středa 3. dubna 2019

Maestro Fresh, McDonald's

Ne... Nebudu zase brblat... Nesmím... Ale... Ahhh... Už... to nedám. Tak tu máme další novinku Maestro Fresh. Tuhle novinku, která se už i v polských médiích minulý rok uváděla titulkem "Burgery Maestro znowu w McDonald’s", můžeme ochutnat i u nás. A jen tak mimochodem, tím nechci nic naznačovat nebo tak, tak jen tak mimochodem třeba v tom Polsku k nim měli jako finger food speciální batátový hranolky... My se spokojíme k menu s hranolkama obyčejnýma a jdeme na to.


Maestro Fresh je na obrázku krasavec. O tom žádná. Ve skutečnosti už mi bohužel nevyrazil dech tak jako jeho brácha Pepper. Leda ho tak zarazil. Za ty prachy od pohledu dost nuda. Vidět byla hlavně suchá houska s masem a sýrem. Po odklopení deklu už to bylo o něco lepší. Bylo tam všechno, co Maestro Fresh má obsahovat. Plátek rajčete, dva plátky okurky, trocha polníčku, trocha červené cibule, trocha citrónové omáčky pod masem, trocha nahoře, kořenitá Spicy relish omáčka a již zmiňovaný maso se sýrem.


Ten výčet surovin je celkem delší, ale přece jen. Jeden plátek rajčete? Jeden? No nevím, ale pod slovem Fresh by se nemuseli stydět mi tam ještě jeden přihodit. Jo vlastně oni můžou, ale za příplatek... To jen takový malý rýpnutí, aby se neřeklo. Ono kouzelný slovíčko Fresh bude spíš odkazovat na salátový okurky. Ty se ve fast foodových burgerech zase tak často nevyskytujou. Spíš je dostanete někde ve stánku u nádraží než u nějakýho velkýho řetězce. Já salátový okurky dřív odsuzoval víc než Halina schody, ale v rámci zachování moji veličkosti i pro další generace jsem se je naučil jíst a celkem mi sedly. Mají svěží vodnatou chuť a na rozdíl od většiny zelených věcí i chuť nějakým způsobem specifickou a originální. Asi všichni znáte chuť okurek, takže popis snad můžu ukončit. Jen dodám, že McDonald's je do burgerů dává včetně toho tvrdýho zelenýho okolo. To by někomu mohlo vadit.


Kromě okurek je tam i plátek rajčete. Jeden plátek, kdyby se někdo ptal. Ale ten jeden plátek musím pochválit. Rajče chutnalo (!) jako rajče (!) a to se dneska bohužel jen tak nevidí/necítí. Na rozdíl od okurek, který tiše toleruju a občas sním, tak rajčata miluju a dost mě mrzí, že nemám u baráku zahradu, kde bych si dva řádky rajčat vysázel. Ty z obchodu většinou mají k chuti rajčat daleko a člověk je musí pomučit (neplést s pomočit) v troubě, aby z nich tu chuť vydoloval. No po zakousnutí do rajčete v Maestro Fresh se mě objevil úsměv na rtech, protože ta chuť rajčete tam byla. Možná proto mě tak moc mrzí jen ten jeden plátek. Že bych si fakt těch pár plátků příště přikoupil extra?


Ze zeleniny tam ještě byla červená cibulka. K té nemám moc co dodat. Chuťově a silou byla průměrná, ale moc dobře se snášela se Spicy relish omáčkou. Pak tam byl ještě polníček. Plus polníčku je ten, že není hořkej jako salát Lollo Biondo z Maestro Pepper. Mínus polníčku je ten, že vám burger tak nenadýchá, nedodá křupnutí a celkově je takovej nudnější. Ale alespoň máme nějakou změnu, takže za mě dobrá volba. Taky si tímhle může McDonald's směle rýpnout do řetězce Bageterie Boulevard, kterej sám musel uznat, že jejich bagetu Opravdový Master s polníčkem moc nezvládají...


Celkem dobrý volby byly i omáčky. Citrónová omáčka, jak ji McDonald's vznosně nazývá, je obyčejná, možná lehce kyselejší, majonéza. Ale majonéza si celkem dobře rozumí se zeleninou, byla nahoře i dole a zvyšovala kluznost tak, jak měla. Takže nic proti. Jen ten název bych možná přehodnotil, aby tam fakt někdo nehledal primárně citrónovou chuť, která tam není. Snad kdesi v pozadí, jako u každé majonézy. Kořenitá Spicy relish omáčka je pak za mě naprostá pecka. Je lehce pikantní. Opravdu lehce. Taková dvojka z deseti, kde nula je kojenecký mlíko a desítka kojenecký mlíko z extraktem kapsaicinu. Kromě lehké pikantní chuti byla i dost sladká, byly v ní zajímavý kousky zeleniny a koření a měla takovou vtipně táhlou kusovitou konzistenci. Vlastně to byla taková fúze mezi klasickou sladkokyselou pikantní čínskou omáčkou a lehce pikantní mexickou salsou. Za mě rozhodně palec nahoru a tuhle omáčku klidně rád ještě někde někdy potkám.


