neděle 1. března 2015

Qurrito se 4 druhy sýrů, KFC

Chuť ušlechtilých sýrů

V televizi už běží reklama na další akci u KFC a já se až teď nechal přemluvit ke čtyřem různým druhům fermentovanýho produktu mléčných žláz savců v pšeničné placce. S kečupem. Je to tak. Dal jsem Qurritu další šanci i přesto, že původní Qurrito pro měl byl propadák. Udělal sem dobře? Stálo to za to? Jak moc smrdí smradlavej sýr? Proč byl Morpheus černej, když mohl být kým chtěl? Na skoro všechny tyhle a spoustu dalších otázek najdete odpovědi níže.


Původní Qurrito bylo jednoduchý jak facka a jak facka chutnalo. Kus kuřete utopenýho v BBQ omáčce s vysoce plastovým sýrem. U novýho Qurrita 4 druhy sýra se rozhodli kuře topit v kečupu a majonéze a ke dvoum sýrům přihodit další dva, Goudu a Gorgonzolu. Kuře není pikantní, ale je v originálním Kentucky těstíčku. Kuře Kentucky od KFC mám moc rád a změnu vítám. Web mluví takto: "Lahodné Qurrito ve variantě quattro formaggi! Šťavnaté kousky nepikantního kuřecího masa obklopené ušlechtilými sýry Gouda, Gorgonzola, Orkney čedar a Farmhouse čedar, to vše podávané s kečupem a majonézou a zapečené v pšeničné tortille."


Po otevření spocenýho pytlíku na mě čekalo přijemný překvapení. Tím byla celková plnost tortilly. K menu jsem si nechal přihodit ještě jedno stehýnko Kentucky a hned mě bylo jasný, že tentokrát budu pořádně tlačit. A taky že jo. Parádně jsem se nadlábnul. Takže co se množství týče, tam je všechno v pořádku. Po rozkrytí vršku to byl pohled o chlup smutnější. Smutnější kvůli absence jakékoli zeleniny nebo nějaké "výplně". Jen sýr, kuře a omáčky. Být to v jedné zapékací míse smíchaný do kupy, asi by si to dal málokdo. Nějaká ta kukuřice, rajče nebo něco podobnýho by se tam celkem hodilo. A když už i já si stěžuju na absenci zeleniny, tak je to opravdu síla. No nevadí, jedeme dál.


Začnu popisovat jednotlivý suroviny. Kuře Kentucky. Kdo zná, zná, kdo nezná, ať hned pozná. Kuře Kentucky je to, co dostalo KFC tam, kde je dnes. Je to tajná směska koření, která ve výsledku chutná jako trochu ochucený větší množství soli a trochu pepře. Opravdu parádní chuť, která se ale leckomu může zdát lehce přesolená. No mě sedí perfektně a mám to rád. Do smradlavýho Qurrita se hodí dokonale, protože svoji pikantností nepřebije jemnou chuť sýrů. Kéž by KFC dělalo víc výrobků s tímhle masem. Kousky kuřete byly pořádně macatý a bylo jich spousta. Co popsat dál? Tak třeba kečup. Kečup byl fajn. Jeden z těch kvalitnějších. Majonéza byla taky fajn. A co sýry? Gouda (mladá) nemá nijak výraznou chuť a pokud sem tam ucítíte lehoučkou chuť smetany, tak věřte, že máte v puse kousek Goudy. Gorgonzola je originální smradlavej sýr, kterej má typickou plesnivou chuť. Z našich českých komunistických náhražek (který znova frčí v Rusku) k ní má nejblíž asi Niva. Chuť Gorgonzoly je výrazná, leč množství pokulhává. V Qurritu na ni narazíte jen občas a to je opravdu škoda. Právě kvůli Gorgonzole si tenhle sendvič kupuje asi nejvíc lidí. Hodně si rozumí v sendviči s majonézou, která její chuť zjemňuje. Dál tam máme dva druhy Cheddaru. Tyhle sýry mi vadily v originále a tyhle sýry mi vadily i v novince. Jedná se o sýry vyrobený snad z recyklovaných plastových sáčků nabarvených na světle a tmavě žlutou. Nemá to chuť jako sýr, nechová se to jako sýr, nevoní to jako sýr. Prostě brrrr. Za studena naprosto nepoživatelná hmota, ze které se vám udělá akorát zle. Samotná tortilla byla fajn. Propečená akorát, chuťově víc než v pořádku a svoji práci odvedla dokonale. Té není co vytknout.


A jak to funguje jako celek? Za tepla kupodivu hodně dobře. Bylo to pro mě moc příjemný překvapení a ze začátku jsem si ho hodně vychutnával. Volba Kentucky kuřete a kečupu místo BBQ určitě sedla a někdo celkem věděl, co dělá. Sendvičem vás bude provázet chuť Kentucky těstíčka, sem tam Gorgonzoly s majonézou a hlavně chuť kečupu, která je všudypřítomná. To by nebylo vůbec špatný pro sendvič, do kterýho jsem de facto nevkládal žádný naděje. Bohužel od půlky dozadu vám Qurrito zchladne a projeví se bleh effect jako u toho původního. Cheddary se transformují v mastnej plast a přemíra kečupu vám začne vadit. Kentucky kuře to nezachrání a Gorgronzola se o svoje slovo hlásí jen občas. Gouda mlčí v rohu v kleče.

Qurrito 4 druhy sýra pro mě bylo příjemným překvapením. Za tepla a tak do půlky. Pak jsem zase zjistil, že tohle prostě není pro mě a to kvůli absenci jakýchkoli vyplňovacích surovin a hlavně kvůli použitým druhům Cheddaru. Jestli to vůbec Cheddar je. Pokud vám u původního Qurrita ten sýr nevadil a nemáte ani nic proti plesnivým sýrům, tenhle výrobek je přesně pro vás. Běžte a ochutnejte, než vám ho zruší. Cena je 95,- samostatně a 135,- v menu. Pokud ale chcete pořádnou bombu se smradlavým sýrem, dejte si radši Grander s modrým sýrem. To je rozhodně král mezi nynějšíma třema novinkama.

1 komentář:

  1. Špatný mi to taky nepřišlo, ikdyž jsem žádnej velkem rozdíl oproti tomu klasickýmu teda nepocítil..
    Nicméně včera jsem si ho chtěl ráno po opičce dát tady v Praze na Národce a bylo mi řečeno, že už je vyřazen z nabídky - což asi bude, dle webovek, fakt.
    Joab

    OdpovědětVymazat