středa 1. května 2019

Chilli Spicy Italian s marinovanými rajčaty, Subway

Když chce člověk do fast foodu a jíst zdravě, má jen dvě možnosti. Salát nebo bagetu. A protože apríl už byl, mrkneme se na další bagetu. A není to ani tak kvůli tomu, že bych chtěl jíst zdravě (pffff), ale spíš kvůli marinovaným rajčatům. Už od té doby, co Subway zavedla pár novinek v čele s Kuře Mango Habanero, jsem ty rajčata nemohl dostat z hlavy. Rajčata mám tak moc rád jak nesnáším kopr. Hodně. Opravdu hodně. Bohužel už pár let bydlím uprostřed města a o domácích rajčatech si můžu nechat zdát. Takže jedinej způsob, jak z rajčat dostat tu úžasnou sladkokyselou chuť, která vám sevře krk, je rajčata nějak mučit a tu chuť z nich dostat. A Subway se to rozhodla udělat za nás a nabídla nám jejich verzi marinovaných rajčat. No a když už jsem byl v tom, tak jsem prubnul i nový chilli pečivo.


Co by se tak mohlo hodit k chilli bagetě a nakládaným rajčatům? Že by nějaký pikantní salám? Nějakej ten italskej šmrnc? Jó to by mohlo klapnout. Takže tady máte recenzi na můj italskej chilli výtvor. Spicy Italian v chilli pečivu, čerstvý sýr, zapéct, salát, olivy, nakládaný cherry rajčata, medová hořčice, zasypat parmazánem a hurá do sáčku.


Prve se mrkneme na pečivo, jakožto to, co bude zajímat asi nejvíc lidí. Chilli pečivo je... je pikantní. Celkem dost pikantní. Ale ne ovocně pikantní a'la Jalapenos nebo to jejich nový Kuře Mango Habanero. Je pikantní po chilli koření. Jsou tam i vidět sušený vločky chilli papriček. Zabarvení je taky dost výrazný. Já mám radši tu ovocnou pikantní chuť než tu agresivní z koření, takže mě nový pečivo až tak nezaujalo. Stupeň pálivosti je taková pětka z desíti. Žádná hrůza, přežije to každej, ale pokud pikantní rádi nemáte, nebude to pro vás. Co mě spíš trochu zamrzelo bylo stáří pečiva. Bagetka tam musela dobrých pár, nejspíš desítek, hodin ležet. Rozpadala se, drobila a celkově působila hodně suchým dojmem. Možná to bylo zapečením, který jsem si nemohl odpustit (sýru a rajčatům to prospělo). Tak jako tak to bylo rozhodně jedno z těch slabších pečiv, co jsem kdy od Subway měl. Příště vynechám.


Všechno ostatní ale byla klasicky pecka. Hodně jsem se bál, že nepůjde cítit salám. Přecejen pár koleček salámu versus nadupanej zbytek. Opak byl ale pravdou. Salámek, jak pikantní tak ten druhej, byl cítit celou dobu a společně se ve zbytku sendviče prosazovaly jak levičácký pokusy na pražské radnici. Oba spojovala krásná, silná, mocná a jazyk potěšující vepřová chuť. Na salámech Subway nešetří a to je dobře. Když už chce takový peníze za kus bagety, tak to musí být znát a u Spicy Italian to znát jde. Nemám co víc dodat. Jdeme na sýr. Čerstvej sýr jsem měl u Subway minule a natolik mi zachutnal, že bylo těžký vyslovit nějakej jinej. Původně jsem chtěl strouhanej, ale prostě ne. Nešlo to. Takže zase čerstvej a zase bomba. Krásně osvěží bagetu a dodá jak vláhu, tak parádní mléčnou chuť s náznakem sýra. Tenhle sýr se vždycky parádně hodí k zelenině. A já ho mám rád i k salámu. Pokud jste ten typ lidí, co si dává pomazánkový máslo i na rohlík s vysočinou, tak kombinace Spicy Italian a čerstvýho sýra je to pravý pro vás.