Kombinace dvou omáček k sobě taky celkem pasovala. Spicy relish mělo sladkost a ostrost a jen trochu kyselosti. Zbytek kyselosti na vyvážení dodala lehce nakyslá majonéza. Takže tahle kombinace byla dost vyvedená. Co se chuťové vyladěnosti týče, tak na tom Maestro Fresh nebyl vůbec špatně. Ze zeleniny bylo cítit všechno (polníček asi nejmíň), z omáček byla cítit spíš ta Spicy relish, ale o té majonéze jste taky věděli, byla cítit dokonce houska, no a samozřejmě maso. Co se ztratilo jak prdy nad hrncem byl sýr. Ač tlustej jak smlouva na data od českých telefonních operátorů, tak nebyl vůbec cítit. Samostatně jo. Kvalitní sýr. Ale v celku to nedával. Taky mi tentokrát ke konci trochu vadila přílišná sladkost housky.

A co maso? To mi tentokrát moc nesedlo. Nevím, co se od minule změnilo, ale tentokrát jsem dostal maso hrozně suchý. Nebyla to úplná katastrofa, ale šťávy tam bylo míň než v českých komediích. Ke konci jsem baštil hlavně suchou housku s masem a to byly dost tragický sousta. Suchý, chuťově nedobrý, takový zvláštní. Suchý maso se supersladkou houskou nejsou to pravý ořechový. Ale většina sendviče byla ok. I tak ale nejsem z novýho tlustýho masa zase tak odvařenej. Když dostanete čerstvý maso z Big Tasty, tak je to větší jízda. Ale třeba bych mluvil jinak, kdybych dostal fakt čerstvě udělaný maso na Maestra. Těžko říct. No ale s Maestrem se nepochybně nevidíme naposled, takže šance ještě bude.


Maestro Fresh se za mě celkem povedl. Jeho chuť určujou hlavně salátový okurky a Spicy relish omáčka. Do toho ucítíte celkem dobrý hovězí, červenou cibuli, rajče a sladkou housku. Svýmu Fresh názvu tak celkem dostál. Ale jestli vám ho můžu doporučit? Za 125 korun samostatně a 165 v menu? Fanouškům fast foodu asi ano. Ostatní podle mě nadšeni nebudou. Přece jen je to burger především se dvěma plátkama salátové okurky a plátkem rajčete. A ruku na srdce, tohle vám nabídne kdekdo i za lepší peníz.

PS: Co mě ale hodně nadchlo byla moje volba holandské omáčky (dočasně k dostání) k hranolkám. Holandská omáčka v podání McDonald's je taková extra luxusní majonéza. Hodně žloutková a krásně nakyslá. S hranolkama si rozumí víc, než jsem myslel. Berte to jako tip pro fajnšmekry.

9 komentářů:

  1. Maso suché a nake,sice vysoké,ale asi ňekdo to zas nedomyslel,a na můj dotaz ať to grilují o trošku meňe prej to nejde a že je to celé suche,máme dané porce omáček fakt mckokoti,a pak a ty penipe radši na opravdovější burger.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdá se mi to nebo už zrušili i Tastyho? Nikde ho na stránkách ani v cenících nemůžu najít. Pokud jo, tak fakt nevím, co si mám v Maku po zrušení Countryho dad. Ještě zrušit Royal a můžu si dát tak akorát hranolky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tasty se naštěstí vrátí ke konci května. Dali ho dočasně pryč kvůli novýmu masu na Maestro. Na FB si to pak od fanoušků Tastyho docela slíznuli, takže se nebojím, že by ho opravdu nevrátili. :)

      Vymazat
    2. Kámo, kde je teda Tasty? Fyzicky jsem zatím nikde nebyl, ale když se dívám na ceníky jednotlivých poboček, tak nikde není... Mohl bys to ověřit, jestli ho skutečně zrušili nadobro? Protože je začátek června, jsou tady Číňani a Tasty nikde, což by znamenalo další obrovský fail po zrušení Countryho před pár lety a já bych tam už chodil vážně jen na čtvrtlibrák a občas nějakou zajímavou novinku...

      Vymazat
    3. Bude za dva týdny. Ale menší... :/

      Vymazat
    4. Tak to je v háji :-( ...někdy bych chtěl vidět do hlav těch marketérů... Prostě dospělý s chlap s prací a rodinou, který si tam občas skočí něco většího dát asi vážně není jejich cílovka a musí to všechno rvát přes nějaké malé burgery...

      Vymazat
  4. ...jsem nějakou dobu v McD nebyl, dnes jsem chtěl zežrat Tastyho. Málem jsem to nevydýchal...dočasně nedostupny, bo několik úplně vyjebanych lidí z marketingu McD rozhodlo za nás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď obíhám KFC. Až se vrátí Tasty, tak se u McDonald's zastavím. :)

      Vymazat