sobota 21. července 2018

Big Beef Melt se slaninou, Subway

O čem sním, když náhodou spím? O slanině. Znáte ty vlhký sny. Takový ty když se vzbudíte a máte úplně promočenej celej polštář. Tak přesně ty mívám, když se mě zdá o slanině. A určitě nejsem sám. Už jen ten název. Slanina. Tak krásný slovo slanině musel dát někdo, kdo slaninu taky opravdu moc rád. Krásný libozvučný slovo pro krásnou a oku i nosu lahodící slaninu. A teďkom Subway přidalo slaninu do jejich původního American Big Beef Meltu. Ten byl fajn, ale žádná super hyper pecka to taky nebyla. No když se do něčeho přidá slanina, tak se to zkusit musí. Na to jsou zákony. Zákon. Můj zákon.


A teď zase trochu vážně. Big Beef Melt obsahuje plátek mletýho masa, slaninu a zbytek. Zbytek si volíte dle libosti. Já volil sezamovou bagetu, strouhaný sýr, salát, rajče, červenou cibuli, kečup, majonézu, sůl a pepř. Obyčejný kombo pro obyčejnýho člověka.


Nějak takhle to vypadalo. Slušná nálož zeleniny, celkem pěknej kousek masa, usměvavá slanina a parádně rozpečená sezamová bageta. Musím ale podotknout, že na za studena to na oko byla celkem bída. Když jsem viděl během nakládání to bledý studený hovězí maso a divně barevnou slaninu s nějakým bílým povlakem, tak jsem se lekl. Naštěstí zapečení surovinám vrátilo barvu a mě chuť na ně. Proč to vůbec píšu? Abyste se zbytečně nelekli jako já. Jdeme na chutě.


Chuť hovězí placky mi přišla o chlup lepší než minule u American Big Beef Melt. A po pravdě jsem z toho celkem v rozpacích. Změnilo se složení hovězí placky? Dělají to jen jiný suroviny okolo? Měl jsem ten den zrovna jiný chutě? O čem sní Halina, když spí? Otázky, na který asi nikdo nenajde odpověď. Ale tentokrát z masa bylo víc cítit maso. Pořád to nebyla ta pravá chuť samotné čisté kravičky. Pořád tam bylo cítit trochu nějaké té strouhanky nebo jiných plnidel. Ale těch tam podle mě bylo maximálně pár jednotek procent. Zbytek bylo maso. Celkem slušný a dobrý maso. Dokonce s přehledem přebilo chuť slaniny. Nebo se s ní spojilo a dohromady vytvořilo iluzi dokonalýho masa. Tak jako tak hlavní chuťovou složkou tohodle sendviče je chuť citlivě zabitýho zvířete. Mňam. Konzistence mletýmu masu taky odpovídala.


Další věc, co šla hodně cítit, byla červená cibule. Já mám červenou cibuli rád, takže maximální spokojenost. Zbytek dělal spíš křoví. Až na sýr. Strouhanej sýr. Při nakládání ho tam slečna narvala opravdu spoustu. Až jsem si v hlavě říkal: "Sakra, tolik sýra, to přebije všechny ostatní chutě!". A ono nic. Po sýru zbyl doslova a do písmene jen mastnej flek. Mastnej flek vpuštěnej do bagety. Chuť nikde. Trochu zvláštní. Rád bych ho ochutnal samostatně a za studena. V bagetě jako takové už k nalezení v nějakým větším celku nebyl. Rajčata a salát byly moc fajn. Čerstvý, chutný, vodnatý. A co mě překvapilo nejvíc? Kombinace kečupu a majonézy. Ne nějakou explozivně exotermickou extrémní chutí, ale tím, jak se k sobě parádně napasovaly a jak tuhle bagetu proměnily v...  v burger! Je to tak. Subway se podařilo vytvořit bagetu, která burger už opravdu připomíná. Dost možná je to jen přesnou kombinací těchhle surovin a sezamovýho pečiva, ale po dojedení téhle bagety jsem měl v hlavě jedinou myšlenku. Celkem fajn burger. Celkový hodnocení je tak více než kladný. Minimálně co se té mojí kombinace týče. Bavilo by vás si někdy poskládat ve fast foodu opravdu vlastní burger? Teď máte možnost! I přes těch pár malých mínusů (maso nebude stoprocentní kráva, strouhanej sýr bez chuti, cena) mám sto chutí tam vlítnout a poskládat si další verzi. Takhle mě Subway ještě nenadchla. Jen zase škoda té ceny. Patnáct centimetrů stojí 95 korun. To je celkem dost. Taková ta horní hranice, kdy vám to za to ještě stojí. Každopádně pokud máte někde okolo Subway, tuhle bagetu můžu rozhodně doporučit.


Spolu s novou bagetou dělají na tabulích promo i pro novej 7up. Alespoň v ostravské Nové Karolíně. Normálně nad promem tekutin a podobně mávnu rukou. Ale 7up je moje druhá nejoblíbenější limonáda už od dětství (první je Dr Pepper). Takže novou verzi jsem si nemohl nechat ujít. A upřimně jsem rád. Rád za to, že jsem prve koupil půl litra než rovnou dva litry v supermarketu. Tenhle novej 7up asi míří na vousatý cyklisty s koženýma hranatýma baťohama za patnáct stovek. Je zdravější. Má míň cukru (4,4 g na 100 ml), 4 procenta citronové šťávy, něco se stévií a tak podobně. A chutná jako... no chutná jako když si citronovou šťávu zalijete sodovkou. Nic víc, nic míň. Asi je to eko human friendly fair trade limča, o tom žádná. Ale už to není ono. Kyselá voda za 39 korun půl litr to ne. Ani za deset korun by mi nechutnala. Originál 7up je pecka. Snad ho tahle nová verze nehodlá nahradit.

8 komentářů:

  1. Obyč 7up už má taky stevii a řekl bych, že zhořknul.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaký balení? Já si občas koupím plechovku a tam jsem stévii nenašel. Ale ono se to většinou liší od velikosti balení. Viz Pepsi. Ta byla v plechovce s cukrem místo sirupu asi rok předtím, než se tím začali chlubit.

      Vymazat
    2. Koukal jsem na petky a 1L , 1,5 a 2,0 všechny to maj...

      Vymazat
    3. Tak jsem se ze zvědavosti taky podíval a je to i na plechovkách. Naštěstí hlavní sladidlo je pořád cukr.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. To teda! :) Naštěstí se pomalu vrací do prodeje. Teď ho měli dokonce v Albertu za dvacku 1,5 litru.

      Vymazat
  3. Jj 7up je klasika, Zup jsme tomu říkali, když jsme za komoušů sbírali plechovky od limonád v příkopech na dovolené v Jugoslávii:-) Sranda je, že dnes se ani přesně neví, podle čeho ten název v 30.letech minulého století vznikl:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V raných devadesátkách to můj tata taky četl jako zup. Dodneška asi neví, čemu jsme se se sestrou tak nasmáli, když nám ho koupil. :))

      Vymazat