středa 29. ledna 2020

Ementál Whopper, King Fries slanina a sýr, Burger King

CHEESE WEEKS

V Číně řádí smrtící virus, v Austrálii smrtící požáry, v Rusku smrtící režim a u nás řádí sýr. Všude sýr. U konkurence sýr, u pseudo konkurence sýr, prostě všude. Laktointoleranti nemají kam uniknout a musí se uchýlit do nejhorších, nejtemnější a nejosamělejších koutů republiky, do veganských bister. Pro vás ostatní tu mám novou recenzi z Burger Kingu, kde představili další sýrový promo.


Výběr až tak složitej nebyl. Dvojitý Cheddar Whopper je v podstatě vylepšená kopie Double Cheddar Beef z léta. Ten mě absolutně nezaujal. Zato Ementál Whopper mě zaujal hned. Dva plátky ementálu, hovězí maso, salát, rajčata a hlavně Big King omáčka a jalapenos papričky. Big King omáčku mám rád a něco mi říkalo, že se k jalapenos bude výtečně hodit. Takže volba byla jasná.


Po rozbalení mě jako obvykle překvapila veliká velikost Whopperu. Asi musím přestat chodit ke konkurenci, aby mě přestaly udivovat normálně veliký burgery. Jako první věc jsem odloupl kus odchlípnutýho sýra a ochutnal. Ementál to nebyl špatnej, ale na konkurenci neměl. Chutnal víc po tavících solích než po smetaně. Další jsem ochutnal omáčku. Že je to ta z Big Kinga bylo jasný už od pohledu, ale tak jistota je jistota. V puse se mě rozvinula krásně kyselkavá omáčka s lehoučkým sýrovým nádechem. Byla to ona!


Po kousnutí jsem dostal přesně to, co jsem čekal. Big King omáčka v kombinaci s jalapenos nezklamala. Kyselkavá chuť říznutá ovocně pikantní chutí papriček je super. Lehce nevyvážená, přesto super. Co mě trochu zarazilo byl fakt, že větším původcem sýrově chutě v burgeru byla Big King omáčka než dva plátky samotnýho ementálu. Celkově byl burger tak trochu nevyladěnej. Nápad spojit Big King omáčku s jalapenos se povedl na jedničku, ale možná by to chtělo šťastnější volbu při výběru sýra. Celkem nevýraznej ementál moc šancí neměl.


Zbytek je klasika. Dva plátky rajčat, z nichž jeden byl začátek rajčete. Naštěstí s vyříznutým bubákem, takže v pohodě. Salát byl nasekanej na větší kousky. To mám rád. "Sýrová" houska posypaná ementálem byla přinejlepším průměrná. V houskách Burger King pořád trochu plave. Maso bylo tenký, dost suchý a s klasickou chutí grilu tak, jak od Burger Kinga čekáte. Celkovou chuť tvoří hlavně omáčka s jalapenos a masem. Občas rajče. Ementál až ve vyjímečným případě.


Celkově je Ementál Whopper docela fajn. Není to žádná pamětihodná pecka, ale bez problému jsem si pochutnal. Šla by vyladit lepším sýrem, možná by se tam hodila i slanina, ale jinak celkem OK. Cena je 129 korun samostatně, v menu 189 korun a pokud chcete jejich promo hranolky místo obyčejných, tak si připravte 209 korun. Je to hodně. 129 korun za burger ze surovin běžně skladem a tenkým suchým masem je dost, to se na mě Burger King nemůže zlobit. Na druhou stranu cenu mají vylepenou a buď vám za to stojí nebo ne. Já byl natěšenej na kombinaci Big King omáčky a jalapenos, takže mi to za to stálo. Ale dám si ho znovu? Nejspíš ne. Nechám si přidat jalapenos do Big Kinga XXL, až tam půjdu příště? Nejspíš ano.


Jo a když už jsem zmínil promo hranolky, tak bude fér o nich něco napsat. Taky si můžeme střihnout srovnání s konkurencí, který se přímo nabízí.


Bod jedna, název. King Fries slanina & sýr vs. Pikantní McFlavor Fries. Bez debat vede Burger King. Pořád se mi nedaří vyslovit nahlas McFlavor aniž bych u toho vypadal jak sloní ocas.

Bod dva. Omáčka. Burger King má klasickou chemickou, lehce pikantní sýrovou omáčku, jejíž vůni znáte z kina (i když jste si ji třeba zrovna vy nikdy nedávali). Je dobrá a v podstatě chutná přesně tak, jak očekáváte z obrázku. McDonald's měl snahu o chemickou nechemickou chuť s podivnou konzistencí. BK má zase bod a velký plus za množství. Omáčky byl kotel a díky její speciální konzistenci ani moc nerozmočila hranolky.

Bod tři, slanina. BK má slaninu snad namletou, ale celkem chutnou. Množství obrovský. McDonald's měl slaninu na větší (lepší) kousky, ale divně smrděla a bylo ji málo. Já bych radši normální kusy slaniny. Bod nemá nikdo.

Bod čtyři, hranolky. Tam je jasný vítěz McDonald's. Jejich tenký hranolky patří k tomu nejlepšímu, čím si můžete zanýst cévy. Burger King má klasický tlustý ARO hranolky, který jsou průměrnější než aritmetickej průměr.

Bonusový bod pět, vidlička. Malá plastová pidi vidlička vs. pořádná Poseidonova lopata. Bod pro BK, najíte se jako člověk.


Takže 2:1 pro Burger King plus bonusový bod za vidličku. Cena je zhruba stejná. V BK jsou za 59 samostatně, pokud se nepletu. Za tu cenu to samozřejmě nestojí. Za dvacku jako příplatek k menu už se o tom dá uvažovat. Ona je ta cena nejspíš stejná v obou případech, ale dvacka navíc přecejen tak moc nebolí jako hranolky za 59 korun a ještě k tomu přijdete o pití. Za extra dvacku King Fries se slaninou a sýrem stojí. Omáčka je celkem fajn, slanina taky, tlustý hranolky nejsou nic extra, ale alespoň vydrží tu nálož omáčky. Bramborový mřížky to nejsou, ale jako obměna finger foodu, proč ne.

Žádné komentáře:

Okomentovat