neděle 21. dubna 2019

Bourbon BBQ Grander, KFC

Za poslední měsíc po nás fast foody střílí jednu novinku za druhou. Některý jsou slabší, některý jsou lepší, ale nic, z čeho by se člověk vyloženě posadil na zadek. A co KFC? To celou dobu nabízelo jako promo nějaký boxy. Obyčejný menu s pár křidýlkama navíc ve slušivé krabičce. Nuda. A pak, jako Blesk z čisté trafiky, přišly dvě krásný novinky. No novinky... Dvě krásný obměny klasických burgerů. Nejvíc mě zaujala lanýžová omáčka. Bylo jasný, že burger s lanýžovou omáčkou bude na řadě jako první. Ale... Ale Bourbon... Bourbon BBQ Grander. Krásný název. Krásný složení. Cibulový kroužky. Žádná zelenina! Jó lanýže musí počkat.


Hned na úvod se přiznám. Tenhle burger jsem si donesl domů a vychutnával si ho krásně vlhký a vlažný. Jaký byl důvod této hereze? Dozvíte se pod recenzí. Ale ještě než tam začnete ze zvědavosti rolovat, přečtěte si samotnou recenzi. Zase tak daleko od KFC nebydlím, takže třeba vám k něčemu bude.


Bourbon BBQ Grander ze skutečnosti celkem těžko snese srovnání s Bourbon BBQ Granderem z promo obrázku. Jestli je to výsledek těch pár set metrů v sáčku těžko říct, ale trochu vypadá, jako by si na něj někdo sedl. A pokud si dobře pamatuju, tak po cestě jsem si na něj nesedal. Což o to. Sedl nesedl, ale poskládanej byl zvláštně. Třeba cibulový kroužky se topily v majonéze pod masem místo toho, aby si hověly nahoře mezi kuřetem a prasetem. Zbytek byl taky tak nějak naopak. Ale množství v pohodě. Pěknej kus masa, pěkný kousky slaniny, sýr, BBQ omáčka, majonéza a to všechno v housce od Granderu.


První věc, kterou jsem ochutnal, byly cibulový kroužky. Kousek jsem odrýpnul, vložil do pusy a zůstal neohromen. Obyčejný fabrikovaný cibulový kroužek. Hodně podobnej těm od Burger Kinga. Že nekřupal v potaz neberu. Přecejen se válel v majonéze dýl jak minutu. To by nezvládl žádnej kroužek. Ale chuťově to žádná pecka nebyla. Těžkej průměr. Pak jsem ochutnal slaninu. Ta už byla lepší. Na webu o ni píšou "křupavá slanina s třtinovým cukrem". Že bych z ní cítil nějak moc cukru se říct nedá, ale rozhodně mě zaujala víc než kroužky. Byla dost tlustá na řezu a měla takovou opravdovou chuť. Opravdovější než slanina od jakékoliv konkurence. KFC nikdy nemělo tu nejlepší slaninu, ale s touhle trefili hřebíkem prase mezi oči. Byla masitá, měla zajímavou chuť a byla dost výrazná na to, aby šla občas zacítit i vedle pikantního kuřete. Za mě rozhodně palec nahoru.


Další položkou je kuře. Kuře od KFC mně vždycky chutnalo. Teď to nebyla žádná výjimka, ale musím se přiznat, že po rozříznutí jejich placky mě gastrofanfáry v mozku zrovna nehrály. Že se placka na Grandera nějaký ten pátek dělá ze stehenního masa už vím dlouho, ale pohled na pořádný šťavnatý kuřecí prso bych viděl asi radši. Nejsmutnější na tom bylo, že placka z, ač teoreticky šťavnatějšího, stehenního masa, byla suchá až hanba. Samozřejmě to zase mohlo být způsobený delší prodlevou mezi výrobou a mezi jedením. A já souhlasím. Jen mám dojem, že větší část téhle prodlevy kuře leželo někde na ohřívacím pultíku v provozovně. Chuťově maso bylo v pořádku. Akurátně pikantní. No ale jestli stejnou placku dávají teď na Grandera, tak už je mi jasný, proč jsem pár let zpátky přešel z Grandera na Hot Wings...


Pak tam byl sýr. Samostatně celkem výrazný a chutný jakýsi polotavený cheddar, v celku se až tak neprosadil, ale nepochybně v celkové kombinaci kus svojí smetanovosti zanechal. Stejně jako majonéza. Majonéza není zrovna věc, která se nějak často prosazuje, ale já ji tentokrát cítil skoro furt. Proč? Viděli jste ten obrázek navrchu? Když jsem mluvil o cibulových kroužcích topících se v majonéze, tak jsem si nedělal srandu. Majonézy jsem tam měl víc, než by doporučilo jedenáct z desíti kardiochirurgů. A to není špatně. Já rád majonézu. A suchý kuře taky rádo majonézu. Takže pohoda.

