sobota 18. listopadu 2023

Melts Pepperoni, Pizza Hut

Sýrové & Křupavé

Jíst sám nikdy nechutnalo lépe. Miluju tenhle slogan! Jak člověka neskutečně dokáže unavit, když na pracovním obědě vytáhne telefon, začne fotit jídlo a musí lidem vysvětlovat, že to on je ten slavný kavoni. Následující dvacetiminutové salvy potlesku ve stoje jednoho prostě ubíjí a pak ta fronta na podpisy, co se záhy vytvoří... Prostě nejlepší je se zvednout a zajít se nacpat pěkně o samotě.


Pizza Hut má novinku Melts a přišla se čtyřma příchutěma. Za boha se nikde na českým webu nedočtete, která je s čím. Naštěstí si můžeme vypomoct pomocí našich sousedů s vědomím, že Pizza Hut u nás provozuje stejná firma a většinou sdílí ty stejný akce. Takže překlad z polskýho webu:

Výběr z: Pepperoni, BBQ kuře, orientální kuře a zelenina. Podáváme s omáčkou dle vlastního výběru: česnekovou, BBQ nebo rajčatovou. 

Melts Pepperoni - feferonky, rajčatová omáčka. - feferonkama překladač asi myslel pepperoni salám
Melts Chicken BBQ - grilované kuře, červená cibule, BBQ omáčka. 
Melts Oriental Chicken - kuřecí kebab, česneková omáčka, červená cibule. 
Zelenina - zelená paprika, červená cibule, sýr čedar, sýr Gouda, falafel, česneková omáčka. 

Každý Melts navíc obsahuje sýr mozzarella, olej s příchutí česneku a posyp provensálských bylinek a sýra corregio.


Tohle všechno jsem si samozřejmě dohledal až těsně před psaním recenze. Do Pizza Hut jsem šel na slepo a podle čtyřech vágních názvů si vybral Pepperoni. Představa salámu a sýra v čemkoliv zapečeným většinou nebývá špatná volba. Taky jsem si naivně zvolil menu s něčím, co na obrázku vypadalo jako hranolky a k tomu jsem si mohl zvolit omáčku, zvolil jsem si domácí tatarku.

Prve k samotným Melts. Nejprve jsem musel chvilku foukat. Snad poprvé jsem dostal ve fast foodu opravdu vařící pokrm. Škoda, že brambory jsem dostal skoro ledový, takže pokazily ten teplej dojem. Po lehkým vychladnutí Melts a po prvním kousnutí jsem cítil svěží rajčatovou omáčku. Pak výraznej a lehce pikantní salám pepperoni. Sýr chuťově moc silnej nebyl a až tak moc cítit nešel. Koření nahoře pak občas ozvláštnilo sousto, ale tak o pět procent, jestli vůbec. Koření bylo hodně vyčpělý. Nestydatě jsem ho olíznul a necítil jsem skoro nic. Jen oregáno kdesi v pozadí. To sklízel snad ještě Mussolini za mlada někde za barákem u silnice. Já mít doma podobně vyčpělý bylinky, letí do koše a jdu pro nový.


Určitě vás ale zajímá, jak je na tom těsto. Těsto bylo krásně upečený, hodně křupavý, tenký a připomínalo takovej ten lacinej základ na pizzu, co najdete na pizzách v mrazáku v obchodě. A to není na škodu. Já tenhle styl těsta rád a na podobný experimenty se extrémně hodí. Melts tak i přes ne zcela dechberoucí náplň působí slušným dojmem a při jedení jsem se nemohl ubránit kladným myšlenkám putujícím mým mozkem. Salám, sýr, křupavý těsto. Taková správná fast foodová prasárna. Snad jen ty bylinky mohly být o dva chlupy lepší, ale jinak jsem dostal přesně to, co jsem chtěl.


