sobota 1. července 2017

Farmářský salát s kuřetem, UGO

Manželství se sexy ženskou má dvě nevýhody. Nemůžete tahat těžký věci v levé ruce nebo se vám zařízne snubák do kůže a celkem to bolí. A ta horší nevýhoda, zvýšená frekvence návštěv podniků se "zdravou" výživou. A tak to po několika letech návštěv všech těch vynikajících, amerických, nezdravých, tučných a jednoduše fantastických fast foodů muselo přijít. Frekvence se zvýšila z nuly na jeden Hertz. Byl jsem zatažen do Ugovi salaterie. Ale na webu a v reklamě mají fousatýho motorkáře, takže se mi nesmějte! Je to podnik pro drsný chlapy! Vybral jsem si Farmářský salát s kuřetem.


Podle jejich webu obsahuje kuře, grilovaný brambory a kukuřici, restovanou cibulku a smetanovo-jogurtovou zálivku se savora hořčicí a pažitkou. K tomu jsem tam našel ještě kus chleba a samozřejmě samotnej salát. První, co vás na tomhle jídle zaujme, je způsob jeho podání. Donesou vám to v míse, za kterou by se nemusela stydět kdejaká japonská automatická záchodová mušle. Je to tak. Ať si objednáte polívku, teplý jídlo nebo salát, vždycky vám to donesou v nádobě připomínající více čí méně exotický pisoár. Inu, jiný kraj, jiný mrav. Mě osobně víc sedí plastovej tácek a papírová krabička na burger.


Další zajímavá věc je množství jídla. Na fotce to možná není tak vidět, ale tenhle pisoár byl celkem rozměrnej a plnej jídla, takže se opravdu nají i člověk, co má celkem hlad. Samozřejmě tak na dvě hodiny, pak hlad zase dostanete, ale jako lehčí oběd to určitě stačí. Jdeme na rozbor jednotlivých surovin. Začnu masem. Trochu teplý, hodně vysušený a jen zlehka dochucený kuřecí maso. Nečekal jsem víc, takže pohoda. Bylo to kuře a chutnalo to jako kuře. Jen dobu grilování by to chtělo vychytat. Brambory mě moc nezaujaly. Byly studený, hodně škrobnatý, rádoby grilovaný, ale chutnaly spíš jako vařený, no prostě takový divný. Asi se dopředu kdesi uvaří, pak zchladí a za pár dnů hodí na gril nebo jinou rozpálenou plochu. Nebo se ještě hůř komplet někde připraví, zchladí a pak jen šoupnou do mikrovlnky. Netuším. Ale rozhodně to není žádná hitparáda. Smažená cibulka to samo. Byla ledová, jak kdyby zrovna vytažená z ledničky. Nemusela být vyloženě horká, ale příště bych radši alespoň pokojovou teplotu. Chuťově byla v pohodě a byla to jedna z těch lepší složek salátu. Kukuřice to samo. Naprosto studená i když na ni byly známky grilu. Chuťově cajk. Kukuřici v téhleté formě já rád. Kus chleba byl... kus tmavýho chleba. Postarší, tvrdý okraje. Já si rád křupnu, starší spoluobčané si vylomí zub.


V burgrech je to hlavní maso a salát je tam jen kvůli barvě. Tady je to naopak. Jako v Austrálii na den opaků opačně. Takže salátu budu věnovat největší část recenze. Dokážu to? Nedokážu. Salát byl prostě salát. Takový ty zelený listy, občas červený listy a jiný listy. S listama. A dalšíma listama. Samotnej salát nebyl špatnej. Chlazenej, občas křupnul, byl nepochybně čerstvej. Bylo ho dost. I když samotnýho salátu se stejně nenajíte. Je to jako vypít trochu vody. Teda pokud nesníte celou hlávku. Jediný minus bylo to, že jsem tam našel i velkej kus košťálu. Kdyby dávali salát na váhu na porci, tak by mě to asi naštvalo, protože ten kus košťálu tvořil třicet procent váhy porce. Ale vzhledem k plné míse/pisoáru jídla se na váhu asi nehledí, takže cajk. No a k salátu tam je samozřejmě zálivka. Válí se hlavně dole v míse, takže si to nezapomeňte pořádně promíchat. A zálivku musím pochválit. Na webu píšou něco o smetanovo-jogurtové se savora hořčicí a pažitkou. Slovo savora zaměňte za slovo dijonská a můžu s webem souhlasit. Savora hořčice prý podle Googlu existuje, ale netřeba to řešit. Zálivka chutná jako klasickej dresink, do kterýho dáte dijonskou hořčici. Má to takovej ten hodně pikantní a kyselej říz. K salátu se hodí dokonale. A ke zbytku surovin vlastně taky. Snad jen kukuřici si v tom nemáchejte.  

Takže výsledek? Celkem to ušlo. Má to svoje minusy. Suchý kuře, studená smažená cibule, divný brambory... Ale jako celek to neurazí. To hlavní je salát se zálivkou a to mi chutnalo hodně. Kukuřici mám taky rád, cibule se tam hodila, na kuře v tomhle provedení jsem zvyklej z jídelny v práci, brambory jsem měl taky i horší. Není to až tak zlý. Burger to samozřejmě není a rozhodně je co zlepšovat, ale pokud se v Ugově salaterii zjevíte, tak tímhle salátem vyloženej krok vedle určitě neuděláte. Cena 125 korun odpovídá.

PS: Měl jsem tu možnost ochutnat i hráškovej krém a hráškový lusky na curry s rýží. Polívka byla v pohodě. Ale hráškový lusky na curry katastrofa. Mimochodem lusky tam chyběly úplně a o obarvené vodě kari kořením s divnou rýží ani nemluvě. Když už tam musíte, držte se salátu. Věřte mi.

Žádné komentáře:

Okomentovat