neděle 5. května 2019

Zinger Truffle, KFC

Čucháte rádi zapalovače? Pustíte si jen tak ze srandy občas doma plyn? Tak zhruba tušíte, jak voní Zinger Truffle. Je to tak. Dneska to bude o lanýžích. KFC se urvalo ze řetězu a přineslo exkluzivně luxusní novinku s lanýžovou omáčkou. Kdy jsme měli možnost ochutnat něco podobně exkluzivního ve fast foodech? Vzpomínám si snad jen na řadu burgerů s francouzskýma sýrama u McDonald's v roce 2013. Ale lanýže? To tu ještě nebylo. Teď to může trumfnout snad jen kaviár. Ale pěkně popořadě.


Zinger Truffle obsahuje pikantní kuřecí maso, lanýžovou omáčku, houby, karamelizovanou cibulku a špenát. Tolik k popisu z webu. Dost odvážná kombinace a přesto nikterak přeplácaná, jak má KFC kolikrát ve zvyku. A už od pohledu jde vidět, že při vymýšlení tohodle kousku si někdo dal opravdu záležet. No co si budeme povídat, očekávání jsou dost vysoko.


Po rozbalení přišlo menší zklamání pro oči, ale obří potěšení pro nos a mozek. Ta vůně. Opravdová vůně lanýžů. Nebudu tu machrovat, že baštím lanýže k snídani o sobotách, ale párkrát jsem už to potěšení měl. Rád si občas zajdu na fine dining a třeba takovej Grand Restaurant Festival považuju za jednu z nejlepších akcí v ČR, kdy si za lidovou cenu může každej na chvilku připadat jako zazobanej Pražák s bytem v novostavbě a ochutnat věci, který v Albertu nenajde. I když ani to už nebude tak žhavý. A tím nemyslím byty v novostavbách, ale ty lanýže. Nedávno měli v Lidlu mortadellu s lanýžema a i když v sobě měla jen procento lanýže, tak vůní o sobě dávala vědět pořádně. Lanýže totiž smrdí po plynu. Mají takovou extrémní zemitě kořeněnou chuť a rozhodně je to jedna z těch věcí, na kterou si člověk musí prve zvyknout. Asi jako olivy. A buď si na lanýže zvyknete, koupíte si sadu holí na golf a hnusnou bílou golfovou čepici a nebo si nezvyknete a budete si dál doma dělat smaženici na topinku s pivem. Já se přiznám, že jsem tak na půli cesty. Možná ještě pořád trošku blíž té smaženici. Lanýže mi nevadí a vždycky je rád ochutnám, ale taky se pak vždycky přesvědčím, že to není pro mě úplně to pravý ořechový. A když už mám chuť si někde trhnout kus luxusu, tak jdu radši do foie grais než do lanýžů. Lanýže jsou prostě hrozně specifický. Jejich chuť se nedá pořádně popsat a jejich vůně je něco, co napoprvé rozhodí každýho. Pokud znáte, víte. Pokud neznáte, KFC vám nabízí jedinečnou příležitost poznat.


Lanýžová omáčka v KFC je nosem po lanýžích cítit hodně. Jak už jsem psal, nejvíc vůně připomíná plyn ze sporáku. Zemní plyn sám o sobě nemá zápach žádnej, typická vůně je přidaná uměle, aby člověk poznal, že mu plyn uniká. A pokud si svůj Zinger Truffle rozbalíte u někoho cizího doma, tak vám můžu zaručit, se se začne ochomýtat kolem sporáku a čmuchat. Samozřejmě pokud ho rozbalíte u nějakých Pražáků v novostavbě, tak se začnou spíš oblizovat, protože lanýže poznají. Na rozdíl od vůně zemního plynu... Takže vůni omáčky máme. Plyn. A chuť? Ta už tak extrémně výrazná není, ale ani tak se v ní lanýže neschovají. Chuťově je to na devadesát pět procent majonéza a na pět procent lanýže. A to není špatně. Je větší šance, že to bude lidem chutnat. A mě osobně sedla. Její chuť jsem si dokázal užit i přes to, že lanýže pořád nejsou mým největším favoritem.


Další důležitou surovinou je ta horní omáčka. KFC se v popisku ohání karamelizovanou cibulkou, já bych to spíš označil za džem. A ani ne tak cibulový džem, jako prostě džem. Jedná se o totálně rozvařenou cibuli v podivné konzistenci. Bylo to hodně sladký a víc než cibule z toho vyčnívala ovocná chuť. Nejspíš jablek nebo jablečnýho octa. A tak, jak se KFCčku povedla lanýžová majonéza, tak ta horní cibulo-jabko-marmeláda se jim nepovedla. Sama o sobě to až taková hrůza nebyla, ale v tom zbytku byla taková zvláštní. Jako máme tam lanýže, houby a špenát, takže zvláštní marmeládová chuť by asi nikoho překvapovat neměla. Ale moc mi neseděla k pikantnímu kuřeti.

