čtvrtek 30. srpna 2012

Wok Food

Můj blog je o jídle, o dobrým jídle a většinou tu moc kritiky nenajdete. Ani není důvod. Jídlo mám rád a sem schopnej si pochutnat skoro na všem. Ale občas se stane něco, co člověka nemile překvapí. Přesně tohle se stalo s fast foodem Wok Food. Jeho pobočku najdete snad ve všech velkých městech. Většinou v obchodních komplexech. V Ostravě ho najdete třeba v Nové Karolíně. Jsou tam tři asijský fast foody plus sushi point. A přítelkyně si na svůj oběd vybrala zrovna Wok Food. Jídlo na obrázcích vypadá úžasně a i jídlo, který si lidi od tama nosili, vypadalo moc hezky. Ale potom přijde rána přímo apokalyptická. No nebudu to dál zdržovat. Podíváme se na pekingskou polívku a kuřecí s nudlema od Wok Foodu.


Na asijský jídla do bistra si zajdeme tak dvakrát do měsíce. Vždycky začínáme pekingskou polívkou a vždycky si na ni ohromně pochutnáme. Pikantní, hustá polívka s nasekanýma bambusovýma výhonkama, masíčkem, zeleninou, houbama shitake a tak podobně. Ve všech bistrech chutná podobně a nikdy nás nezklamala. Až tahle od Wok Food. Hustá nebyla vůbec a  po úžasné asijské páté chuti umami ani stopy. To by ani tak na škodu nebylo. Aspoň víte, že není plná glutamátu. Ale ten obsah? Kuřecí chrupavky a obří kusy nedovařené kuřecí kůže v polívce nechce asi nikdo. Fuj. A ještě ji dostanete v plastovým kelímku. No prostě katastrofa. Pohled na tohle vám na chuti opravdu nepřidá. Za kvalitu fotky se omlouvám, ale opravdu sem nemyslel, že budu psát recenzi na nějaký asijský bistro. Ale prostě sem musel varovat ostatní...


Další chod, kuřecí maso s nudlemi, je minimálně stejně hrozný. Nudle naprosto mdlý a kde je sehnali, to bych rád věděl. Chutnaly jako nějaká nepovedená asijská parodie na špagety. Kuřecí maso mi přišlo lehce nedodělaný a ani po čuchu mi moc víry v něj nepřidalo. Nejspíš z nějaké opravdu zbytkové části kuřete. No ale největší bomba byl ten zbytek. V asijských bistrech na svoje nudle dostanete nějakou tu mrkvičku, zelíčko, vajíčko a podobně. Ale tady? Klasická zelenina, jak ze zmražené babiččiny zeleninové směsi. Kukuřice, hrášek a podobný zvěrstva. Místo shitake tam najdete naložený hříbky a žampiony. O do mrtva osmažené, možná předtím i naložené paprice se nebudu radši ani zmiňovat. Prostě všechno, co najdete v mrazáku a v oddělení zeleniny. Žádná snaha o povedenou kombinaci chutí. Prostě je tam všechno a vy si to pak přeberete. Ale stejně to chutná všechno stejně. Proč? Protože je to celý zalitý nějakou pozoruhodnou kydou. Tipuju to na nějakou průmyslovou asijsko-sójovou omáčku, kterou v makru koupíte v kanystru, ohřejete a vesele lijete všude okolo. Celý nudle s kuřecím pak chutnají jak majda z kanystru. Hnusně. Fuj. Jen si na to jídlo vzpomenu, obrací se mě žaludek. Těžký, chemický, bez "normálních" chutí, takový nějaký mdlý a mrtvý. Nikdy bych nepoužil slovo mrtvý ve smyslu s jídlem, ale k tomuhle to opravdu sedí. Fuj.


Snědl sem to... Snědl, ale příště už bych to neudělal a normálně s tím jebnul do koše. Na nic jinýho se tohle opravdu nehodí. Cena je srovnatelná s ostatníma asijskýma bistrama, porce menší a chuť o tři oktiliardy horší. Jak říkala moje přítelkyně: "Wok Food už nikdy!". Nelze než souhlasit. Klasickýmu českýmu padesátiletýmu strávníkovi, kterej pořádný jídlo neviděl deset let, to možná chutnat může. Ale pokud chcete asijskou kuchyni a normálně se najíst, držte se od tohodle obloukem o průměru průměru rovníku. (geometrici vědí, prostě stůjte přesně na druhé straně zeměkoule a radši se nehýbejte)

PS: Nenechte se zmást asiatama na první fotce. Když sem tam byl já, stál tam jeden s 10ti bělochama. I to mohl být důvod naprostýho výbuchu.

4 komentáře:

  1. V dobu, kdy jsi psal tenhle příspěvek, tak jsem tam zrovna byla a měla jsem dost, ble. Přesně jak ty, jsem viděla okolo lidi s krásným jídlem, tak jsem myslela, že jsem si jenom blbě vybrala. Můžu se zeptat kam chodíte na dobrou čínu v Ostravě? Nejlepší měli kdysi v takovém malém bufetu naproti magistrátu, pak to zrušili a od té doby jsem nenašla adekvátní náhradu :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co se bister týče, ty sou celkem dobrý po Kauflandech a Guty s Ngochanem, který sou v třeba v Třebovicích v Tescu nebo v Karolině hned vedle Wok Foodu. Co se čínských restaurací týče, tak dobrou znám zatím jen na Prostorné, která je tak trochu zašitá, ve sklepě a nemají ani vlastní web.

      Vymazat
    2. Děkuju moc za tipy :). My ještě chodíme v centra do Hanoi, je to celkem jistota dobrého jídla, záleží jak co, nejčastěji si dávám na horkém talíři a to jsem ještě nešlápla vedle. Polévku mají vždy výbornou a ve všední den je k jídlu zdarma. http://www.hele.cz/restaurace-hanoi
      https://foursquare.com/v/hanoi/4c024af2f423a593d894ce16

      Vymazat
    3. Kdyby to tu někdo ještě náhodou četl, tak Hanoi můžu směle potvrdit. Už jsem tam zbaštil asi šest tun závitků a půl tuny ryb a pořád žiju.

      Vymazat