Když jsem si Melts namočil do domácí tatarky, tak tatarka naprosto ovládla chuťovou paletu a i výraznej salám měl co dělat, aby se dokázal vůbec ozvat. Což samozřejmě byla škoda, protože to tak trochu ubíjelo samotnou podstatu těch Melts. A tatarka se salámem halt není nikterak geniální kombinace. Tatarku jsem si teda nechal spíš na brambory.


Melts Pepperoni musím pochválit. Není to žádná extrémní novinka, která by člověka posadila na zadek, ale na rozdíl od české Chizzy v KFC se to povedlo a jsem si celkem jistej, že si na Melts ještě párkrát zajdu. Jen budu volit asi jinou příchuť, protože ač je Pepperoni a sýr dobrá kombinace, ty zbylý tři příchutě zní o dost líp.


Cena samotných Melts Pepperoni je podle internetu 109 korun. Jako větší svačina nebo malý oběd určitě postačí a tak cenu hodnotím celkem kladně. Samozřejmě jde o placku se salámem a sýrem, ale Pizza Hut nepatři mezi ty nejlevnější fast foody. Omáčku dostanete zdarma i k samotným Melts. Za menu s bramborama a pitím navíc zaplatíte 169 korun. Na Pizza Hut pořád celkem dobrá cena.


Co ale dobrý nebylo byly brambory. Dokud si v Pizza Hut nekoupí friťák, tak by se od brambor měli asi držet dál. Pečený brambory v jejich podání jsou vlastně Včkový hranolky, ale místo ve fritéze, kde by je určitě nejradši viděl výrobce těch "brambor", je Pizza Hut prožene jejich pecí a tak se nestihnou upíct, jsou studený, jsou gumový a jsou fakt hodně nedobrý. Jako když si doma nedopečete hranolky a z nějakýho důvodu nemáte těch pět minut navíc, který by jim v troubě pomohly. Melts v menu tak nemůžu doporučit, protože tuhle přílohu fakt nechcete. A přesně proto čtete moje recenze! Já to snědl, vy nemusíte.

 
A jak sem zdrbal brambory, tak tatarku musím pochválit. Je opravdu zvláštní a rustikální. Rustikální jak takovej ten kníratej farmář se stéblem v puse, modrých laksláčích a se slaměným kloboukem. Rustikálnější tatarku nenajdete i kdybyste objeli celou zeměkouli. Tatarka má trošku řidší konzistenci, než na kterou jsme zvyklý. Je žlutá jak jačí mlíko a najdete v ní kousky zeleniny nakrájený na kostky, jak kdyby jim pomocnou sílu v kuchyni zařizoval místní spolek pro lidi s tělesným postižením. To si tak vychutnáváte tatarku a najednou na vás zaútočí dvoucentimetrová krychle červené cibule. Tuhle tatarku jsem si užil. Škoda, že nebylo k čemu. K Melts se nehodila a brambory stály za starou Bellu.

A teď jak to celý zhodnotit. Melts jsou fajn nápad a vystačí na malej oběd. Bohužel na velkej oběd máte smůlu. V menu k Melts dostanete hnusný brambory a ty nechcete. Takže ledaže byste si dali dvoje Melts. K tomu si můžete dát geniální tatarku, ale ta se zase k pizze nehodí, spíš k bramborům, který jsou ale hnusný a vlastně je nechcete. Zapeklitá situace. Tak jako tak Melts můžu doporučit. Správná fast foodová prasárna v našich fast foodech překvapivě nebývá až tak často. Pokud jste se přejedli všech těch kuřat a suchých hovězích placek, můžu Melts směle doporučit. Jen škoda té zabité příležitosti kvůli bramborám.

3 komentáře:

  1. K Melts by měla samozřejmě být klasická marinara pizza omáčka, kterou ovšem Pizza Hut u nás zrušila...

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzkoušeno v Paladiu a hranolky jak z friťáku - úplně horký a krásně zlatý. Asi jsi měl smůlu, že se jim časově nesešla tvoje objednávka (melts a hranolky). Jinak nic moc (kuře BBQ), ale za tu cenu v menu vlastně dobrý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tož to ty hrancle zkusím asi ještě jednou. Díky za komentář.

      Vymazat