho vychutnáte, protože sušený rajčata jsou super, no a pak zase jíte zbytek sendviče bez sušených rajčat. Jakože takový rajčatový intermezzo, ale celkovou chuť nijak neovlivní. Spíš ovlivní jen cenu. Taky jsem tam měl mít rajčata dvě a dostal jsem jen jedno. Sice velký ale i tak. Pokud se měla chuť rajčat nějak víc projevit, měli by je příště nasekat na menší kousky. K uzené chuti, sýru, slanině a okurkám mi sušený rajčata taky moc neseděly. Tady se naše chuťový cesty s Přemkem neprotnuly.


Samotnou housku Přemek taky nepobral jen jako nudnej držák zbytku, ale udělal z ní chuťovej komponent. Navrchu housky je trocha chilli koření, takže celou dobu jedení vám budou lehounce a příjemně brnět rty. Sice jde o takovou jedničku z desíti, ale určitě je to příjemná změna a ke zbytku v sendviči se lehká pikantní nota hodí, takže proč ne.

Celkově se Maestro Deluxe Chicken za mě hodně povedl. Kuřecí placka sice netvoří hlavní chuťovou linku, ale je příjemně šťavnatá a nechutná špatně. Do toho silná chuť slaniny, čedaru a dvou omáček, kterých je tam dost a perfektně k sobě ladí. Sousta okurek jsou hlavně o okurkách no a sušený rajče vám zajistí minimálně pozdvihnutý obočí. A mi to chutnalo. Po dlouhé době můžu říct, že jsem si u McDonald's pochutnal. Dostanete to, co McDonald's kdysi uměl dobře a dneska je to vzácnost. Vyladěnou novinku, kterou stojí za to ochutnat. Nečekejte nějakej výstřel z gatí, ale milovníci kysela, fast foodů a silných chutí zklamaní nebudou.

Cena je přestřelená, ale to už zjevně nikomu nevadí a stává se to novým standardem. Samotnej burger stojí 184 korun, v McMenu 229 korun. Když už hodláte utrácet nekřesťanský peníz za junk food, tak bych doporučoval rovnou McMenu a k tomu Rustic Fries s Deluxe omáčkou. To s pitím za ten příplatek určitě stojí.


A komu nevoní obalená pipina, ten si může objednat namletou krávu. Maestro Deluxe Beef obsahuje úplně to samý, jen v něm místo kuřecí placky najdete placku hovězí.


Já v něm tentokrát našel dvě poctivý sušený rajčata a stejně jako u kuřecí varianty, ani tady jsem je moc nepochopil. Zase nešly z větší části překousnout, takže zase skončily skoro celý v puse a pak to sousto bylo sice hrozně super, ale vůbec nesedělo ke zbytku. Hlavně k okurkám a k uzené chuti dvojomáčky. Každopádně sušený rajčata já rád, takže proč ne.


Celková chuť Maestro Deluxe Chicken a Maestro Deluxe Beef se kupodivu hodně liší. Zatímco u kuřecí varianty kraluje slanina se sýrem, u hovězí varianty patří slanina a sýr k té slabší chuťově lince. Hravě ji přebíjí hovězí chuť masa a to hlavně díky pepři na mase. Hned vedle masa ucítíte nejvíc omáčky. Nebo spíš omáčku, jelikož McBacon a Chargrill omáčka se spojí na subatomární úrovni a rozeznat je od sebe je pak úkol přímo nemožný. Každopádně hovězí varianta je víc o mase a o omáčkách, kuřecí varianta dala hodně vyniknout i slanině se sýrem. Jakmile kousnete do okurky, je to celý o okurce nehledě na masovou placku. Lehounkou pikantnost díky housce najdete i u hovězí varianty.


Cena je taky stejná. 229 korun za McMenu s Rustic Fries a Deluxe omáčkou. Jakej sendvič z těch dvou si vybrat? To záleží na vás. Pokud s láskou vzpomínáte na CBO, pak určitě kuřecí variantu. Pokud nedáte dopustit na hovězí placky, tak vemte hovězí. Obojí je dobrý a i to hovězí tentokrát nebylo nijak vysušený a dalo se sníst i s radostí. I tak mi ale v tomhle kyselouzeným případě víc sedl Maestro Deluxe Chicken. Byl o chlup víc vyladěnej. A kdybych si měl vybrat, kterej si dám znova, bude to ten kuřecí. A jakože bude. A pak možná ještě hovězí a znova kuřecí. Přemkovi se to povedlo, tak snad si ho u McDonald's ještě chvíli nechaj nebo se alespoň od něho něco naučili.


Dvakrát jsem zmínil Rustic Fries s Deluxe omáčkou a nebyla to náhoda. Pokud si objednáte McMenu, můžete si místo hranolek nechat naložit V-čkový hranolky s omáčkou v ceně a to vřele doporučuju. Bramborový přílohy McDonald's poslední roky úspěšně ingoruje (nepočítám trochu smradoprachu do pytlíku) a Deluxe omáčka patří mezi jedny z nejlepších omáček od McDonald's. Za ty léta ušla kus cesty, ale kyselkavá a bylinková nálož k hranclím prostě sedne. Omáčky by mohlo být víc, abyste s ní nemuseli šetřit, ale to bysme za skoro čtvrt tisícovky chtěli asi až moc.


A ať to máme komplet, střihneme si i recenzi na Nacho čedarové trojúhelníčky. Tři kousky stojí 55 korun. Po zakousnutí se buď popálíte nebo ucítíte krásnou chuť hodně tavenýho čedaru. Nebo spíš tavenýho sýra s příchutí čedaru. S lehkou příchuti čedaru. Na rovinu. Prostě taveňák a od čedaru nabral spíš barvu. K tomu je tam zase trocha té pikantnosti. Já si na tom pochutnal. Celkem povedená věc a pokud máte rádi tady tyhlety taveniny, tak vás trojúhelníčky asi nezklamou. Pokud máte hluboko do kapsy, v kapsy máte díru nebo na tepláky s kapsama nemáte, pak trojúhelníčky klidně vynechte a raději si naspořte na McMenu kvůli Rustic Fries s Deluxe omáčkou.


A ať ten komplet máme kompletní, tak si z papírovýho obalu vystřihneme ještě meruňkovou taštičku. Ta nebyla nic moc. Od meruňkové náplni jsem čekal svěžest jara a pocit kvetoucích luk a hájů a dostal jsem unylou spadlou meruňu obalenou v cukru. Slaný karamel nepřekonán. Meruňková taštička není vyloženě špatná, ale znova si ji neobjednám. Cena 45 korun.

No a to je všechno. Maestro Deluxe se Přemkovi povedlo. Vyplatí se ho ochutnat. Tuplem když další slušná novinka bude beztak až Swiss King...

2 komentáře:

  1. Ajejej, zase utrácet, ale letos už musím, minulý rok jsem se stále nemohl dokopat, až to přestali prodávat. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. no nevím, teď jsem dojedl krávu a buď to u nás neumí, nebo mi to fakt nesedlo. Distribuce omáček tragická, půlka suchá jak cesta a půlka ingrediencí se mi vyklepala do pytlíku. A u té přeplněné půlky mi to přišlo, jak kdybych jedl maestro s babiččinou čalamádou. Pro někoho tento Hipsta Rare Rural Effect (tm) je fajn, pro mě ne. Jediné pozitivum je, že v menu se z toho člověk nají. Ceny nekomentuju, pravidelnou stravu v McD si může dovolit jen velmi dobrý gambler ze Sudet…

    OdpovědětVymazat