neděle 5. listopadu 2017

Vepřový bagel a vepřový bagel Fresh, McDonald's

Měsíc jsem nic nenapsal, tak napíšu rovnou dvojitou recenzi! Měl jsem tu čest dopřát si přímo královskou snídani. Ne jeden, ale dva vepřový bagely! 4796 kilokalorií a 57 procent doporučené denní dávky energie. Plus kola. Že se nestydím? Nestydím! Jdeme na to.


Vepřový bagely nahradily Vepřovou bagetu de Luxe, která nám zbyla jako relikt po vynikajícím a dávno zrušeným McCountrym. A tu bagetu já měl celkem rád, takže bagely to rozhodně nebudou mít jednoduchý. Po pár podivných a nechápajících pohledech, že opravdu tohle někdo dokáže posnídat, jsem si svoje dva kousky odnesl ke stolku a jal se zkoumat obsah.


Hned na první pohled je jasný, že varianta Fresh je ta lepší volba. Bez té zeleniny bagel vypadá hodně smutně. Pokud nemáte nic proti rajčatům a rukole, tak volte variantu Fresh. Za ty čtyři koruny navíc rozhodně stojí. Ale jdeme na to pěkně postupně.


Bagel v provedení McDonald's je hladký, velikostně střední, pšeničný a hodně tuhý pečivo. Namazat si ho máslem a marmeládou by mohlo být fajn. S vajíčkama, který bagel trochu navlhnou, je taky fajn. Ale k tomu vepřovýmu se mi moc nehodí. Prsty v tom mohlo mít i malý množství omáčky. A to je škoda. Ani ne tak kvůli tuhýmu bagelu, ale kvůli tomu, že tahle omáčka je prostě božská. Pikantní po hrubozrnné hořčici a po pepři. Ke kořeněnýmu vepřovýmu se hrozně hodí a jsem rád, že se změnilo v podstatě jen pečivo. Kombinace jejich vepřovýho a téhle omáčky je jako kombinace tuku a soli. Kombinace, kterou vaše tělo bude vyžadovat i hodinu po dojedení a každej další den vašeho života. Budete otroci téhle kombinace a až jednou roboti obsadí Zemi, budete bojovat. Ne za svobodu, ne za vlast, ale za tuhle kombinaci.


K tomu slanina a sýr. Co víc si přát. No jedna věc mě napadla. Bude to znít trochu nabubřele, ale já bych si přál lepší slaninu. Slanina od McDonald's patřila ke špičce, ale už pár sendvičů zpátky mi přijde, že ta slanina už prostě není ono. Že by nějaký nový dodavatel? Vzhledově je super, ale je dost tuhá a chuťově má k pořádné slanině taky daleko. Jak v Big Tasty, jak v Maestru BBQ, tak i tady. Chtělo by to zlepšit.

Verdikt? Lehký zklamání. Lehký zklamání z toho, že Vepřový bagel zdaleka nedosahuje kvalit bagety de Luxe. Těsto mi přišlo hodně tuhý, omáčky jsem měl málo a pořád jsem musel myslet na nižší kvalitu slaniny. Celkově to teda nenadchlo. Samozřejmě jsem si pochutnal, protože to maso s omáčkou k tomu vybízí, ale zbytek by chtěl doladit.


Vepřový bagel Fresh trochu odstraňuje problém tuhosti a suchosti, protože rajčata udělají pořádně vlhkej kus práce. Chuť rajčat se k chuti vepře taky hodí. Rukola potěší spíš oko, chuťově se vytratí jak rýna před ubytovnou. Zbytek je stejnej. Maso s omáčkou super, ale omáčky jsem dostal zase málo a zážitek trpěl. Ale záleží kus od kusu. Týden na to jsem měl Vepřový bagel Fresh znova na jiné pobočce, omáčky jsem dostal dost a bylo to o dost lepší. Tak jako tak mi pořád víc seděla měkoučká bageta, která nechávala vyniknout každé jednotlivé surovině a jen lehce se hlásila o slovo svoji jemně celozrnně moučnou chutí. Bagelu si všimnete hned po zakousnutí. Nejen, že se vám bude lepit na zuby, což popravdě dost otravuje, ale chuťově se bude snažit vecpat mezi vás a váš požitek z masa s omáčkou. A protože má uprostřed díru, tak se dost zapatláte. V lepším případě. V horším kvůli ní dostanete málo omáčky.


Vepřový bagel Fresh je super. Asi nejlepší sendvič z ranní nabídky. Ne. Určitě nejlepší sendvič z ranní nabídky. Pokud máte rádi vepřový, tu jejich hořčicovo-pepřovou omáčku a slaninu, určitě si pochutnáte. Budete mlaskat jak kůň u kýblu cukru. Ale ve srovnání s bagetou de Luxe neobstojí a to je třeba přijmout a pochopit. No pořád si můžete zajít ráno do McDonald's a doslova si pořádně okořenit ráno. Cena 75 korun za klasickou verzi a 79 korun za variantu Fresh mi přijde celkem přiměřená. Pořád je to o třídu vyšší kvalita, než jakou dostanete v hladovým okně za nádražím.

PS: Tuhle jsem ochutnal i jejich novou švestkovou taštičku. Je výborná. Na jejich taštičky moc nejsem, ale chuť perníku v osmaženým těstě a parádní vnitřek, kterej je prve super sladkej a pak se změní v ovocnou kyselost, mě dostal. Příště si ji k menu přihodím znova.

2 komentáře:

  1. Nádhera, je opravdu škoda že vepřové a ta super omáčka jsou na ustupu :-(

    OdpovědětVymazat
  2. Ani nevim ze zrusili bagetu :-( i kdyz jsem uz bagely mela .. ta omacka s masem je opravdu droga :-D ale jeste to trochu jistí malý mcmuffin fresh 😊 to je k tomu ta me nejlepsi pecivo akorat tam neni slanina nu :)

    OdpovědětVymazat