pátek 3. července 2020

Burrito Grande s hovězím masem, Los Capolitos, Ostrava

Damas, caballeros y los bomberos con sombreros. Dlouho jsem se chystal okoštovat něco v Los Capolitos. A dlouho mě v tom bránila nechuť k fazolím, který tam dávají snad do každýho jídla. Jednou jsem si střihnul otravu jídlem z plechovky fazolí. Nic příjemnýho. Spousta křečí, horeček, průtoku tělesných tekutin v místech, který na podobnej průtok dělaný nejsou a podobně. Naštěstí čas všechno spraví (pokud to ještě víc nerozbije), takže stačilo jednou k plechovce fazolí přidat slaninu a vzal jsem je na milost. Dnes si fazole dávám dokonce i rád. Takže Los Capolitos byla jasná volba. Snad vás tenhle úvod s vsuvkou fyziky kapalin naladil. Jdeme na recenzi Burrito Grande!


Los Capolitos je po Angel Grill další podnik vzniknutvší ve městě zvaném Frýdek-Místek. Dnes mají i pobočky v Ostravě, Olomouci a Opavě. Další města se chystají plus shánějí frančízanty. Kdo má plnou prkenici nebo je mu banka ochotna půjčit nemalý peníz, mrkněte sem. Prostě burgery jsou už zjevně ohraný, dneska frčí Mexiko. A proč ne. Ochutnat se musí všechno. No a pokud máte zákaz vycházek od hygieny, všude musíte tahat pišišvora, co vás nenechá v klidu najíst nebo máte jen línou zadnici, tak si můžete nechat jídlo i dovízt. To jsem udělal já.


A takhle vypadá velký zabalený půl kilový burrito. Ten talíř je obyčejnej talíř na druhý. Takovej ten, co vám dá tchýně, když se nastěhujete do novýho bytu. Takovej ten docela velkej talíř.


Po rozbalení burrito ještě nabude na impozantnosti. Nevím proč, ale hned mi hlavou projela myšlenka na Hvězdnou pěchotu. Asi nic moc do soutěže krásy. Každopádně jak už o sobě tlustý věci rády tvrdí, krásu je třeba hledat uvnitř. A ono fakt.


Nádhera. Pro pořádek vyjmenuju suroviny. Spoutu z nich si můžete vybírat, odebírat, přidávat a až na guacamole vám to nehne s cenou. Za mě super počin. Takže já si dal Burrito Grande s hovězím masem, Pico de gallo, ostrou zauzenou Chipotle salsou, zakysanou smetanou, nakládanou cibulkou, salátem a sýrem. K tomu tam ještě najdete fazolky pinto, fazolový krém a limetkovou rýži. Začnu masem. Maso bylo perfektní. Šťavnatý trhaný hovězí, exoticky okořeněný, chuťově jemný, přesto ostrý po zauzené chipotle salse. Ta zauzená ostrá chuť byla šíleně osvěžující a všudypřítomná. Pálivostí tak na sedmičce z deseti pro lidi, co si pikantní občas dají. Pokud máte rádi jen maličko ostrý jídla nebo absolutně neostrý, rozhodně si nevybírejte ostrou salsu, ale jděte do jemné. Já si rád občas vypálím buňky v těle, takže ostrou zauzenou chipotle salsu můžu jedině doporučit. A k hovězímu se hodí dokonale. Množství masa bylo naprosto v pořádku. Váhově si troufnu tvrdit, že tvoří většinu sendviče.


Další asi nejpočetnější složkou je limetková rýže. Nějakou extra limetkovou chuť jsem ve spojení se zbytkem nerozpoznal, ale možná tam byla a jen jsem si ji přiřadil k Pico de gallo. Každopádně rýže to byla taková ta klasická nelepivá sypká. Já osobně dávám přednost jasmínové a pořádně slepené rýži. Ta ale do burrita a mexické kuchyně nepatři, takže sypkou beru. Rýže byla uvařená akorát a do burrita prostě patří. Ač lehce nudná, tak bez ní by to nebylo ono. Další chuťově nepřehlédnutelnou surovinou je salátek Pico de gallo. Naposled jsem o něm psal v bagetě od Pavlíny, na kterou internet zapomněl rychleji než na Čapí hnízdo. Jde o takovej rajčatovej salátek. Ideální k pikantnímu masu.


