pondělí 11. dubna 2022

IKEA kuličky s bramborovou kaší

Nedávno jsem po dlouhé době zahlídnul na webu obličej Babiše a dostal jsem nutkavou touhu něco ukrást. Proč, to absolutně netuším, ale prostě jsem musel. A řekl jsem si, že ukradnu recept jakýmusi Davidovivkuchyni. Chvilku jsem ho sledoval na Instagramu a podle všeho je to mistr kaťáků a online prodejce pánví. Každopádně tyhlety kuličky jsem udělal a musel jsem uznale pokývat. Jsou opravdu super. Proto si sem odložím ukradenej recept než se někde ztratí a nebo než mně někdo donutí nakoupit sadu nových pánví...

Suroviny:

kuličky:
600 gramů mletýho masa mix vepřovýho a hovězího
1 cibule
1 lžička sušenýho česneku
1 vajíčko
1 lžíce petrželky
sůl, pepř
olivovej olej

omáčka:
30 gramů másla
2 lžíce hladké mouky
500 ml vývaru
250 ml smetany ke šlehání
1,5 lžičky dijonské hořčice
2 lžíce tmavé sójové omáčky
1 lžíce worcestrové omáčky
sůl, pepř
muškátový oříšek (trochu)

bramborová kaše
fazolky
brusinky

Cibulku nasekáme najemno. Necháme zesklovatět na olivovým oleji a přidáme do mísy k mletýmu masu. Přidáme zbytek surovin na koule a promícháme. Necháme odpočinout půl hoďky a rozehřejeme troubu na 180 stupňů pana fyzika Celsia. Namočíme si ruce a děláme z masa menší kuličky. Naskládáme je do hlubší pánve, která může do trouby. Pánev tam šoupnem na dvacet minut.

Pánev vyndejte z trouby a dejte na sporák. Kuličky si dejte bokem a do pánve přidejte máslo. Nechte rozpustit, poprašte moukou, smažte a míchejte, ať máte co nejmíň hrudek. Tak dvě minuty. Zalijte vývarem a míchejte metlou, ať nemáte hrudky. Přidejte smetanu a nechte vařit dvacet minut až omáčka krásně zhoustne.

Přidejte sójovku, worcestr, dijonskou hořčici a mletej nebo nastrouhanej kousek muškátovýho oříšku. Ochutnejte, dosolte a dopepřete. Když máte hotovou omáčku, vraťte do ní kuličky a pár minut ještě povařte.

Podávejte s blanšírovanýma fazolkama, bramborovou kaší a brusinkama. Omáčku kydněte i lehce na okraj talíře, ať je to přiznaný a natura, jak by řekl pan Sapík. Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat