středa 21. dubna 2021

Veggie Burger, McDonald's

Konečně Veggie, co chutná skvěle

(tvrdí McDonald's)

Máte chuť na fast food a přesto něco dietnějšího? Tak pro vás tahle recenze není. Jste vegan? Tak pro vás tahle recenze taky není. Vyhýbáte se smaženým jídlům? Tak pro vás tahle recenze taky není. Rádi vraždíte zvířátka pro zábavu a baštíte je za syrova? Tak pro vás tahle recenze taky není. Pro koho vlastně je? Těžko říct. Asi pro lidi, co raz za čas rádi vymění maso za smaženou sýrovo-zeleninovou placku. Inu proč ne, i to je jídlo. Nebo pro vegetariány. Inu proč ne, i to jsou lidi.


Vyzkoušet se má všechno, takže jdeme na to. Tolik očekávaný a tolik chtěný (podle sociálních sítí) vegetariánský hambáč od McDonald's je tady. Kdo čte můj blog dýl jak šestnáct sekund, tak mu asi došlo, že nejsem ta pravá cílová skupina. Když už burger, tak jedině s pořádnou náloží růstových hormonů a vzpomínek mrtvých zvířat. Ale když jsem předtím dal šanci i konkurenci, přemohl jsem svoje chutě na mrtvoly všeho druhu a objednal si Veggie Buger od McDonald's.


Veggie Burger obsahuje vege placku, plátek sýra, dva plátky rajčat, trochu salátu a spoustu ranch omáčky. To všechno je v housce se sezamem a mákem. Podobnej pokus tu měl Burger King s jeho verzí Veggie Burgeru. Ten měl v placce taky hafo zeleniny, ale hlavní složku tvořily fazole. Burger to byl zajímavej, ale zapadl do análů dějin rychleji než bordel za gauč. Jeden z těch sendvičů, co si dáte jednou a víc už ne. Teda pokud se neštítíte masa. Pak Burger King přišel s Rebel Whopperem, kde je náhražka masa od Unileveru. Taková ta moderní rádobymaso placka. Není špatná, ale zase zaujme spíš vegetariány. Prostě nic pro lidi, kterým nevadí držet prase při porážce. McDonald's na to šel trochu od lesa a snaží se zaujmout co nejširší okruh lidí. Na vegany se raději vyprdl úplně. Ti by stejně hejtovali i olej na smažení. McDonald's se zaměřil na vegetariány, flexitariány a všechny ostatní, kterým jde spíš o chuť a zážitek než o nějaký vyšší cíle a opice kdesi v Asii.


A jaká ta placka byla? Dobrá. Tak tři plus, jako se kdysi známkovalo ve školách. Maso to není, ale od McDonald's ani maso není kolikrát žádná sláva. Vege placka obsahuje opravdu dost zeleniny a slepený je to nějakou kořeněnou hmotou. Podle webu ementál, ale zrovna nějaký extra sýr jsem moc necítil. Hodně šly cítit kousky zeleniny a koření uvnitř. Nejvíc šel ale cítit obal. Strouhanka s lupínkama, semínkama a kopou bylinek. Nějakej ten tymián, možná oregano, majoránka a podobně. Takže kousnutí do placky začne příjemným křupnutím, chutí bylinek a pak pokračuje podle toho, na jakou zeleninu jste zrovna narazili uvnitř. Nejvíc šla cítit asi paprika. Pak tam je mrkev, hrášek a ostatní bordel ze země. Chuť ementálu se nechá přebít chutí bylinek, ale tentokrát zevnitř a ne z obalu. Jako McDonald's se snažil a placka je dobrá. Ale jestli nějakýho masožrouta přesvědčí, aby se občas vzdal oblíbenýho Big Tastyho, to dost pochybuju.


Dost zbytečnej byl i jeden plátek sýra na placce. Placka je sama o sobě dost chuťově výrazná, takže si sýr moc neškrtl. Já bych osobně ještě jeden plátek sýra přidal. Salát mi z větší části vypadal ze sendviče, takže jsem ho baštil bokem. To mi nevadí, ale větší kousky salátu by možná nebyly od věci. Dva plátky rajčat byly super. Rajčata mám rád a k téhle placce a sendviči obecně se hodily hodně. Přidaly vláhu a chuťově se dokázaly prosadit.