A pak jsem tam cítil spoustu koriandru. Koriandr je jedna ze surovin, kterou si můžete přidat. Já si ho schválně nebral, protože má opravdu silnou chuť a já se spíš těšil na nakládanou cibulku v kombinaci se zakysanou smetanou. Koriandru bylo v burritu opravdu dost, takže si nemyslím, že by byl všechen z Pico de gallo. Spíš se seňor kuchař nebo seňorita kuchařka spletla a šoupli mi ho tam nechtěně extra. Což o to. Mně koriandr chutná. Ale znám hodně lidí, kteří ho vyloženě nesnesou a vzhledem k jeho množství by tohle burrito museli vyhodit, protože bylinka se vytahuje z podobnýho jídla opravdu špatně. Já to samozřejmě normálně snědl, ale příště bych ho radši bez extra koriandru, abych se mohl soustředit na zajímavější chutě. Koriandr je taková chuťová šikanózní entita. Lebedí si v burritu a když najde surovinu okolo, tak ji utluče do bezvědomí. Na uzený chilli si ale naštěstí netroufl.

Z toho vyplývá, že nakládanou cibulku a zakysanou smetanu jsem v celku necítil tak moc, jak bych rád. A že bylo o co stát. Nakládaná cibulka byla krásně nakyslá a bez typické palčivosti. Asi naložená v nějakým balsamikovým octu nebo tak. Nějak takhle jsem si její chuť představoval během objednávání. Nezklamala. Množství mohlo být o chlup vyšší, ale jinak OK. Množství zakysané smetany se bude hodnotit dost těžko. Nějaká tam byla na sto procent, ale vzhledem k obsahu se do něho de facto vpila, chutě zjemnila a pak dělala že nic. Dám si ji tam znovu? Určitě! Trochu zklamáním byl sýr. Cítit nešel vůbec a až jsem našel nějaký divný nudličky, tak jsem si ho vlastně všiml. Po jeho samostatným ochutnání bych vsadil pětikorunu, že šlo o nějakej obyčejnější eidam nebo goudu. Možná to bylo něco lepšího, ale tak jako tak by si burrito zasloužilo o dvě stě procent výraznější sýr. Zbytek burrita by to povýšilo na vyšší level.

Občas zahlídnete i kukuřici. Nejen očima, ale dokonce se dokáže projevit. Samotný fazolky pinto mají klasickou fazolovou chuť. Nebyly rozvařený, což oceňuju víc, než by se mohlo zdát. Množství naprosto v pohodě. Na fazolovou pastu jsem se nějak extra nesoustředil, ale nepochybně tam byla. S masem, uzeným chilli a koriandrem byla chuť fazolí všudypřítomná a příjemná. Do toho občas zelenina, rýže nebo nakyslá cibulka...


Burrito od Los Capolitos je geniální počin. Obří a surovinama naprosto přeplácaná hrouda jídla v tortille, která je ale neuvěřitelně svěží a sytá zároveň. Nejsem chodící zdravověda, ale tohle jídlo mi přišlo až překvapivě zdravý a nějakým podivným způsobem i lehký, ač si z fotek člověk udělá názor opačnej. Všechny suroviny mají samy o sobě vyladěnou chuť a dohromady celkem fungujou. Extra neobjednanej koriandr mi trochu zabil cibuli se zákyskou a sýr by to chtělo vylepšit, ale jinak jsem si pochutnal dokonale. Tak dokonale, že nemám ani nejmenších pochyb si od Los Capolitos objednat znova. Potěší i rozumný nacenění. Za tenhle obří přescelotalířovej mexickej kokon si účtujou (v Ostravě centru) 165 korun. Jedny z nejlíp utracených peněz za oběd. V případě dovozu připočtěte něco za obaly a dovoz. Máte rádi mexickou kuchyni? Nalákal vás obrázek? Tak směle do Los Capolitos. S jejich burritem chybu neuděláte.

PS: Na pobočkách si k jídlu můžete dát speciální omáčky, který pro ně dělá kdo jiný než legendární Gaston. To je obří a nekompromisní plus. Omáčky si můžete i objednat v eshopu.

4 komentáře:

  1. Souhlasím, jednou týdně ho vždycky pošlu do šachty. Lepší jak Mc.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc díky za super recenzi. Hezký den! Honza z Los Capolitos

    OdpovědětVymazat
  3. Legendární Gaston 😁 díky
    7z10 😁😁😁😁😁

    OdpovědětVymazat