pátek 29. dubna 2022

Smash Burger, Amici

Dámy a pánové, jsem oficiálně důchodce! Zatímco trendy frčí okolo mě, já sedím u telky, koukám na Výměnu socek a největší moderna je pro mě slider. A pak přijde promo email od Amici, že mají jakýsi Smash Burger. Po bližším zkoumání jsem zjistil, jak jsem mimo. Dokonce mi kolega musel vysvětlovat, co že to vlastně je. Prostě trend, co mě totálně minul. Vezmete kuličku masa, rozplácnete na grilu co nejvíc a rychle ugrilujete. V Diners, Drive-Ins and Dives s tím nejvyrovnanějším a nejklidnějším moderátorem sem tenhle styl přípravy zahlídl stokrát, ale nikdy mi nedošlo, že je to vlastně trendy. Asi si budu muset začít kupovat hadry na Zalando, abych byl trochu in...


Tak jako tak mě to zaujalo. Takový ty giga burgery s co nejvíc masem, ideálně něco mezi čtvrt kilem a půl kilem, aby se toho najedl i českej pucflek zvyklej na hodně za málo, to nikdy nebyl můj styl. Já radši menší, ale vyladěný sendviče. Proto jsem si taky zamiloval slidery. Do Ostravy slidery ještě nedorazily, ale smash burgrem taky nepohrdnu. Tenký, ale šťavnatý maso v kombinaci se spoustou omáčky a surovin, to nezní špatně. Jak je na tom Amici Smash Burger?


Nooo. Nóóóó. Tak půl na půl. Po rozbalení přijde takový to "Kde mám maso?". Je tam, ale schovaný. Upřímně jsem čekal, že maso bude tenký, ale po celé housce. Ne, že se bude krčit někde uprostřed. Prostě víc jako na promo obrázku. Otřepaná věta, ale od Amici jsem to opravdu čekal. Takže buď vzal kuchař moc malou kuličku masa nebo mají zbytečně velký housky. Já osobně bych zvětšil kuličku, kterou pak smashnou na pánvi. Aby mělo maso stejnou tloušťku, ale větší plochu a zakrylo celou housku.


Množství zbytku surovin bylo taky dost chudobný. Čtyři plátečky okurky, z nichž dva by si hodně starej automat spletl s desetníkem byly sice fajn, ale jejich chuť jste ucítili asi v osmi procentech kousnutí. Sýr byl krásně rozteklej na mase a vzhledem k tloušťce masa ho bylo i akorát.


Omáčka skončila většinové nasátá v housce. Největší podíl na tomhle má samozřejmě dovoz. Původně omáčky bylo asi dost, ale takhle z housky těžko říct. Burger suchej nebyl, takže asi jo. Omáčka samotná byla dobrá, ale zase, zrovna od Amici bych čekal o chlup víc. Když to porovnám s jejich Level 10 nebo Umami omáčkou, tak jejich American sauce díru do světa neudělá. Je to takovej lepší odlehčenej kečup.


Houska byla boží. Měkká, chutná, čerstvá, nadýchaná, prostě top. Takhle by mohly vypadat všechny housky. Tu Amici umí. Stejně tak to maso. Sice nepokrylo celej sendvič, ale tam kde bylo, tam přinášelo radost a štěstí jak tlusťoch v červených hadrech ostatním tlusťochům okolo Vánoc za mořem. Pořádně placatý a hlavně pořádně šťavnatý. Na medium. Udělat tenký maso na medium, to musí být kumšt. U Amici to dali, klobouk dolů. Taky to dokazuje, že i tenký maso může být šťavnatý medium. Kéž by se o to začaly snažit i fast foody... Samotná chuť masa byla taky perfektní. Nebyla to obyčejná kravská chuť, ale taková ta chuť veselé kravičky žijící na travnatých svazích v podhůří hor jenž ovívá svěží jarní větřík nad chladným ránem plným rosy. Mňam.


Další hlavní surovinou je cibule. U té mám menší mozkovej rozkol. Byla úplně syrová? Nebo předem namočená do vody? Nebo jen opravdu lehce osmahnutá na pánvi? Mohla být všechno z toho. Nebyla nijak moc palčivá, ale byla krásně křupavá. Bylo ji tam dost a byla cítit. S masem, okurkama, sýrem a omáčkou tvořila vynikající kombinaci. Taková obyčejná, ale vyladěná kombinace. Mi se od chuti trefila.


Smash Burger od Amici mi moc chutnal. Povedl se, ale nebyl dokonalej. Chybělo mu pár malých krůčků. Maso rozprostřený po celé housce, víc omáčky, možná o chlup víc okurek. Každopádně si rozhodně pochutnáte. Pochutnáte, ale nejspíš se nenajíte. Ledaže máte menší hlad a dáte si celý menu. Pokud máte velkej hlad, tak musíte zvolit dvojitej Smash Burger. Pak si ale pěkně připlatíte. Samotný Smash Burger s jedním masem stojí 139 korun, v menu s hranolkama, omáčkou a pitím stojí 209 podle internetu. Hranolky jsou totálně boží. Křupavý a s omáčkou dle výběru je to jasná volba. 

Celkově musím říct, že za 209 Smash Burger menu stojí. Co se poměru cena/výkon týče, tam v Ostravě můžete narazit i na lepší nabídky. No na smashnutý maso jako takový si ale jinde nezajdete. To momentálně najdete jen u Amici. Pokud chcete být in a trendy, tak by vás tahle ochutnávka neměla minout. Pokud se rádi nacpete a bez pořádnýho funění po obědě na židli to není ono, pak se mrkněte jinam nebo si dejte Double... Já osobně se těším, s čím Amici přijde příště. Jejich přístup k novinkám se mi líbí.

5 komentářů:

  1. Když už zmiňuješ sledování, co takhle George Motz (Burger Scholar Sessions). I jeho knížky jsou výborné, ten člověk má místo srdce burger :D Jinak smash burgery nejsou nic nového, spíš se teď zase vrací do módy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Scholar Sessions vypadají dobře. Mám to v záložkách. Snad si na to najdu čas, díky. :)

      Vymazat
  2. Měla jsem tuhle novinku v tom menu za 209 a byla jsem spokojená. Jakožto pro křehkou ženu (dle hmotnosti spíše dvě křehké ženy :)) to pro mě byl dostačující a dosti uspokojivý oběd. Já to teda měla z rozvozu v Brně a maso jsem měla větší, přes celý burgr - vzhledově vyčuhovalo asi jako v klasickém mcdonaldovském čízu. Maso dobré a houska prostě senzační. Jemná, voňavá, máslová, přitom se nerozmočí. Miluju ty jejich housky, chtěla bych recept. Pekla bych je doma po kilech a moji tři synové by je po těch kilech jedli k večeři místo sedláka s povozem a děvečky s trakařem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "vzhledově vyčuhovalo" - to bych taky rád. :( Housky mají boží, o tom žádná. :)

      Vymazat
  3. Hele sory ale to vypadá dost bídně smash maso má být skoro křupavý a rozhodně ne medium proto se dávají placky většinou 2
    , sám nemám rád gigantický maso a upřímně u burgru radši Well done.

    OdpovědětVymazat