sobota 28. ledna 2017

Twister Cheeser a Bramborové lupínky, KFC

Sýrové Menu

Oblíbený Twister má nyní novou zvláštní sílu - sílu rozehřát sýr! To tvrdí KFC na jejich webu. Síla v době mikrovlnek trochu zbytečná (Burger King by mohl vyprávět), ale chápu, že na tortillu plněnou sýrem se slogan hledá blbě. Ono "zalepí vás i vespod" nebo "síla tekoucí fermentované kravské laktózy" zní o poznání hůř. Že do KFC brzo půjdu bylo jasný. Zaujaly mě hlavně ty bramborový lupínky. Ale co k nim? Grander Cheeser? Nah.. Ten mě minule moc nezaujal. Novej Filler? Moc malý na oběd. Qurrito Cheeser? Nah.. Qurrito mě nikdy nenadchlo. Prázdnou tortillu si můžu poskládat i doma. Inu zbyl Twister Cheeser. A proč ne. Twister mám rád a nevzpomínám si na žádnou jeho verzi, která by mě vyloženě odpudila. Jdeme na to.


Tenhle dacan obsahuje kuřecí pikantní stripsy, mozzarellu, smažený žampióny, rukolu, rajčata a dva druhy sýrové omáčky. Hned na úvod řeknu, že jsem si všiml jen jedné omáčky a nebýt toho popisku na webu (kterej jsem si teď přečetl), ani nevím, že tam byly dvě omáčky. Ale to je jedno. I tak je tam surovin víc než reklam na vložky v televizi. A proč jsem ho nazval dacanem? Posuďte sami.


Takhle to vypadalo po rozbalení. Jasnej dacan. Byl jsem na něj ve své oblíbené pobočce na Masarykově náměstí v Ostravě a musím je zase pochválit. Takhle nabitou tortillu jsem snad ještě neměl. Otázkou je, jestli to zrovna v tomhle případě bylo dobře.Kopec hub s kopcem sýra... No pojďme na to pěkně postupně.


V prvních pár kousnutích jsem měl hodně rukoly, tak jdeme na rukolu. Rukola působila hodně unaveně. Asi ji sýr přemohl svoji superschopností a unavil teplem. Nevadí. Chuťově se prosadila maximálně v kousnutích s množstvím, jaký vidíte na obrázku. Jinak samozřejmě neměla šanci a působila jen na oko, abyste měli co tahat z útrob dacana po kousnutí. Dál můžeme probrat třeba smažený žampiony. U těch bych se trochu pozastavil. Nebudu se s nikým hádat, jestli jsou smažený nebo ne, ale mě přijdou spíš sušený a před použitím namočený do vody. Je možný, že je někdo prosmažil, usušil a pak se v restauracích namočí, aby šly použít. Nebo je namočí, usuší a pak smaží. Nevím. Minulej rok na hranolkách byly fajn, ale v tomhle Twister Cheeserovi mě vyloženě vytáčely a konzistencí byly hodně nechutný. Chutnaly jako houby, to mě nevadí, ale byly gumový, tahavý, mokrý, brrr...


Další pro mě hodně nechutná věc byl ten bílej sýr. Mozzarella, nebo Mozzarela, jak ji nazývá KFC, byla divná. Chuť nikde a konzistencí zase taková tahací, oslizlá. No nevím. Hlavně byla všechna nasáčkovaná vlevo, kde si zatuhla a společně s tortillou tvořila opravdu divný sousta. Sousta, který nejíte s radostí, ale nejradši byste se jim vyhnuli. Bohužel vaše porce má tvar válce a vyhýbat se prostě nemůžete. No a co zbytek? Kuře fajn. Samozřejmě. To je vždycky fajn. Pikantní akorát a bylo ho hodně. Snad jen křupavej obal se vytratil do neznáma. Trochu blemcal, ale alespoň si udržel chuť. Taky jste určitě zvědaví na sýrovou omáčku. Jak jsem psal výše, zaregistroval jsem jen jednu a sice tu žlutou supersýrovou. Její vyloženě chemická sýrová chuť je fajn. Chutná a smrdí jako ty omáčky k nachos v multikinech. Reálnýho sýra samozřejmě asi moc nepotkala, ale chutná jak snídaně celé francouzské armády smíchaná do jednoho kotle. Mě sedla. Já chemii a silný omáčky rád. Ale k houbám? Ke kuřeti? K zelenině? Uhhh ne.


