neděle 12. června 2016

Hovězí burger s hranolkami, Restaurace U Radnice, Ostrava

Protože se tady začínají rozšiřovat fámy, že jsem se vyprdl na fast foody, že mě vybuchnul žaludek, že mě srazil autobus nebo to nejhorší, že jsem přešel na zdravou stravu, je na čase nahodit nějakej novej příspěvek a fámy rozptýlit jak francouzskou armádu. Tady teda máte něco novýho. Nebude to dlouhý, ale lepší než nic.

Nedaleko od mýho trvalýho přeživšivště se nachází restaurace U Radnice. Už podle jejich moderního webu je jasný, že nepůjde o moderní gastronomii s jídlem podávaným na lávové desce nebo na míšenským porcelánu. Ba naopak. Jde o velmi rustikální pivní nalívárnu, kde neobouchaný talíř dostane jen ta největší místní celebrita. A po večerech v hospodě bývá víc lidí než součet jejich zubů. Každopádně tam nemají problém se psem a tak když člověk zrovna nějakýho psa okolo sebe má a dostane chuť na pivo, není to vůbec špatná volba.


Prostředí v restauraci není až tak špatný a obsluha, když už si vás všimne, je taky celkem fajn. Menu se skládá z pokrmů a'la fritéza a pizzy. Nikdy jsem tam neviděl nikoho jíst. No já si tam vždycky dával i něco na jídlo. Zatím žiju, takže naposled jsem do toho šel od podlahy a objednal si rovnou hovězí burger s hranolkami! K tomu jsem si, jako správný rebel, přihodil i tatarku! Ou jé! Mimochodem tenhle burger i s hranolkama stál hezkých devadesát devět korun. Z toho by měl radost i socan Míra.

Samozřejmě jsem nečekal moc. Vlastně jsem nečekal spíš nic moc a vlastně nic než moc. A o to větší překvapení se dostavilo. Houska samozřejmě kupovaná, ale opečená tak akorát, aby z ní nebyla houba a ani aby se nerozpadala. Celkem cajk. Zelenina fajn. Její výběr i čerstvost naprosto dostačující. Až na papriku, tu si mohli odpustit. Omáčka... omáčka byla majonéza. Proč ne.

Ale hlavně to hlavní. Maso. Maso nebylo vůbec špatný. Bylo hodně přesolený a docela propečený. I když pořád bylo šťavnatý. Kuchaři se ho nepodařilo vysušit. Jen trochu přesolit. Sůl já rád. Ke konci už křičely ledviny, ale ty moje jsou obalený tukem, takže jim to nebylo nic platný. Tady bych rád zopakoval tu cenu. Devadesát devět korun i s hranolkama!

Nečekejte moc a pokud kuchaři zrovna neujede ruka se solí, máte se celkem na co těšit. Samozřejmě tenhle burger nikdy nepřeskočí hranici průměru, ale měl jsem mnohem horší za mnohem víc peněz. Tady ten si opravdu na nic nehraje a výsledek je velmi sympatickej. Solidní houska se solidní zeleninou se solidním masem za solidní cenu. Hranolky klasika. Trochu moc mastný. Ale solidní. Prostě solidní nabídka.

PS: A za zmínku stojí i pivo. Novej ryze hořkej Radegast mě vůbec nejede a vyhýbám se mu. Ale v restauraci U Radnice novej Radegast umí dobře čepovat nebo co a opravdu mi chutnal. Samozřejmě pořád je to Radegast, takže nečekejte orgasmus. Na ten si zajděte k radovi na Plzničku. Ale pivo U Radnice čepovat umí. To se jim musí nechat. Až půjdete okolo, klidně zaskočte. A hlad tam taky zaženete.

Žádné komentáře:

Okomentovat