pátek 27. října 2023

Plant - Based Pocket Wrap, Burger King

Já byl vždycky rebel. Jednou jsem na Fifejdách vyzvedával dort a stál jsem na místě pro rezidenty bez rezidentské kartičky. O svatým týdnu jsem se učil jen šest dní místo sedmi. V deváté třídě jsem měl jednu trojku. No a v devadesátých letech jsem dokonce jednu dobu nosil bílý tříčtvrťáky. Za to se stydím asi nejvíc ze všeho. A jak jste jednou rebel, tak se to s váma prostě táhne celej život. To si tak jdete objednat do Burger Kinga. Máte povzneseneckou náladu s chutí pomáhat všem zvířátkům na světě a objednáte si Plant - Based Pocket Wrap, aby kvůli vašemu mrzkému obědu nemusela trpět ani jedna jediná živočišná buňka. A co se nestane. Na lístku vám vyjede, že jste si právě objednali "Rebel Pocket". Že já se vůbec snažím...


A teď doopravdy. Plant - Based Pocket Wrap jsem si objednal, protože jsem měl chuť zkusit něco novýho a tak nějak to začíná být čím dál tím obtížnější. Wrapy od Burger Kinga bývají celkem fajn a Hovězí Wrap by byla nuda. To by nikdo nečetl a místo třech lidí měsíčně by mi na reklamu klikli jen dva. Takže si pojďte přečíst, co vás čeká, pokud se rozhodnete pro bezmasou variantu oběda u Burger Kinga.


Po odstranění vnějšího obalovacího materiálu na mě vykouknul macek. Čekal jsem poloprázdnou tortillu, protože výčet počtu surovin v sendviči není nikterak vysokej. Přesto palec nahoru pro obsluhu, která tortillu nabila tak, že člověku není líto peněz hned po rozbalení sendviče. Plant - Based Pocket Wrap (Rebel Wrap) podle webu obsahuje stoprocentně zeleninovou placku, rajčata, cibuli, sýr, salát, okurky, majonézu a kečup.


Info z webu si dovolím rozporovat. Stoprocentně zeleninová placka? Teda takhle zvláštní šedou zeleninu neznám. Podle mýho skromnýho a kvalifikovanýho odhadu se bude jednat o stejnou nebo hodně podobnou placku, která se dávala do Rebel Whopperu v roce 2019 v době, kdy se Burger King za název Rebel ještě nestyděl. A ta byla od Unileveru a byla plná olejů, sójových bobů, kvasnicových extraktů a podobných mňamin, který mají k zelenině daleko. Což mě trochu děsí. Ne ty sójový boby, ale to, že Burger King tak nějak mlží, co že se to člověk chystá sníst. Ale info, že majonéza může obsahovat vejce a placka se smaží na stejným místě jako maso, samozřejmě chybět nesmí. Já bych radši informaci, z čeho se skládá placka (alespoň její většina).


Pokud se oprostíte od myšlenek na složení, můžete si začít vychutnávat samotný chutě. Placka chutná tak nějak planě a spíš do paštiky, než cokoliv jinýho. Prve má uzenou chuť, pak planá pauza a pak paštikový závěr. Konzistence je masu podobná, ale je trochu šťavnatější než samotný maso a lehčeji se prokousne. Jako kdybych nevěděl, že to není maso, tak mi to dost možná ani nedojde. Cíl zelených ekofašistů je dokonán. Čas se odlepit ze silnic a začít být společnosti ku prospěchu tvrdou prací, ať si podobnou vege srandu můžou dopřát všichni.


A ke zbytku mám taky co říct. Zelenina byla v pohodě a bylo ji tam hodně. Zaplnila tortillu a chvílema jsem měl pocit, že mám i zdravej oběd. Pokud samozřejmě člověk pomine placku z továrny. Co jsem moc nepochopil byl sýr. Nebo sýr nesýr? Byl to sýr? Mohl to být vůbec sýr? Každopádně to, co možná byl sýr, rozhodně jako sýr vypadalo a rozhodně to nemělo žádnou chuť. Jako vypít sklenici vody. Prostě nic. Při samostatným ochutnání sýra jsem si vzpomněl na Covid, kdy jsem na čtyři dny ztratil chutě a všechno chutnalo nijak. Brrr, hrozný vzpomínky.

Největší výtku z celýho Rebel Wrapu bych měl, celkem nečekaně, k omáčkám. Ty byly dost úděsný. Pamatujete na výborný, krásný, hladký, hustý a tučný Pommes Sauce od Heinzu, který dával Burger King k hranolkům? Dneska dostanete majdu zahuštěnou škrobem (bez vajec) a logo Heinz zmizelo rychleji než Halinin osobní trenér. Kečup chutnal jako ta druhá nejlevnější plastová pixla, kterou seženete v někde Albertu. Nemůžu si pomoct, ale Burger King, minimálně v ČR, nejspíš rozvázal spolupráci s Heinz. Věčná to škoda. Už jen kvůli prémiové ceně, kterou platíte za naprosto neprémiový suroviny.


Tak jako tak jsem si ale na Plant Based Pocket Wrapu pochutnal. Placka není chuťově nějak extra silná, takže cítíte lehce uzenou paštikovou chuť a do toho všechnu tu zeleninu, kterou zrovna máte v puse. Do toho lacinější chuť kečupu, majonéza na kluznost a sýr, ten jen na oko. Tortilla byla nabitá až naspod, takže jako menší oběd to fungovalo. Cena 129 korun samostatně, v menu se to točilo někde okolo dvou stovek. To bych za Burger Kingový hloupý tlustý hrancle nedal. Samotnýho Wrapu se najíte, pokud vám stačí menší obědy. I tak ale vzhledem ke zklamání z omáček příště okolo Burger Kingu nejspíš jen projdu bez objednávky. Ledaže by tam na mě z tabule vykoukla nějaká povedené novinka.

Ale pokud jste na tenhle blog úplnou náhodou narazili na dně internetu a z nějakýho důvodu nejíte maso (nechci vás soudit, zabít a sníst vás my masožravci můžeme později), tak je Plant - Based Pocket Wrap určitě perfektní volba. Stokrát lepší jak veggie placka od McDonald's. Jen nevím, jak je to se sýrem/nesýrem a pokud budete mít smůlu (štěstí), tak dostanete původní majonézu z vajíček. Ale maso tam není. Asi. Prý jen zelenina. Prý.

Žádné komentáře:

Okomentovat