Kromě kombinace masa a sýra byla hodně cítit ještě jedna věc. Rajčata. Přesněji marinovaný cherry rajčata. Jedno to rajče jsem vytáhnul a ochutnal vůbec jako první věc. Aby ne, nejvíc jsem se na ni těšil. A objevil se mě úsměv na rtech. Rajčata jsou mimo jiný marinovaný ve spoustě oregana. To je to koření, co většině z vás bude po vůni evokovat pizzu. Takže sázka na italskou kombinaci se ukázala jako přímo geniální tah. Geniální tah geniálního gastrogénia. Kromě oregana měly rajčata silnou chuť... rajčat. Přesně tu, na kterou jsem se tak těšil. Takže marinovaný rajčata mají za mě velkej palec nahoru a pokud máte rádi chuť rajčat, tak je můžu jedině doporučit. Dostanete jich dost do celé bagety, nešetří se.

Rajčata si perfektně padly do noty se zbytkem. Hlavně s olivama, který do téhle kombinace zapadly jako poslední dílek do obřího puzzle. Salát byl taky super. Čerstvej, křupavej, množství dobrý. Co se mi nepovedlo úplně na sto procent byla volba omáčky. Medovou hořčici jsem volil kvůli zjemnění pikantního salámu a chilli bagetě. Taky jsem si myslel, jak se med nebude hodit k rajčatům. Nakonec se očekávání nenaplnila. Omáčka sama o sobě byla super, jen bych příště volil asi Caesar sýrovou nebo Bylinkovou ranch. Ta medová hořčice se dost ztrácela a nedala bagetě nic, co by vyloženě potřebovala. K salámu se hodila hodně, ke zbytku už míň.

Naopak jako další geniální tah geniálního gastrogénia se ukázala volba parmazánu na konci místo soli a pepře. Sůl a pepř je super na zeleninu, pokud ji máte hodně a takové, který si dochucení zaslouží. V mým případě salátu, oliv a marinovaných rajčat nebylo soli a pepře třeba. Takže parmazán byla jasná volba. K olivám a rajčatům trefa do šedýho (musíme být politicky korektní!).


Celkovou chuť tvořila hlavně vepřová chuť ze salámu, pikantnost z bagety a salámu, čerstvej sýr, rajčata a olivy. Kombinace chutí to byla fajná. Jen bych příště zvolil bagetu sýr a oregáno a jinou omáčku. Jinak to byla pecka a marinovaný rajčata můžu jedině doporučit. V kombinaci s olivama a trochou parmazánu dostanete klasickou kombinaci, kterou si vyplatí narvat do pusy. Chilli bageta mě nezaujala. Ale to je čistě kvůli mým chutím. Sušený chilli moc nemusím. Pokud to máte jinak, rozhodně ji zkuste. Třeba se stane vašim favoritem. Jen doufejte, že ji dostanete čerstvější. Účtenku jsem někde zatoulal, ale za bagetu to byla myslím pětikoruna navíc a za rajčata o něco víc. Pár drobných, který nemá cenu řešit.

4 komentáře:

  1. Čo iné na rohlík s vysočinou, ak nie pomazánkové maslo? To by chcelo anketu ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Dík za recenzi.
    Překvapil mě ten čerstvej sýr, páč si nejsem vědom, že by ho v mojí domácí:) pobočce v Praze ve Spálený měli, tak jsem se tam dnes ptal a slečna (vedoucí pobočky, tuším) nic takovýho nemá - prý byl naposled někdy před pěti lety a netuší, že by někde byl zase, prý jen v zahraničí.
    Jinak ty rajčata bych též zkusil, k italský si dávám caesar a hořčici. Nejlepší jejich omáčka je bbq, ale ta je poměrně silná.
    Jinak k tý ceně, příplatek ke krátký za rajčata je 20 Kč, k dlouhý 40. Plus 5/10 za bagetu - takže při dlouhý při tvym setupu budeš na nějakejch 240 Kč, což mi přijde zmíněníhodný..
    Joab

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rajčata u nás byly za nějakých 16 korun, pokud se nepletu. Sýry mají u nás tři druhy. Mazací, strouhanej a plátkovej. Ten, o kterým jsem psal, je ten mazací. Jinak 30 cm bageta je vždycky pálka. Já si dávám těch 15 cm na menší hlad a stačí to. Dvě stovky za bagetu bych už asi nedal...

      Vymazat