Jako skoro poslední jsem si nechal novou Bourbon BBQ omáčku. Na webu o ní mluví jako o Tenessee Jack omáčce (to "n" tam chybí jim, ne mně). Tak jako tak název jasně odkazuje na chlast. A to my, dospělí, máme rádi. Já třeba radši zrovna skotskou whisky než nějakou rádoby whiskey z Tennessee nebo rovnou bourbon, ale vychutnat si dokážu všechno. A ruku na srdce. V omáčce je to stejně úplně buřt. A navíc dost pochybuju, že ta omáčka opravdovej bourbon kdy viděla. Ale musí se nechat, že po whiskey trochu cítit jde. Má takovou krásně sladovou chuť, k tomu spousta kouře, trocha štiplavosti. Jako jo. Povedla se. Hodně mi připomíná chuť omáčky od McDonald's, která byla v Cibul burgerech. Je to jedna z těch omáček, který by se vám doma v láhvi určitě neztratily. Taky je dost odlišná od jejich klasické BBQ omáčky, kterou jsem si koupil bokem, abych se přesvědčil na vlastní jazyk, že se jedná opravdu o novinku.

Co musím ještě pochválit je houska. Zažila si spoustu omáčky, zažila si spoustu minut chůze, spoustu vlhnutí a přes to všechno si dokázala udržet svůj tvar a nerozpadnout se. Věc, která se u dua KFC-BK nevidí zrovna často a o to víc ji musím vyzdvihnout.

Celkový verdikt? Dost dobrý burger. Žádná otravná zelenina. Taková chlapská záležitost v tom nejvíc sexisticky šovinistickým vyznění. A mě chutnal. Chutnal mi hodně. Ač ingredience samy o sobě nejsou žádnej jackpot, tak jejich spojení je dobrý, kupodivu hodně vyvážený a nemůže urazit žádnýho jedlíka pikantního kuřete. Dobrá BBQ omáčka, spousta majonézy, pikantní kuře, obyčejný cibulový kroužky, výborná slanina, dobrej sýr, pevná houska. Za mě ano. Proč ne. Víc takových novinek. Cena 125 samostatně. V menu nevím, ale určitě to bude dost. Je to rozhodně jeden z těch dražších kousků, ale za to ochutnání, si myslím, stojí.

PS: KFC má taky novou omáčku (k hranolkům atd.) a sice Kentucky GOLD. Ochutnal jsem ji díky tipu tady na blogu a jsem za to rád, protože ta omáčka je PECKA! Vynikající lehce hořčično, těžce majonézová a ultrahustě kouřová omáčka. Jako olíznout komín zapatlanej od majonézy. Fakt špica a dokud ji KFC bude nabízet, tak od nich nechci žádnou jinou... Dost mi připomíná omáčku z Royal Bacon a ta byla jedním slovem legendární.

PPS: A proč že jsem to tenhle burger nesl domů místo toho, abych si ho za tepla a za křupava vychutnal na místě? Odpověď je párování. Ano. Párování. Když jsem viděl název Bourbon BBQ/Tenessee Jack omáčka, tak mě napadlo jediný. To bude super s nějakou whisky. Dozatím (kavoniho neologismus) jsem při psaní recenze na whisky hledal nejlepšího parťáka z fast foodu k dané whisky. A protože mám teďkom děcko a jako každý slušný rodič chlastám hlavně doma, tak jsem toto párování otočil. Donesl domů jídlo z fast foodu, nalil od každé z lahví whisky, co jsem doma našel a jal se párovat. Že jsem se chtěl jen líznout a mít k tomu nějakou výmluvu? Ale kdeže. Tak to nebylo. Jen lži a pomluvy!


Která whisky to vyhrála? Na kterou to budu psát recenzi? Kolik kilotun má Halina? Na odpovědi si budete muset ještě chvíli počkat...

2 komentáře:

  1. Tak jsem si ho minulej tejden dala a zřejmě jsi ho měl opravdu poskládaný obráceně, jak v pořadí, tak v poměru. Já měla majolku dole na spodní housce a barbecue omáčku nahoře. Majolky trochu a barbecue spoustu.
    Dobrý to bylo.

    OdpovědětVymazat
  2. Nejlepší chalka toto

    OdpovědětVymazat