pondělí 28. září 2020

Southern Chilli Beef & Southern Chilli Chicken, McDonald's

Stydím se. McDonald's po dlouhé době přijde s fantastickou akcí a já si ani nenajdu čas o ní něco pořádnýho napsat. Ó jak jsem nevděčný! No ale pak jsem se podíval na výdělek z tohodle blogu a zjistil jsem, že za poslední týden mi vydělal skoro třicet korun! A to teda ne. To takhle nemůžu nechat. Skoro celých třicet korun! Moji čtenáři i chlebodárci si zaslouží další pořádnou recenzi. Ne! Rovnou dvojrecenzi! A co jinýho dvojochutnat než dvojici Southern Chilli. A pikantní dvojrecenze je tady.


Southern Chilli Beef obsahuje dva plátky hovězího, dva plátky sýra Pepper Jack, dva plátky rajčat, omáčku s názvem Tomato Tabasco, salát Lollo Biondo a nepochybně sudý počet kousků syrové cibule. Vlastně je to taková krásná vykrádačka Big Chilli z roku 2011. V té době byla ale spousta věcí jinak. Platila ještě papírová padesátikoruna, o Babišovi slyšelo jen pár jeho zaměstnanců a já neuměl docenit pořádnej vypalovák. Proto mi Big Chilli zrovna dvakrát nejel. Byl hodně pikantní. Ale časy se mění. Papírovou padesátikorunu si nepamatuje čtvrtina národa, o Babišovi se píše už i za mořem a já se vyloženě těšil na pořádnej pikantní zážitek.


A ten jsem dostal! První kousnutí bylo v podstatě shodný s West Coast Bacon. Dokonce i ta omáčka byla na první tři až čtyři pikosekundy shodná. Ale pak to přišlo. Po tomatové chuti se na vás vyřítí pikantní chuť chilli jako lokomotiva a i kdyby jste chtěli uhnout, už nemůžete. Pálivá chuť tabasca se vám začne vtírat mezi chuťový pohárky na jazyku a už není cesty zpět. Jen vpřed. Další kousnutí a další. Pokud máte rádi pikantní jídla, tahle omáčka pro vás bude jako droga.


Tomato Tabasco omáčka pálí. Ale nepálí tak moc, abyste nepostřehli ostatní chutě. Teda samozřejmě záleží na vaši výdrži a v tomhle případě spíš tréningu. Pokud si pikantní jídlo dáte sem tam a máte raději, pokud to přecejen pálí míň, pak vás tenhle sendvič semele a neucítíte nic jen omáčku. Pokud už chilli baštíte nějakej ten pátek, tak pro vás bude omáčka taková osmička z deseti. Pálí dost, ale pořád ještě cítíte chuť masa a zeleniny. Pokud baštíte chilli každej den a kuřecí vývar bez rudé posypky si neumíte vychutnat, pak vám Southern Chilli Beef bude zaručeně chutnat, ale nad slovem pikantní se spíš jen tak pousmějete. Každopádně pro všechny skupiny platí, že slovo Chilli v názvu nemá tenhle sendvič jen tak pro nic za nic. A pokud pikantní jídla nejíte vůbec, tak si tenhle burger rozhodně nedávejte. Nechutnal by vám.


Já pikantní jídla mám rád a i když si nestrkám chilli všude kam to jde, tak si poslední dobou dokážu pochutnat i na dost pikantních jídlech. Samozřejmě ale ještě pořád v rozumné míře. Z takovýho Vindaloo mě zabolí žaludek, jen si na něj vzpomenu. McDonald's samozřejmě neměl v úmyslu lidi trápit a testovat jejich hranice, takže jejich omáčka pálí. Pálí, ale ne dost na to, aby zabila celej sendvič. A v tom je hrozná krása Southern Chilli Beef. Je parádně vyladěnej. Z pikantní tomatové omáčky občas vystoupí chuť masa, občas se do ní zařízne ostrá chuť cibule (chválím výběr bílé cibule místo červené) a dokonce ucítíte trochu i to rajče a housku. Salát ne, ale toho škoda není. Sýr pak dodává trochu té smetanové chutě hlavně masu, který oblepí.


