pondělí 28. března 2016

Kuřecí Satay, Bageterie Boulevard

Pamatujete si přesně, kdy začíná kalendářní jaro, léto, podzim nebo rádobyzima? Já ne. Ale když občas projíždím weby fast foodů a potkám nový Chef menu u Bageterie Boulevard, tak je to jasný. Další roční období je tady. A s letošním jarem BB oslovila Kamu. Podle papírovýho ubrusu na tácku jde o kuchařku, co hodně ráda Asii. Asijský restaurace celkem můžu. A tím nemyslím jen bistra, kde se člověk natříská smaženýma závitkama k prasknutí, ale i ty kvalitnější a hlavně autentičtější. Zrovna satay jsem poprvé v životě jedl v indonéské restauraci. V Amsterdamu. Eh. Ale vařili tam Asiati! Každopádně opravdu návyková kombinace marinovanýho a grilovanýho masa s arašídovou omáčkou mě hned dostala do kolen a dodnes je to jedno z nejlepších jídel, co jsem kdy jedl a hrozně rád na něj vzpomínám. A tak, když jsem poprvé viděl jarní nabídku BB, musel jsem si udělat výlet. Teda on ten výlet byl původně na Grand McCountry od McDonald's, ale ti mě vypekli, takže jsem dal další šanci BB. Nutno podotknout, že na tuhle šanci se čekalo dva roky, protože poslední návštěva BB byla hrůza.


Úvodní fotky se neděste. Jen nepotřebuju další výhružnej email od BB ohledně kradení obrázků. Bageta nevypadá na originálních promo obrázcích vůbec špatně. Dokonce se dá říct, že vypadá opravdu luxusně a člověku zaměstná slinný žlázy na devadesát procent. A realita?


Realita je stejně tak pěkná! Bod pro BB. Bageta obsahuje kuřecí maso, arašídovou omáčku, arašídy, koriandr, černý a bílý sezam a smaženou cibulku. Kombinace věru asijská. Hned po rozbalení vás do nosu bouchne vůně koriandru. Opravdu typická a výrazná vůně, která někomu může vadit. Já ji rád. Chuť koriandru se špatně popisuje. Je to taková exotičtější a silnější listová petržel. Třeba v Ostravě se kupodivu špatně shání. A to i v těch velkých hypemarketech. Občas ji mají, většinou ale ne. Přitom se do asijských jídel používá stejně často jako petrželka do českých. Ale zpět do civilizace mimo Ostravu. V bagetě je koriandru požehnaně a tak zvládá dělat svoji dochucovací úlohu dokonale. Další bod pro BB.

Z fotky to asi nepoznáte, ale požehnaně bylo v bagetě i masa. Krásně šťavnatýho. Jedná se o stehenní maso. Spousta lidí bude držkovat, ale když se stehenní kuřecí dobře připraví, nabídne o hodně lepší chuťovej zážitek oproti prsní nudě. Skoro všechny kousky masa byly super, udělaný akorát a nebyly v nich žádný šlachy. Proč skoro všechny? V jednom kousku jsem našel kousek kosti (nebo opravdu tvrdé křupky), což moc fajn nebylo. Ale bavíme se tu o obří produkci a o fast foodu, takže dejme tomu. U stehenního masa se to na sto procent ohlídat snad ani nedá. Celkovej dojem z masa byl dobrej a dávám BB další bod.

Smažené cibulky bylo v bagetě poskrovnu. Vlastně nebýt toho popisku na papírovým ubrusu, tak si ji ani nevšimnu. V bagetě jsem ji našel, ochutnal, uznale pokýval hlavou a to je tak všechno. Byla tam, chutnala jak smažená cibulka, ale proti zbytku surovin měla asi stejnou šanci jako otevřená plechovka sardinek v kočičím útulku. Šanci naprosto nulovou. Ale s tím se při vymýšlení kombinace surovin asi počítalo.

Dál tam najdete bílej a černej sezam. Věc taky spíš naoko, ale na rozdíl od cibulky se sem tam o svoje slovo přihlásí a pří rozkousnutí umí chuťově lehce nakopnout zbytek surovin povalujících se ve vaší žrací díře. Opravdu efektní surovina. Jak na chuť, tak na to oko. Množství naprosto dostačující. Další bod pro BB.


Arašídy a arašídovou omáčku jsem si schválně nechal na konec. Arašídů se v bagetě povalovalo celkem dost a kromě chuti dodaly bagetě sem tam ten krásnej tlumenej křup. Ale hlavní je ta omáčka. Sytě žlutá omáčka, která je všude a zabarví všechno v bagetě, byla pro mě trochu zklamáním. Byla hodně řídká, byla studenější než by mohla být, ale hlavně byla moc kurkumová a málo arašídová! Z indonéské restaurace si omáčku k satay pamatuju jako hustou (stejně jak na promo fotce), lehce pikantní a opravdu super arašídovou omáčku, která by vyhladila celou legii alergiků na ořechy. Kurkuma by měla být spíš na naloženým mase než v omáčce. Arašídová omáčka v podání BB není špatná a chutná mi. Ale prostě jsem si ji představoval trochu jinak. Ale berme v potaz, že se bavíme o bagetě od českýho fast foodu.