No dopadl jsem takhle. Ke konci jsem si tortillu rozbalil a jedl samostatně. Houby jsem vynechal úplně. Ač je mám rád, tahle konzistence a provedení mi prostě nesedla. Mozzarelly jsem se rád zbavil (na fotce nalepená vpravo na tortille). Kuře a rajčata byly fajn. A to je problém toho celýho dacanskýho Twister Cheeseru. Dobrá na něm byla v podstatě jen kombinace kuřete, rajčat a rukoly. Sýrová omáčka s houbama a mozzarellou to akorát kazily. K tomu všemu se k sobě absolutně nehodily, ač samostatně ta omáčka třeba špatná nebyla. Vždycky jsem si o sobě myslel, že mám rád divný kombinace (linecký s marmeládou a salámem je opravdová bomba), ale tenhle Twister Cheeser jsem nějak nepochopil a jako jeden z mála ani nepokořil. Cena 99,- samostatně a 139,- v menu špatná není, ale nedoporučuju do něho jít. Šance, že vám zrovna tohle kombo zachutná, není nijak veliká. Na druhou stranu jen málokdy máte šanci ochutnat něco tak ujetýho. Je to na vás. Ale já vás varoval.


Jako fingerfood KFC představilo po dlouhé době nějakou novinku a sice bramborový lupínky. K nim si můžete dokoupit sýrovej dip. Sýrovej dip je v podstatě ta chemická sýrová omáčka, která byla i v dacanovi. K bramborům se hodila víc a nebojte se ji zkusit. Pokud máte rádi sýr samozřejmě. Samotný lupínky pak byly lehce rozporuplný. Dva tři byly fajn, křupavý, teplý, parádní chuť brambory, prostě fajn. Pak všechny ochably, nekřupaly a houpaly se jak schlíplej pendrek. Ale což o to. To se u podobnýho výrobku dá očekávat. Co mi vadilo víc bylo množství soli. Prvních pár lupínků fajn, to vám to nevadí. Ale pak vás začne pálit jazyk, rty a začnete to vnímat. Koupil bych si je znova? Asi jo. Zkuste je klidně taky. Jen doufejte, že vám je nepřesolí. Na druhou stranu, kaše je kaše. Tu u nich asi jen tak něco nepřekoná. Menší lupínky stojí 39,- a sýrovej dip 10,-. Lupínky si můžete dopřát i v menu místo hranolek.

3 komentáře:

  1. Uf, při tomhle článku se mi udělalo špatně. Bohužel se mi souhrou náhod rozběhla střevní chřipka stejnej večer jako jsem jedl tuhle jejich krásnou novinku. Pokud ti ty žampiony připadaly fakt nechutný cestou dovnitř (to mně taky,) ani si nedokážeš představit, co to bylo za peklo opačným směrem. .D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokážu až moc živě a není to příjemný pomyšlení. :) Tohle se jim opravdu nepovedlo.

      Vymazat
  2. Na tohodle twistra jsem měla vážně chuť, už kvůli rukole, kterou miluju a taky jsem chtěla vyzkoušet novou verzi mého oblíbeného sandwiche. Tenhle twister obsahuje vše co mám ráda, ale dohromady? No s prominutím velebnosti... teplá rukola chutnala jako špenát, v kombinaci s gumovými žampiony a divnými sýrovými omáčkami. Never more!

    OdpovědětVymazat