středa 13. března 2024

Tvarůžek carských důstojníků

TATABAZAR 

Tvarůžkový články a recepty mají na tomto blogu ohromný úspěch. V lednu jsem napsal první recept na Loštický lečo, v únoru druhej recept na Tvarůžkovou pomazánku a u obou už mám dokonce jeden komentář! Cesta ke slávě, rudý koberce, pytle mouky, proslovy o mým stárnoucím kulečníku. To všechno se blíží! A k tomu všemu mi nepochybně pomůže i tvarůžkový recept číslo tři, Tvarůžek carských důstojníků. 

Pokud jste jako komentátor mých dvou předchozích receptů (zdravím Zdeňka) a právě objevujete svět tvarůžků, tak pro vás mám i dnešní recept, kterej vás z tohoto světa sprovodí. A to nejspíš doslova. Recept tentokrát není ukradenej z webu nebo nějakýho prospektu, kterej dostanete zadarmo v tvarůžkovým obchodě, ale poctivě ho kradu z poctivě nabité knížky tvarůžkových receptů. Normálně bych to tu nezmiňoval, ale ta knížka má tak fantastickou fotku na přední desce, že to nelze zamlčet. Hleďte!


Tohle prostě nešlo nekoupit. Čtenáři mýho našlapanýho Instagramu už to viděli i s krásnýma detailama. To jen tak. Sledujte můj instáč. Dejte odběr, lajk, přesdílejte storýčka. Prostě chci ty pánve Zepter zadarmo. Chci na Bali a pak prodávat čakry a energie. A rychle. Než mi zestárne kulečník.

A zpátky k receptu. Recept se jmenuje Tvarůžek carských důstojníků. Recept to není nikterak složitý. Někdo by dokonce řekl přímo primitivní.

Suroviny:
Tvarůžek
Vodka

Tvarůžek, nejlíp krásně vyzrálej, vezmete a zalijete vodkou. Můžete použít i víc tvarůžků a víc vodky. Kreativitě se meze nekladou.



Dáte do chladu a počkáte jeden den, jak říká kniha, nebo tři dny, jak tvrdím já, strůjce všeho gastrozla a jedinýho redaktora rubriky Tatabazar.


No a po třech dnech dostanete tohle. Tvarůžek vám zbělá, vodka do sebe natáhne potřebnej odér a jde se degustovat.


Výsledek je hodně rozporuplnej. Tvarůžek sám o sobě nebyl nic moc. Hodně zgumovatěl a spíš než jako tvarůžek byl cítit alkohol. Ztratil svoje smradlavý kouzlo a byla z toho zase ta divná tvarohová hmota, jako na začátku výroby. Zato vodka, ta chytla ty správný grády. Tvarůžková vodka měla až nečekanou komplexnost chutí a kdyby mi někdo řekl, že si jednou opravdu vychutnám sklenku vodky s tvarůžkovou příchutí, tak bych ho nejspíš označil za blázna, házel po něm psí výkaly a volal na něj cosi o holomóckým Babicovi. No a hele, ona ta tvarůžková vodka není vůbec špatná. Mimo střední Moravu by její prodej asi rekordy netrhal, ale užil jsem si ji víc jak klasickou vodku, kterou normálně moc nemusím. Což vám asi došlo, protože tuhle stejnou lahev z fotek už můžete na blogu pozorovat několik let. Ale slibuju, že brzo skončí! Všechno už brzo skončí. Pro vás, pro nás, pro všechny, co si Tvarůžek carských důstojníku udělají doma...

6 komentářů:

  1. Teda upřímně, i přesto, že jsem příležitostná pička vodky a milovnice tvarůžků, tak jen čtení o tvarůžkové vodce ve mně způsobuje pocity velmi nelibé. To už je radši zalít pivem a počkat týden. Jsem prostě konzerva, no :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně ta vodka byla lepší jak ty tvarůžky... :)

      Vymazat
  2. Váš příspěvek byl vynikající! Vaše psaní je jasné a přesvědčivé. Pište víc, prosím!

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá jako lehce zakalené čiré zlo a zlo to po vypití i jistě způsobí. :-/

    OdpovědětVymazat