pondělí 30. prosince 2019

Chicken Vindaloo, Golden Bird

"To ale pikantní pane." "Nevadí!". Asi to byla ta chyba...


Nedávno v ostravské Nové Karolině otevřeli indický bistro Golden Bird. Indických/nepálských bister a restaurací je poslední dobou plná Ostrava a já už mám svý oblíbený, takže Golden Bird mě nechával chladným. Zvlášť v obložení McDonald's, Burger Kinga, KFC, Subway a podobně. No ale jednou to přijít muselo. A moc mi chutnalo. Proto to přišlo znova, a znova, no a pak jsem znovuobjevil svoje koule a objednal si Vindaloo.


Nebudu to natahovat. Chutnalo to jako peklo zalitý lávou s trochou rajčat. Pokud vezmeme stupnici, kde nula je kojenecká voda a desítka chilli pokrm, kterej je možný pozřít, aniž by se vám rozežral žaludek zevnitř, tak tohle kuřecí Vindaloo byla poctivá devět a půlka. Malilinko chybělo, abych to odhodil (mimo obydlenou oblast, nerad bych někoho poleptal), utekl a zbaběle doma dělal že nic s rohlíkem v ruce. No seděl jsem kousek před bistrem a oba Indové za pultem na mě koukali, tak jsem nemohl cuknout. A ani jsem nechtěl. Něco v tom Vindaloo mě nutilo jíst dál a dál. I když to bylo naprosto za mojí komfortní hranicí pikantnosti, tak mi to fakt chutnalo. Dali jste si lžíci do pusy a přišla chuť rajčat, koření, peklo Satan láva vybuchující protitanková mina. Pauza. Další lžíce. Chuť rajčat, koření, peklo Satan láva vybuchující protitanková mina. Trochu naanu. Pití. Další lžíce...


No a ve výsledku jsem si pochutnal. Karolinu jsem opouštěl i s myšlenkou, že si tuhle pekelnou jízdu časem zopakuju. Ale po tom, co následovalo, mě smích přešel. A nemyslím tím jen to ráno. Celej den jsem přesně věděl, kde se Vindaloo zrovna nachází v mým těle. Jak se sune od žaludku až dolů. Až do rána. Jízda ven byla ostrá, ale zažil jsem horší. Žádný překvapení. Co mě překvapilo byla dvoudenní permanentní bolest žaludku potom. Dostal bombu, na kterou rozhodně nebyl zvyklej a kvůli které si tohle jídlo znova dávat nemůžu. Bohužel, protože zážitek to byl excelentní.


Samozřejmě to celý berte z rezervou, protože na ostrý jídla jsem mainstreamovej amatér. Pikantní pro mě znamená lehce pálivý. Pokud si dáváte chilli papričky na chleba s máslem ke snídani a přes den si jima mícháte kávu, tohle Vindaloo je přesně pro vás. Možná vás bude trochu pálit, ale peklo nezažijete. Pokud ovšem chilli nestrkáte všude a pikantní si dáte raz za čas, můžete tohle Vindaloo s přehledem použít ke zjištění vašich hranic. Cena je pěkných 85 korun bez přílohy. Jeden naan vás pak vyjde na 35 korun, což už je celkem dost (jeden vám stačit nejspíš nebude). No a o velké potřebě tekutin snad psát ani nemusím...

Že se nechcete upálit za živa, ale jen naobědvat? I pro vás má Golden Bird řešení. Já tam zkusil zatím třeba Chicken Seekh Kabab. Jakási masovo těstová směs pečená na špejlích s parádní svěží zelenou omáčkou. Maso bylo hrozně zajímavý a exoticky okořeněný. Omáčka byla svěží, chuť máty se snoubila s bylinkama a byla tak super, že mi tam nevadil ani kopr. Celkově hrozně fajn zážitek. Bohužel těch kousků bylo dost málo. Jen tak hozených na salát s omáčkou a dál nic. Za 129 korun bych čekal víc. Ani ne chuťově. Chuťově to bylo perfektní. Ale nenajedl jsem se. Pár naanů by to spravilo, pak se ale snadno přehoupnete přes dvě stovky a to je na bistro cena dost vysoká.

Pak jsem měl tu čest s jejich Kormou. Krásně jemná s chutí kokosu a oříšků. Ochutnal jsem i Butter Chicken. To bylo trošku zklamáním. Chutnalo nejvíc asi po rajčatech. Vlastně taková trochu víc dochucená rajčatová pasta s vodou. Pokud máte chuť na něco nepikantního a exotickýho, tak zkuste tu Kormu. Cenově je to všechno dost v pohodě, jen za ty přílohy si připlatíte.



Golden Bird je výborná volba, pokud se potulujete po fukušimě a už vás omrzely burgery a bagety. Snad tam zůstane delší dobu než předchozí stánky na stejným místě, který se tam střídaly rok co rok...

2 komentáře:

  1. Maj to fajny, chuťově vyvážené, za mě pálivost tak 5/10

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až najdeš něco s 9/10 pro tebe, dej vědět. Ať se tomu vyhnu. :)

      Vymazat