pátek 7. června 2013

iTwist 2, KFC

Momentálně ke Qurritu můžete u KFC ochutnat taky nový iTwisty. Oproti těm minulým pobraly trochu umu od Babici a snaží se smíchat nemíchatelný. Ještě o to víc mě zaujaly. Sendviče u fast foodů většinou moc originality nepoberou a každá kapka téhle originality je pro mě jako moře. Ale dost bylo pokusů o poetický obraty. Snad jen ještě jedna zajímavost. Konečně se trochu lišíme od Polska. Bohužel pro mě zrovna v tom, že oni mají sýrovej iTwist místo mangovýho. A ten sýrovej já měl zrovna rád. Rád jako paprsky zapadajícího slunce, lámající se o precizně vybroušenou sklenku whiskey s jantarovou hladinou, lehce se vlnící v rytmu jarního vánku. Prostě mi chutnal. Potěšilo mě KFC i tentokrát? Dopředu prozradím, že u jednoho celkem jo.


MANGO

První můj jazyk, žaludek a nejspíš i řiť polechtal iTwist mango. Dalo by se říct bohužel, protože tenhle mi opravdu nesednul. Obsahuje pálivý kuřecí kousky, rajčata, salát a "mango" omáčku. To mango v uvozovkách je v těch uvozovkách uvozovaný zcela schválně. Jestli takhle chutná mango, tak sem do teďka žil v bludu a místo manga si kupoval humry nebo co. Mango je věc pekelně sladká, klouzavá a hlavně pro nás s hodně exotickou chutí. Žádný český ovoce se chuti manga nepřibližuje. Možná Babica by navrhnul kečup. Ale ne, ani kečup nechutná jak mango. Omáčka v tomhle výtvoru chutná jako obyčejná sladkokyselá omáčka z regálu lehce říznutá nějakým mangovým aromatem, aby se teda neřeklo. V kombinaci s pálivým kuřetem se pak chutě absolutně nedoplňujou, naopak se zcela vyplňujou. Tenhle iTwist vymyslel někdo opravdu jenom jako doplňek k dalším dvoum iTwistům a aby se dozadu na promo fotky mohla dát letní palma. Je to o to smutnější, že místo něho jsme mohli mít ten úžasnej sýrovej. Nekupovat.


PAPRIKA

Další je paprikovej. Když sem ho viděl na promo fotce poprvé, tak mě překvapil snad víc než mango nebo ananas. Paprika... To tu ještě nebylo. Nebo si to alespoň nepamatuju. No ale kdo by v iTwistu paprika čekal papriku, ten má smůlu. Obsah je kuřecí pikantní maso, rajče, salát a papriková omáčka. Takže zase nic. V oddělení omáček pro KFC bych chtěl pracovat. Tam se člověk nenudí a rozpočet mají schválenej snad na pět let dopředu. No nebudu tu brečet nad neúčastí papriky v paprikovým iTwistu. Stejně papriku nemusím. Tím líp pro mě, protože paprika v omáčce ani cítit není. Je to taková neurčitá, těžko rozeznatelná chuť celkem pálivýho perkeltu. Každopádně se chuť omáčky ke kuřeti hodí mnohem víc než sladkokyselá mango omáčka. Dokonce se dá říct, že mě ta papriková příjemně zaujala. I když na můj vkus tenhle iTwist celkem dost pálí, za ochutnání stojí. Znova si ho dávat nebudu, ale alespoň ho nepovažuju za vyhozený prachy jako ten předchozí.


ANANAS

A to nejlepší na konec, Ananas! Jako jedinej ze všech iTwistů nemá rajče a má dvě omáčky. A sice majonézu a jakejsi ananasovej přesládlej sopel. Ale já si ten přesládlej ananasovej sopel zamiloval. Ne tak moc jako sýrovou omáčku, ale přece jen dost. S majonézou a pálivým kuřetem tvoří hrozně úchylnou a ujetou kombinaci chutí. Hodně mi připomíná indonéskej pokrm zvanej Satay. To je v podstatě maso na špejli s právě takhle extrémně sladko-pálivou omáčkou. Ale musím poznamenat, že tahle kombinace chutí opravdu není pro každýho. Dokonce si troufnu říct, že si ji pořádně vychutná málokdo. Pokud patříte mezi tu hrstku lidí s otevřenýma chuťovýma pohárkama a zvláštní úchylkou na indonéskou (a vůbec asijskou) kuchyni, tenhle sendvič byste měli zkusit. Pokud se vám ale při představě majonézy na ananasu zvedne kufr, raději se držte u klasiky.


Rozdělení medailí je z mýho pohledu teda jasný. První místo ananas, druhý paprika a třetí mango. Ananas mě zaujal moc, paprika stojí za zmínku a mango radši vůbec nebrat. Takhle to vidím já a stejně jako minule, milion lidí, milion chutí. A v tom je ta krása jídla a téhle akce. Každej si vybere to svoje.Nápad iTwistů se mě líbí a upřímně se těším na příští nadílku chutí. Mě tahle akce sedla víc jak tolik vychvalovaný Qurrito.

Žádné komentáře:

Okomentovat