A že to kuře bylo tentokrát opravdu pikantní. V centru Ostravy mají kuře vždycky o něco víc pikantní než jinde. Ale taky nejčerstvější, takže za mě pecka. Kuře bylo krásně křupavý, okořeněný a množství bylo naprosto v pohodě. Co se kuřete týče, není si na co stěžovat. Snad jen, že ta pikantnost trochu utlačovala ostatní chutě. Možná by KFC mohlo začít experimentovat s plackou v klasickém obalu. Ten by sem asi seděl víc.

Další speciální surovinou je špenát. Dobrá volba. Špenát je lehce hořkej a na rozdíl od rukoly není tak výraznej. Hodně se hodí k lanýžové omáčce. Pak tam máme houby. Houby jsou chuťově jednou z nejsilnějších surovin sendviče. A v kombinaci s lanýžovou omáčkou tvoří parádní houbový duo. Duo tak silný, že pokud nejste fanoušci hub, tak vám Zinger Truffle chutnat rozhodně nebude. Je pouze pro milovníky hub. Ony ty samotný houby totiž nejsou nějaký obyčejný žampiony. Vzhledem k jejich silné chuti bych to spíš viděl na lesní hříbky. Takový polosušený, čímž se jejich chuť ještě zvýraznila. Já houby rád, takže za mě parádní houbový kombo.


A dalším příjemným plusem je houska. KFC, stejně jako Burger King, začíná vsázet na máslový briošky místo těch rozpadajících se světlých starých klasik. Obě firmy mají nejspíš stejný dodavatele, ale briošková houska od KFC mi sedla víc než ta, s kterou nedávno přišel BK. Je víc hutná a má o něco lepší chuť. Šla krásně zmáčknout a vrátila se do původního tvaru. A hlavně působila krásně čerstvě. Ne jak vytažená z minulýho dne. Pokud je to přecejen ta stejná, tak by se Burger King měl zamyslet nad rozmrazovacím procesem a hlavně časem uchovávání.

Po zakousnutí do Zinger Truffle na vás čeká pikantní chuť kuřete, plynově zemitá chuť lanýže, divně sladký džem na mase a pokud jste zrovna kously do hub, tak silná chuť hříbků. Chuťová kombinace je to dobrá, jen ta pikantní chuť trošku leze do houbovýho rajónu, kterej by si vystačil sám o sobě. Sladká chuť džemu by taky šla nějak doladit. To jsou ale menši mínusy. Lanýžová majonéza, houby nahoře, nová dobrá houska a padnoucí špenát jsou plus, který za tu jízdu stojí. Nebudu lhát. Zinger Truffle trefil to, co mi ve fast foodech dlouhý léta chybělo. Je to odvážná novinka, která snad rozvíří stojatý vody českých fast foodů. KFC má u mě velký významný plus a pokud jste blázni do nových chutí, tak Zinger Truffle je svatá povinnost. Takovouhle novinku tu nemusíme mít dalších pět let... Cena je 105 samostatně a 165 v menu. Za ty peníze a za tu zkušenost rozhodně stojí. Pokud nemáte nic proti houbám a zemnímu plynu. Taky se dopředu připravte na opravdu specifickej odér. Co víc dodat. Jen tak dál KFC!

7 komentářů:

  1. Dnes jsem ho ochutnal a mám dojem, že jsem dostal naprosto jinej sendvič. Škoda, že nejsou konzistentní. Už podle fotky jsem totiž měl tak trojitou porci lanýžové majonézy a ta přebila naprosto všechno ostatní. Takže houby někde hodně vzdáleně a kuře se neprosadilo v podstatě vůbec. Dost mě to zamrzelo, protože kombinace je zajímavé. Vypadá to, že budu muset asi vyzkoušet ještě jednou na jiné pobočce, protože v jiném poměru by to mohlo být super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S konzistencí má KFC největší problémy.

      Vymazat
    2. Já měl úplného suchého zoufalce skoro bez omáčky :-(

      Vymazat
  2. Lanyze jsem mel tu cest ochutnat nekolikrat a musim rict ze jsem si zvyknul hned. Mel jsem je ve francii (10E za 2 kulicky) a poprvy jsem je neumel udelat, podruhy uz to bylo labuzo s nokama. Jinak mortadela v lidlu byla super akorat mi prisla hodne slana. O lanyzovym oleji kterej jsem si koupil domu radeji pomlcim, pouzival jsem ho snad i jako lubrikant pri .... Shrnuto , tenhle sendvic me hodne laka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prazak z novostavby nejsem , jsem delnik z garzonky :))))

      Vymazat
    2. Lanýžovej olej. To nezní špatně. Na jídlo.... :))

      Vymazat
    3. Olej je super ale je to sila , staci pak kapek jinak se to pak fakt uz neda ... Posiluju tim jidla s houbama , ale ani na testoviny nebo do burgeru to neni vubec spatny :) ale jen po malu

      Vymazat