úterý 21. prosince 2021

Cheese King Jalapenos, McDonald's

ýýr is hýýýr 

Každej ve svým životě zná nějakou macandu, na kterou rád vzpomíná. Pro někoho je to macatá učitelka na základní škole, funící po třech ujitých schodech, pro druhýho macatá nizozemská ministryně zdravotnictví. Pro mě je touhle macandou Sýriously největší burgerová výzva z roku 2018. Obří macanda, která měla za úkol propagovat možnost přidání surovin do burgerů od McDonald's za příplatek. Mimochodem v dobové recenzi (najdete ZDE) jsem navrhnul extra omáčku za příplatek 5 korun a dneska? Dneska je to realita! Jsem vědma! Teď už jen získat kontrakt s TV Barrandov a můžu radit lidem v televizi. Mezitím se ale pojďme podívat na nejnovější evoluci Sýrové sezóny, Cheese King Jalapenos.


Hovězí maso, smažák, slanina, salát, smažená cibulka, jalapenos, pikantní omáčka, sýrová omáčka a houska se slaninou a sýrem. Musel bych dlouho přemýšlet, abych v paměti dohledal takhle "přeplácanej" burger od McDonald's. Nakonec bych nejspíš asi skončil u již zmiňované macandy. Samotnej Cheese King, kterej je s náma od roku 2013, nikdy nepatřil mezi moje favority. Vždycky stál někde ve stínu Swiss Kinga a když už jsem dostal chuť na Cheese King, dal jsem si ten s hermelínem. Ten je ale pasé jak plastový brčka a místo něj máme pikantní verzi Cheese King se smažákem. Inu proč ne, alespoň máme nějakou novinku na vyzkoušení.


Cheese King Jalapenos trpí klasickým syndromem online seznamek. Na fotce machruje svoji výškou, ve skutečnosti je to ale spíš extrémní šířka. Což mi nevadí. Člověk alespoň zavzpomíná na grandióznost někdejšího Big Tastyho. Ale jedeme dál. Po odkrytí deklu jsem byl příjemně překvapenej množstvím omáčky. V sendviči bylo celkem dost sýrové omáčky a hlavně spousta nové pikantní Hot Pepper omáčky. Jen to rozložení nebylo úplně ideální. Drtivá většina omáčky se skrývala spíš k prostředku sendviče a okraje zůstaly nedotčeny.


Novou omáčku jsem samozřejmě musel hned ochutnat samostatně. Ani smrtící virus a doktoři se zjevem vypelichané veverky mi nezabrání tomu, abych strkal prsty do omáčky a s upřímnou radostí a ještě upřímnějším zděšením nedalekosedících ty prsty olizoval. A zjistil jsem následující. Nová pikantní Hot Pepper omáčka nestojí za moc. Je to extrémně hustá majonéza s lehoulinkou chutí mleté papriky. Pikantní opravdu minimálně. Tak půl bodu z deseti. Na jednu stranu bych asi čekal víc, na druhou stranu nepřebíjí sýrovou omáčku a obě se tak můžou navzájem lehce doplnit a získáte sýrovou, kyselkavou a lehce paprikovou chuť. Hlavně uprostřed sendviče, okraje jsem měl většinou bez omáčky. Ale že by se k sobě omáčky nějak extrémně hodily a ladily spolu, to taky ne. Spíš je to takový kombo z nouze, aby se neřeklo.


Dál jsem si nenechal ujít ochutnat samostatně smažák. Kousek jsem vzal do ruky, trhnul a táhnul. Smažák se krásně táhnul. Přesně tak, jak si to přeje devadesát procent návštěvníků českých restaurací. Chuťově se jedná o takovej ten lepší předsmaženej polotovar. Kdysi jim to dodávala Pribina, tu spolknul jakýsi konglomerát Savencia Fromage & Dairy, ale pořád se tváří jako dodavatel pro McDonald's. Takže je to dost možná pořád oblíbená Pribina. Asi to není vyloženě poctivej eidam, ale chuťově zklamaní nebudete. Teda pokud milujete smažáky. Já radši řízky, ale tož raz za čas ani smažákem nepohrdnu. Samozřejmě za pět minut máte z táhlýho smažáku tužší hmotu ve strouhance.


Maso klasika. Lehce sušší hovězina, tentokrát ale opravdu hodně opepřená. Maso se solí a pepří po ogrilování s tím, že na to mají takový hejblátko, aby všechny kousky byly osolený a opepřený stejně. No já tentokrát dostal extra porci pepře a vůbec mi to nevadí. Maso konečně mělo i nějakej charakter. Silná chuť pepře se pak dokonce dokázala projevit i v celkové chuti sendviče. A protože se tenhle sendvič jmenuje Cheese King Jalapenos, je třeba mrknout i na Jalapenos. Ovocných, kyselkavých a hlavně lehce pikantních plátků Jalapenos papriček tam najdete několik. Tak akorát, aby sendvič zvládnuli i lidi, kteří pikantní chtějí jen vyzkoušet. Ale zase dost málo na to, aby to za srdíčko chytlo milovníky pikantních jídel. Já poslední dobou ujíždím na pikantní pastě Sambal Oelek, takže Jalapenos pro mě byly spíš ozvláštněním burgeru. Moc se teda ale neprosadily. Hutná chuť sýra, extra strouhanka, výrazná chuť pepřovýho masa a nesourodá směs hustých omáček papričky Jalapenos celkem zazdívaly. Občas vystřelila pikantnější a ovocná nota, ale jestli to byla taková dvojka z deseti, tak to možná ještě přeháním. Každopádně pokud pikantní nemáte rádi vůbec, vyberte si z nabídky radši něco jinýho.


O svoje místo na slunci se celkem často hlásila i slanina. Pokud jste ji zrovna měli v soustu, neztratí se. Do kombinace mas, sýrů, omáček a Jalapenos se hodí. Samozřejmě. Je to slanina. Ta se hodí všude. Smažené cibulky tam bylo taky dost, ale ta se teda prosadit nedokázala skoro vůbec. Kdybych pečlivě nezkoumal burger, tak ji nejspíš ani nepostřehnu. Halt neměla šanci proti těžce surovinově nabitýmu sendviči. Celkově je Cheese King Jalapenos hodně přeplácaná macanda plná relativně nesourodých surovin a tak i chutná. Jako hromada s masem, smažákem a lehce pikantní vložkou. S nesourodým duem omáček, který ale ucítíte obě, slaninou a pokusem o zeleninu, aby se o vás infarkt nepokusil dřív, než vylezete z restaurace. Je to špatně? Za mě ne, dostanete přesně to, co vidíte a pokud si tohle objednáte, tak i to, co čekáte. Prostě prasárna, která musí zaplnit břicho i těm největším fast foodovým nadšencům. K tomu mastnější houska se slaninou a sýrem... Moje jediná výtka by tak směřovala k rozvržení omáček. Díky jejich hustotě se nedostalo na okraje. Ale pokud se chystáte sníst něco takovýho, tak vás první dvě suchý sousta asi stejně nezastaví...


Cena je vyšší. 139,- samostatně a 179,- za velký McMenu. Sranda na tom je, že "ochuzený" obyčejný Cheese King stojí úplně stejně. Swiss King taky tak. Pokud teda jdete jen po poměru váha/cena, tak je pro vás Cheese King Jalapenos ideální volba. Mojí soukromou jedničkou Sýrové sezóny se ale nestal. Tím je Swiss King s extra porcí omáčky...


A pokud máte rádi sladkou tečku po pořádně tukové bombě do jater, tak si ke svýmu menu přihoďte ještě sezónní taštičku čokoláda a slaný karamel. Ta je naprosto famózní. Už jsem se jednou rozplýval na Instagramu, ale proč se nerozplývat i tady. Slanej karamel je poctivej, sladkej, slanej, tekutej a prostě boží. Kousnutí do čokolády je jako strčit hlavu do kýblu tekuté čokoládovější Nutelly. To obojí dohromady potom najdete ve smaženým těstě. Hřebík do rakve ve své zhmotněné cukrářské podobě.


Cena je 35,- a stojí za každou jednotlivou korunu, to vám povídám. Upřímně jsem asi lepší dezert ve fast foodu nejedl. Pokud vám nevadí jehly a nutnost jejich ranního použití v případě těžké cukrovky, tak je tahle taštička přesně pro vás. Sladká, tekutá, návyková... Sakra, asi musím zase do mekáče... Tak je dobrá!

2 komentáře:

  1. Prubla jsem dnes sezonni tasticku a za me velke zklamani. Vubec mi nechutnala a uplne mi zkazila chut swisse 🙄 a to jsem premyslela hodne dlouho ze ji vyzkousim, ze musi byt vyborna. Za me byla nejlepsi varianta jahoda se zmrzlinou a cokopolevou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk si ji musí dát až po dojedení slanýho. Ale jasně, její přeslazená chuť asi nesedne každýmu. :)

      Vymazat