sobota 25. května 2019

První jarní festivalový pochutiny

Za chvilu nás čeká velká fast foodová recenzová nálož, tak je třeba vyčistit paměťový karty a ohlídnout se za těma pár věcma, co jsem protlačil trávicím traktem za poslední měsíc. Tak snad vám přijde k chuti pár mini recenzí a maxi fotek.


Burger Festival - Nová Karolina Ostrava

Tady jsem samozřejmě nemohl chybět. Vůně grilovanýho masa, občas přeháňka, plno lidí, občas přeháňka, vůně grilovanýho masa a občas přeháňka. Festival jak má být. Jako první jsem neváhal a zamířil k Amici na jejich Level 10 burger, kterej mě naprosto uchvátil minulej rok ve Frýdku-Místku. Byl tak dobrej, že ani moje úchylná úchylka ochutnávat novinky mě nezastavila. A letos? Letos nic moc. Chlapci nevychytali umístění grilu a jak začalo trošku pršet, tak jim do něj pršelo, haprovala teplota a maso jsem dostal vyloženě rare. Kromě krusty to bylo syrový maso. Pojal jsem to jako tatarák s vynikající omáčkou, sýrem a houskou a pochutnal si. Ale pokud to mám hodnotit jako burger, tak to rozhodně nebylo top. Já tataráky rád, ale nepochybuju, že většina lidí by to šla vrátit. Kromě masa to ale top byl. Ta jejich omáčka je prostě boží. Kdybych si s ní pokydal kbelík bobků, nejspíš bych do sebe natlačil i ten. Fotku nemám. Na první letošní festivalovej burger byla větší chuť než ochota mávat s plackou nad stolem.

Další kousek byl na doporučení. Burger od skoro místní Frýdlantské restaurace Imrvére. Ochutnal jsem od nich burger se slaninou a nakládanou červenou cibulkou.


Byl výbornej. Fantastický medium maso, dobrej sýr, něco zelenýho... Příjemným překvapením byla nakyslá červená cibulka, která se rozplývala v puse a chuťově si rozuměla jak s kyselkavou majonézovou omáčkou dole, tak i s barbecue omáčkou. Vyladěná kombinace, která padne k masu jak přibitá. Jedinou výhradu bych měl k housce. Z devadesáti procent byla víc než dobrá, ale v nejtlustším místě byla dost suchá a drobivá. Pokud pojídáte burger stylem okolo dokola a prostředek nakonec, tak jste ty poslední sousta měly sušší. I přesto byl ale tenhle burger výbornej a pokud někdy budu ve Frýdlantu, rozhodně nebudu váhat.

Pak jsem měl tu možnost ochutnat pár soust z burgeru od Bob's Burger. Ti nakonec skončili druzí a to naprosto zaslouženě. Kombinace byla dost klasická. Smažená cibulka, slanina, barbecue omáčka... Ale dovedený k dokonalosti. A houstičku měli krásně měkoučkou. Maso akorát. No prostě burger jak má být. Taky bych mohl jedině doporučit. Snad jen maso bych maličko přisolil.

Nejen burgerama živ je tlustý člověk a tak to chtělo změnu. Tou změnou byl Corn Dog. Bohužel jsem nějak přehlídl, že dělají vegetariánský verze a ta, kterou jsem si vybral, byla zrovna jednou z nich.


Krasavec s mangovým chutney, červenou cibulkou, myšíma bobkama (černým sezamem) a koriandrem měl uvnitř sýr místo masa. Jako nebylo to špatný, ale smažák na špejli je smažák na špejli. Chutney bylo fajn, ale... smažák na špejli je smažák na špejli. Jako dezert OK. Jako hlavní chod zklamání. Poměr cena výkon taky zklamání.

Celkově byl první letošní Burger Festival v Ostravě povedenej. Počasí neovlivní nikdo a spousta nových stánků je vždycky fajn. Už se těším na podzimní nálož. Kdybych měl najít nějaký minus, tak to bude obří reprák v podstatě mezi lidma a stánkama, z kterýho se valí hudba na plný koule a člověk neslyší vlastního slova. To na chuti nepřidá nikomu a starce s kočárama taky nepotěší. Zbytek byl pořešenej na jedničku a hodně mě potěšil stánek American Drinks. Možnost ochutnat exotický příchutě Fant a Dr. Pepperů nikdy neodmítnu.


Ostravský Kompot

Ostravský Kompot má za sebou teprve pár ročníků a vůbec to není poznat. Rodinný festival od Ostraváků pro Ostraváky se vším všudy. Ráno spíš pro rodiny, odpoledne koncerty, během toho spousta serepetiček okolo a samozřejmě nesmí chybět jídlo. Tenhle festival je jedna z mnoha věcí, kvůli kterým se vyplatí bydlet v centru Ostravy a která stojí za návštěvu. Hned na první procházce okolo food trucků jsem potkal místní pikantní legendu Gastona a dostal doporučení na burger z Punk Foodu. Nemusel jsem dlouho váhat.


