středa 9. září 2020

West Coast Bacon, McDonald's

Americký týdny! Slast pro mé uši a tukovou břišní plácačku. Prve jsem nevěřil, že se McDonald's kdy vrátí s pořádnýma novinkama, no naštěstí to přišlo rychleji než jsem čekal. Vypíchnu pár pro mě opravdu důležitých faktorů. Není to Maestro. To by teoreticky mohlo stačit. Ale je toho víc. Není tam jedno tlustý suchý maso. Nejsou tam ani dvě tlustý suchý masa. Prim hrajou omáčky. Omáčky je dostatek. A velikost. Konečně máme zpátky burger o velikosti původního Big Tastyho. To, že nový burgery jsou v podstatě jejich vlastní vykrádačky z let 2011-2012, mi vůbec nevadí. To byly totiž zlatý časy novinek u McDonald's. Vrátily se se vším všudy? Jdeme se na to podívat.


Začnu západním slaninovým pobřežím, West Coast Baconem. V roce 2012 to byl Steakhouse Classic a protože můj blog je starší než půlka uživatelů Youtube, tak na něj najdete recenzi zde. Obsahuje hovězí maso, slaninu, červenou cibuli, čedar, salát lollo biondo a omáčku Chargrill. V té době mi Steakhouse Classic chutnal. Dost možná si McDonald's bral příklad přímo odsud, protože všechny tři burgery jsem si kdysi vychvaloval. Ale těžko říct. V té době se burgery nedělaly v každé restauraci. Burgrárny jako takový neexistovaly (možná první pionýři v podobě Black Dogu v Berouně a DISHe v Praze). Člověk tak musel brát co bylo. Proto jsem v podstatě chválil skoro každej burger. Až na pár kuřecích výjimek. Dneska to McDonald's tak lehký mít nebude.


První dojem McDonald's ale zvládl na jedničku. Vzhled, velikost, čerstvost surovin, vůně, úsměvy zaměstnanců všude okolo (to je vtip, měli roušky). Podání na tácku oproti krabičce mi pořád vadí (nerozteče se sýr), ale to je už jen detail. Takhle kdyby vypadaly všechny burgery z fast foodů, tak bude svět hnedka krásnější a spoustě lidem to ušetří to nutkání hodit na Facebook zprávu "nevypadá jako na obrázku". Třeba Colorado King od konkurence oproti West Coast Bacon vypadá, jak kdyby si na něj někdo sednul. Takže palec nahoru pro McDonald's za první dojem.


Pak jsem si kousnul. A palec nahoru i za druhej dojem. Jako první se na mě vyřinula velká spousta omáčky. Není nic horšího než suchej burger. Nebo jako asi je. Třeba lepra. Ale suchý burgery nemá nikdo rád (jako lepru). A zase bych si mohl píchnout do konkurence a jejich Colorado Kinga, kterej byl suchej jak kamení. Stejně dobře se podobnej burger pak i jí. McDonald's posledních pár let omáčkou taky šetřil. Nejvíc tím trpěl asi Swiss King. Ve West Coast Baconu je omáčky tak akorát pro mě. Což je hodně. Já rád hodně omáček. Snad je to znamení, že nás čeká doba omáčková a Swiss King se bude topit v sýrové radosti.


Už jsem zmiňoval, že letošní Americký týdny jsou o omáčkách. West Coast Bacon je o omáčce Chargrill. Tu jste naposled mohli potkat v Re-Freshi v roce 2017. Chargrill je super omáčka. Zkráceně jde o sytě oranžovej vyuzenej pikantní kečup. Prve ucítíte vysokou ovocnost z rajčat, hned na to se dostaví výrazný zauzení a přijde lehká pikantnost. Prve jen pohlazení, ale čím déle budete jíst, tím víc vás omáčka bude pálit. Začne na nějaké té trojce a skončí maximálně na pětce z deseti. Pokud nemáte rádi pikantní jídlo vůbec, tak vám omáčka chutnat nebude. Ale jinak se jedná o pikantnost, kterou zvládnou všichni, kteří se pikantním jídlům vyloženě nevyhýbají.


Tím, že omáčka není žádnej indickej vypalovák, tak ucítíte i ostatní suroviny. Hlavně slaninu a maso. Slanina je vynikající. Uzená, masitá a dobře se kouše. Množství celkem v pohodě. Není co vytknout. Hovězí maso máme v podání dvou tenčích plátků o velkým poloměru. Tohle maso mi sedlo víc než předchozí tlustý verze. McDonald's má tendenci hovězí propíkat na well done. Což prostě hovězímu moc nesedí. Je pak suchý, tuhý a drolí se. Tyhlety tenký plátky ale neduhy well done přípravy smáznou a maso nepůsobí tak moc suše. Možná gramáž je ve výsledku menší, ale stojí to za to. Takže za mě další palec nahoru.


Kromě omáčky, slaniny a masa toho moc dalšího neucítíte. Občas červenou cibuli. Ta ale nebyla nijak extrémně silná, takže spíš dělá doprovod v pozadí. Sýr jsem taky nějak extra nepostřehl. Houska se povedla. I přes zajímavou vrchní strukturu se začala trhat až na samotným konci a nevcucla moc omáčky. Chuťově se jedná o naprostou sladkou McDonald's klasiku. Vsadil bych dvacetikorunu, že receptura bude shodná se starou houskou pro Big Tastyho. Tvar ne, jen recept. Za mě zase palec nahoru. Celková chuť je teda dost jednoduchá. Omáčka s masem a doprovodem. Přesně tak, jak to mám rád. Přesně tak, jak to čekám od fast foodu. Dokud si McDonald's netroufne na čerstvý maso a burgery na medium, tak to líp udělat nepůjde.


Vzhledem k velikosti burgeru si tentokrát nebudu nějak moc stěžovat ani na cenu. Samostatnej West Coast Bacon stojí 129 korun a ve velkým menu 169 korun. Samostatnej burger za ty peníze asi až tak nestojí. Ve velkým menu už je to lepší. Dostanete oběd se vším všudy, kterýho se najíte na příštích pár hodin a docela si pochutnáte. Za mě je West Coast Bacon parádní počin a krok tam, kde bych McDonald's zase rád viděl příštích pár let. Pokud máte rádi tak akorát pikantní jídla, slaninu a fast foody, je pro vás West Coast Bacon jasná volba.

4 komentáře:

  1. Hoy, přečetl jsem recenzi, zajel, koupil...a??
    Celkem dobré to bylo.

    OdpovědětVymazat
  2. West coart bacon je fakt dobrý, ale tisku jsme i East coast a musím říct, že ten nám absolutně neseděl. Chuť hrozně o ničem. Teď chci zkusit jižana..

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, máš recht...East je pro rozmazlené dupenky z NY :-)
    Též jsem ho prubnul....a nic

    OdpovědětVymazat