Nad vylaďováním Souther Cilli Beef si dal někdo sakra záležet a je to z toho znát na každým kroku. I když Tomato Tabasco omáčka je podle mě jen dost přiostřená Chargrill omáčka, tak výsledná pálivost i volba ostatních surovin je na jedničku. Už jen fakt, že Southern burgery mají jako jediný bílou a ne červenou cibuli je známka toho, že si lidi z McDonald's dali tentokrát fakt záležet.


Celkovou chuť sendviče tvoří hlavně pikantní chuť rajčatové omáčky, bílá cibule, maso, rajčata a sýr. Tak nějak v tomhle pořadí. Prim samozřejmě hraje pikantní omáčka. Pro mě osobně je tohle přesně na hranici mých chuťových rozlišovacích schopností a musím uznat, že už dlouho jsem si u McDonald's takhle nepochutnal. O tom svědčí i fakt, že už jsem těchhle burgerů snědl několik, než jsem vůbec stačil napsat recenzi. To se mi nestalo už dlouho.


Pokud bych chtěl mermomocí hledat nějakou chybu, tak bych si rýpnul do housky. Vždycky byla úžasná. Až na moji poslední návštěvu, kdy jsem ji dostal docela oschlou a začala se rozpadat v půlce sendviče. Bylo poznat, že byla vytažená o notně delší dobu než bylo třeba. Ale zážitek mi to zkazit nedokázalo. Chuťově je Southern Chilli Beef natolik fajn, že bych ho zpucoval i ze země. 


Cena je 129 korun samostatně a 169 korun za velký menu. Za tyhle peníze to stálo a stojí. Pokud máte rádi celkem dost pikantní jídla, Southern Chilli Beef můžu jedině doporučit.

A co kuřecí? Je to taky taková pecka?


Ani ne. Z nějakýho záhadnýho důvodu kuřecí placka tomuhle sendviči nějak extra neprospěla. Tuhle kuřecí placku si určitě pamatujete z Crispy Chicken Deluxe. Hodně tvrdý těstíčko, opravdový maso z pochybnějších částí kuřat (nejspíš stehna) a chuťově spíš planý. Těstíčko samotný chutná po pepři, maso chutná trochu jako kuře, ale tak nějak je ta placka taková nevýrazná a nudná. Jako sledovat vypnutou televizi. Má to nějaký pěkný hrany a pěkně se to blýská, ale za minutu se nudíte.


Samozřejmě jsem vkládal naděje do opravdu silné, mocné a chutné omáčky, ale maso dokázalo dokonale unudit i tu. Omáčka byla pořád pikantní, ale maso ji dokázalo nějak vcucnout do svýho nekonečnýho, hrbatýho a strouhankovýho povrchu. Což je dobrá zpráva, pokud vám vyhovujou míň pikantní jídla a pokud máte úchylku pro kuřata v tvrdším a křupavým těstě.


Taky to může být rozdílnou a o dost sladší houskou. No tak jako tak, Southern Chilli Chicken není až tak pálivej a už vůbec není tak parádně vyladěnej, jako jeho kravskej brácha. Placka není vyloženě špatná. Je dobrá. Sýr se k ní taky hodí. Ale omáčka už se k tomu všemu už tak moc nehodí. Ani k hodně sladké housce. Je to takovej kočkopes. Jo a už jsem zmínil, že jsem měl v burgeru oba druhy cibule?


Southern Chilli Chicken asi nemusím moc protahovat. Obrázek si udělá každej sám z obrázků a z recenze nahoře na Southern Chilli Beef. Za mě se Southern Chilli Chicken nějak extra nepovedl. Není až tak vyladěnej a není až tak pálivej. Doporučit ho tak můžu opravdu jedině bezmezným milovníkům kuřat. Pro nás ostatní není důvod volit kuřecí verzi, když tu máme perfektní hovězí.


Tuplem když je cena shodná u obou burgerů. 129 samostatně a 169 ve velkým menu. Hovězí ANO!!!, kuřecí ne. Takový budiž závěr dnešní dvojrecenze. Snad ještě stihnu prubnout East Coast Classic. Ale bude to těžký si ho objednat i přes nutkání si dát pořádnou pikantní hovězí nálož...

1 komentář:

  1. Hoy, teda v pálivosti zvládnu o cosik více, ale hovězí je dobrý. Klidně by mohl být v nabídce furt! Kuřecí nevím, ptáky v burgrech nežeru. Měl jsem též East, ten nekupuj vůbec....McSteril

    OdpovědětVymazat