Než burger připravili, tak jsem dostal slovní výčet původu snad všech surovin a musím smeknout. Punk Food v podstatě bere všechno od lokálních výrobců a i když nabídka ochutnat Halloumi z Moravskoslezskýho kraje byla dost zajímavá, maso je prostě maso. V kombinaci s exkluzivní omáčkou od Gastona vyrobenou přímo pro ně, to se pak nedá odmítnout. Recenze na pár Gastonových omáček se už chystá, tak se zaměřím spíš na samotnej burger. A tomu není co vytknout. Maso medium, chuťově perfektní. Houska měkká, drží tvar, chuťově neruší. Zelenina je zelenina. Řemeslně perfektně zpracovanej burger, kterej nemůže nikoho urazit. Nemá čím. Minusy bych hledal dlouho. Snad jen na vlákna z omáčky, která je z manga. Ale tak už to u manga bývá a neobvyklá ovocně pikantní chuť za těch pár vláken stála bez nejmenších pochyb. Navíc to byla omáčka na přání a vy si tam můžete dát jakou chcete. Co mě ale dostalo do kolen úplně byla cena a servis okolo burgeru. Nejen že za nějakých sto deset korun dostanete perfektní burger, ale dostanete k němu ještě domácí čerstvě připravený belgický hranolky, který si v ničem nezadají těm z Faency Fries. A další obří pecka pro mě byla jejich domácí tatarka a jejich barbecue omáčka. Ta barbecue omáčka byla tak kouřová, že se mi chtělo brečet štěstím a začít potají kouřit, abych si ji připomínal několikrát denně. Tatarka byla krásně kyselkavá a klidně bych si ji koupil na doma. Chlapci od Hellman's by se měli stavit pro recept. Takže skvěle připravenej burger z lokálních surovin, perfektní domácí hranolky a omáčky za cenu menší, než za jakou nabízí svoje menu klasický fast foodový řetězce. Nechci nic říkat, ale pokud někdo nebo něco dokáže kdy ohrozit hegemony typu McDonald's, tak to bude nepochybně Punk Food. Pokud tyhle dvě provozovny postavíte vedle sebe, volba je jasná bez váhání. A to říkám já, jeden z největších fanoušků klasických fast foodů.

Samozřejmě to bylo moje první setkání s Punk Foodem a neméně důležitá je kontinuita kvality. Tyhle pobočky tady rostou jako houby po dešti a tak je třeba sem tam nějakou tu návštěvu udělat a potvrdit moje slova nahoře. Ono když před váma stojí šéf, tak se zaměstnanci snaží jinak. Takže uvidíme. Už se moc těším na testování a určitě tady na blogu o Punk Foodu nečtete naposled. Trochu mě zaráží grafika a logo Chachara všude okolo Punk Foodu, ale to vysvětluje tu rychlou expanzi. Tak snad lokální a kvalitní suroviny budou pořád prioritou a nesklouzne to k něčemu, co se člověk bojí objednat (tím je pro mě bohužel momentálně i Chacharova pizza - možná kdyby se vrátil Radkův tvarůžkový speciál...:) ).

Dalším kouskem na Kompotu byla sázka na jistotu. Hot dog od Eat Meat. Podnik, od kterýho nebydlím daleko a blízkej mi je nejen polohou. Dělají perfektní hot dogy a burgery, u kterých se nemusíte bát, že si na konci řeknete, že za ty peníze nestojí.


Tohle je jejich Chipotle Hot Dog s ruským dresingem místo jejich Chipotle majonézy (rodinný omezení). A samozřejmě není co vytknout. Parádní páreček jen z masa a koření, čerstvá zelenina, spousta kvalitního zapečenýho čedaru, domácí dresing, jejich vlastní speciální barbecue slanina a vymazlený brioškový pečivo. Ten nejvyšší stupeň evoluce hot dogu a zaručuju vám, že lepší hot dog než od Eat Meat neexistuje. Pokud si myslíte něco jinýho, prosím o odkaz v komentářích, protože všechno, co vypadá byť jen z části tak dobře jako toto, rozhodně musí stát za ochutnání.

Ostravský Kompot byl pro mě ještě větší pecka než Burger Festival. Hlavně potěšila příjemná atmosféra bez rušivých zvukových elementů. Alespoň kolem poledne, kdy vyráží na projížďky spíš rodiny než houfy pivochtivých lidí, co ještě můžou v noci spát i víc jak tři hodiny v kuse. Bohužel (bohudík?) už přehlušený akce nemusím a nevyhledávám. Výběr lokálních stánkařů taky potěší a když se tak ohlídnu, tak nemám co vytknout. Povedená akce. Příště zas.

Co zaujalo letos vás? Kam se vydat příště? Pokud máte nějaký lokální tipy, sem s nima.

9 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Díky za pochvalu. A tipy na dobrý jídlo se hodí dycky, o tom žádná. :)

      Vymazat
  2. Přiznám se, že Hot Dog od Eatmeat jsem zatím neměl možnost okoštovat, ale za mě nejlepší Hot Dog dělají u Dog'n'Roll. Už třeba ta "skrojená" a opečená briošková houska je boží a všechno ostatní jakbysmet. https://www.facebook.com/dognrolltruck/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to vypadá taky moc hezky. Až potkám, nebudu váhat. :)

      Vymazat
  3. By mě zajímalo, jaké máš majdy k testu.
    Rád bych znal tvůj názor na mou BBQ, do které místo tekutého kouře dávám 10 letou Laphroaig

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím mám Rozpálený ananas a Free Spirit. Tvoje domácí BBQ musí být pecka, o tom nepochybuju. Určitě vyzkouším, díky za tip. :) I když něco mi říká, že té Laphroaig mi bude trochu líto. Tu whisky mám moc rád. :)

      Vymazat
    2. Street Spirit koukám. Ne Free Spirit. :)

      Vymazat
  4. Od úterního rána neustále refreshuju a vyhlížím recenze na nové mcd burgery se skleničkami v menu :-D

    OdpovědětVymazat