středa 25. března 2015

Hovězí hamburger se sýrem Gouda, Hostinec u Feldů, Klimkovice

Doba pokročila a burger dneska mají v každé lepší restauraci i v kraji severomoravským. I v Klimkovicích, lázeňským městečku plným Arabů, se jedna taková restaurace nedávno otevřela. Otázka zní. Dělají tam dobrý burger?

Celým názvem je to Hovězí hamburger se sýrem Gouda. Originální název to zrovna není, ale to je v restauracích kolikrát plus. Tuplem potom, když je to jedinej burger v menu.  Po celkem dlouhým čekání mě přistál na stole tenhle krasavec. Vypadal opravdu hezky. Na první pohled průmyslová houska trochu zarazila, ale pořád jsem do něj vkládal velký naděje. No po prvním kousnutí (kde jsem měl maso) se moje naděje vypařily jak obsluha černobylské elektrárny. Z masa vykáply přesně dvě kapky šťávy. Ještě teď si je pamatuju. No a pak? Pak přišlo období sucha. Abych to zkrátil. Maso nemělo žádnou, ale absolutně žádnou šťávu. A to jsem si řekl o medium... I chuť chyběla. A houska na tom byla snad ještě hůř. Průmyslová nebo ne, kuchař ji snad trápil v troubě hodinu, protože byla taky vysušená. Tak vysušená, že jakmile jsem burger vzal do ruky, začala se rozpadat a od poloviny sendviče jsem byl snad poprvé v životě nucen použít na burger příbor. Ostuda.


Podle menu měla být v sendviči tatarka. Byla? No nebyla. Byl tam pšouk ďábelky navrchu a pšouk ďábelky dole. Čiže zase sucho, protože to málo omáčky skončilo v housce. Ani zeleninu nemůžu pochválit. Rajčata bez chuti, salát nebyl nic moc a jediný kyselý okurky za něco stály. A gouda? Podprůměrná gouda někde z Alberta za pár korun. Naprosto bez chuti. Celkovou chuť burgeru nemá cenu sáhodlouze popisovat, protože si to moc nezaslouží. Cítit bylo jen maso a hnusná houska. Obojí suchý jak klobouk. Cena burgeru je 165,- i s hranolkama. Hranolky byly nejspíš domácí. Bohužel jejich příprava se taky nepovedla. Větší polovina byla rozmáčená, nekřupavá a celkově nic moc. Menší kousky byly fajn. Fajn bylo taky koření na nich. Hranolky se tak dostaly alespoň na průměr.

Co dodat závěrem. Hostinec u Feldů je fajn. Super umístění, líbivej design, opravdu vynikající pivo a jejich výběr a dobrá obsluha. Ochutnal jsem jejich lososa, ten byl taky fajn. Rajčatový krém byl spíš pyré, ale chuťově super. Vývar taky super, jen nebyl až tak horkej, jak by si zasloužil. No burger byl bohužel naprostej propadák a opravdu dlouho jsem neměl horší burger. A snad už ani mít nebudu. Rozhodně si k Feldům zajděte. Kuchař vařit celkem umí a to pivo opravdu stojí za to. Ale burger? Ten si rozhodně nedávejte. Z lístku bych ho klidně vyřadil. V nynější podobě akorát kazí jméno restaurace.

Žádné komentáře:

Okomentovat