Co mi chutnalo asi nejvíc byla omáčka. McDonald's se rozhodl pro nenásilnou ranch omáčku. Je to taková odlehčená tatarka. Trošku kyselkavá a řidší majonéza s bylinkama je ta pravá volba pro lehkej sendvič založenej na chuti zeleniny a bylinek. Co chválím nejvíc je množství omáčky. Bylo jí tam fakt hodně. V sendviči nebylo jediný suchý sousto a to se u McDonald's bohužel poslední dobou stává málokdy. Tak snad to takhle dávaj normálně a budou v tom pokračovat. Omáčka jako taková, její výběr i její množství mají u mě jedničku s hvězdičkou.


Celková chuť Veggie Burgeru se točí okolo zeleniny, bylinek a jemně nakyslé omáčky. Chuť sýra se trochu ztrácí, chuť masa samozřejmě nehledejte. Pro vegetariány výborná volba, ale tím to, si myslím, končí. Většina lidí si do McDonald's zajde raz za čas a chce se zprasit. K tomu paprika s hráškem není to pravý ořechový. Veggie Burger taky není žádnej velikán a jedná se o střední burger. U omladiny s instáčem Veggie Burger bude slavit chvilkovej úspěch, u fanoušků Big Tastyho nejspíš moc ne. Já patřím do té druhé kategorie. Rád jsem vyzkoušel, ale už si ho nedám. Teď se ukáže, kolik vegetariánů do McDonald's skutečně chodí a nakolik se vyplatí zabrat jeden friťák na tuhle placku. A hlavně na jak dlouho...


Cena je 105 korun samostatně a 145 korun ve velkým menu. Za střední sendvič bez masa je to za mě hodně. Ale pokud maso nejíte, tak jste si na nepřízeň osudu a nespravedlnost okolí asi zvykli, takže hurá do něho. Za ochutnání stojí i pro masožravce. Ale pokud je pro vás McDonald's povýplatní svátek, tak zůstaňte u svoji oblíbené objednávky a nenechte se rušit.


Ovšem co si nesmí nechat ujít nikdo, ať už frčí na mase nebo na kořínkách, jsou nový Rustic Fries s omáčkou DeLuxe. Už jsem to psal na Instagramu (to je ta dej sledovat, dej lajk a dej spolupráci - pánve zadarmo - sociální síť) a napíšu to i tady. Tyhlety hranolky jsou boží a omáčka je ještě božejší. Někdo rád vzpomíná na tu nejlepší dovolenou zalitou sluncem, někdo rád vzpomíná na dobu před covidem, někdo rád vzpomíná na minulej čtvrtek, kdy mu stát vrátil daně, no já nejradši vzpomínám na dobu, kdy jsem tyhle hranolky měl naposled a cpal se něma. A hlavně ta omáčka. Tu bych mohl doslova žřát po kyblíkách. Je hrozně nakyslá, hrozně svěží, hrozně bylinková a hrozně super. Určitě nesedne každýmu. Ale pokud někomu jo, už ho nepustí. A to nejlepší, tyhle hrancle si jde dát i s omáčkou bez příplatku k velkýmu menu. Neváhejte. Plus jsou víc rezistentní na dovoz než klasický tenký hranolky.


Další novinkou je Hot Devil omáčka, kterou na promu obrázcích párujou s jejich kuřecíma stripsama. I přes moje vege choutky jsem nemohl nezkusit. A teda omáčka pálí jak čert. Pamatujete na Big Chili z roku 2011? Odpřisáhl bych Vesmírným lidem, že tohle je ta samá omáčka. V podstatě taková Tabasco majonéza. Pálivost na dobré sedmičce z deseti. Dáte to, ale pálí to. Samozřejmě pokud jste chilli poloamatéři. Pro chilli profíky to bude příjemnej kečup. Tak jako tak je to ta nejpálivejší věc, kterou u McDonald's momentálně zakoupíte. Pokud máte rádi pikantní, určitě vyzkoušejte. Jen bacha, kam ji kydnete. Takovej Veggie Burger by omáčka přebila s přehledem. Ke stripsům se ale hodí pěkně.

PS: Koukám, že z nabídky zmizel Fillet-O-Fish. Teď už je mi jasný, kde se vzal ten samostatnej friťák na Veggie Burger. Já měl osobně Fillet-O-Fish rád a raz za čas jsem si ho objednal, což se u Veggie Burger stávat nebude. Tak snad těch vegetariánů bude míň než milovníků ryb. :)

1 komentář:

  1. Já tenhle Veggie Burger úplně miluju. I když nejsem úplně vegetarián. Je fakt, že je to pro mě přesně ten typ "dobroty", na který prostě ujíždím. S tim Fillet-O-Fish...taky jsem ho měla moc ráda a docela mě mrzelo, že zmizel z prodeje. Do McDonaldu jsem našla slevové kupony tak jsem ráda, že ty moje "úlety" tolik nestojí :D

    OdpovědětVymazat