Omáčka je, jak už jsem psal výše, super žlutá a trochu řidší. Hlavní chuťovou složku tvoří arašídy s kurkumou a opravdu sladkým pozadím. Někde vzadu klepe na dveře hutná, jakoby smetanová dochuť. To bude kokosový mléko. Omáčka je dobrá. Pokud máte rádi satay, tohle vás určitě urazit nemůže. Možná bych přidal na arašídech a ubral na kurkumě, ale každý má jiný chutě. Taky pikantnost byla spíš symbolická a dostavila se až na konci bagety a v super lehké formě. Ale to je v pořádku. Arašídová omáčka k satay ani nijak výrazně pálit nemusí. Taky bych rád sataychtivý čtenáře rád upozornil, že omáčka je opravdu sladká a pokud někdo čeká slaný jídlo, bude zklamanej. Přestože očekávání byly vyšší, celkově omáčku hodnotím kladně a dávám BB další bod.

Pojďme si bagetu rozebrat jako celek. Celkovou chuť tvoří kombinace všech surovin (kromě cibulky). Nejvíc ucítíte maso s omáčkou. Pokud budete mít v puse koriandr, ucítíte maso s omáčkou a koriandrem. Pokud u toho kousnete i do sezamovýho semínka, budete mít v puse chuť omáčky, masa, koriandru a sezamu. Prostě vyladěná bageta. Pečivo neruší a ani jsem si o něj tentokrát nedořezal horní patro. Další bod pro BB. Všech surovin byl dostatek a všechny suroviny můžu označit za kvalitní a chuťově výborný. Bageterie Boulevard si u mě šplhla. Ale...


Ale k bagetě jsem v menu dostal tyhlety přepálený a přesto studený, gumový až tvrdý a hnusný americký brambory. U pultu jsem stál sám a když slečna v kuchyni nandávala brambory, hodila hlášku "Poslední brambory!" na celej lokál. Takže jsem nejspíš dostal poslední brambory z várky, což by bylo jedno. Ale nejspíš se jednalo o várku z brzkýho rána a opravdu se nedaly moc jíst. Já je střískal skoro celý jen díky vynikající česnekové majonéze, obřímu hladu a faktu že jsem hovado, ale nechybělo málo a šel jsem jim je vrátit. A to já dělám jen u opravdu špatných a nejedlých jídel. Jinak vyhazování jídla nepodporuju. Těžko říct, jestli byla chyba v kuchyni nebo v procesech, ale vzhledem k luxusně připravené bagetě bych to viděl spíš na procesy. Od konkurence bych tohle na tácek nedostal. Pracně nasbíraný body pro BB pomocí bagety se tak třepou jak puding v autě na D1čce. Naštěstí jsem přišel na bagetu a ne na brambory. Příště si ale místo nich dám radši polívku.

Celkový dojem z návštěvy? Hnusný brambory a chutná bageta. To všechno za 149 korun českých. Samostatná bageta stojí 99 korun českých. Při srovnání s konkurencí burgerovou i bagetovou je to cena vyšší. Big Tasty Bacon stojí jen o korunu víc. Na druhou stranu bageta je opravdu povedená, s exotickou chutí a množství náplně je taky OK. V menu jsem se najedl na celej den. Sice i díky hnusným bramborám, ale co už. Pokud vám satay chutná nebo ho rádi ochutnáte, směle do Bageterie Boulevard. Jen nesmíte mít alergii na arašídy a nesmí vám vadit sladký jídla. Já se teď nebojím další návštěvy a nejspíš zamířím v brzké době i na hovězí tamarind.

PS: Při troše googlení jsem se dostal na Facebook blogu od autorky bagety, Kamu. A našel sem jednu věc, co se mi hodně líbí. "Nic není finální, takže pokud vám něco nechutná, společně s BB týmem zamakáme na tom, aby jste si při konzumaci mých baget šmákli." Tohle vypadá na opravdu nadstandardní spolupráci a ochotu BB dělat jídlo opravdu dobrý a podle kuchařů. Tenhle přístup se mi líbí a fandím mu. Pokud budou svoji práci dělat dobře i kuchaříci za pultem, asi zase zařadím Bageterii Boulevard do mýho návštěvního portfolia.

PPS: Ode mě FB účet nečekejte. Nemám náladu, nervy ani energii na odpálkovávání stáda přemalovaných rádobyveganek a jejich komentářů o lepku, halal mase, palmovým oleji a podobně. Halt recenzuju z větší části sračky a nestydím se za to. Ale virtuální sociální sítě na mě ještě nejsou připraveny. Momentální situace s těžkým underground blogem, kde ani lišky nedávají dobrou noc, protože jsou dávno namletý v klobásách a z jejich kožichů jsou krásný šály, mi vyhovuje víc. :)

3 komentáře:

  1. Kamu? Co je to zase za rychlokavašenou hvězdičku? Odkud ji vytáhli a proč má tak blbý jméno?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mily anonymni trolle, mas se v oblasti trollingu jeste hodne co ucit. Pokud si vsak pouze naprosty gastro ignorant, a Kamu opravdu neznas, pak by stalo zato, pred vyprdenim sveho prizpevku, trochu pogooglit, protoze se o zadnou rychlokvasenou hvezdicku opravdu nejedna.

      Vymazat
    2. No já Kamu taky neznal do letošního jara, ale zastanu se ji. Už kvůli zbytečně agresivně napsanýmu komentáři, kterej jsem tak tak nesmazal (urážení patří na FB, ne na slušný média). "Blbý" jméno Kamu bude nejspíš přezdívka, stejně jako kavoni a mezi náma je asi stejně blbá (čti vynikající). A pokud někdo procestuje Asii, pak vaří u Jamieho Olivera a v La Degustation Boheme (dlouhou dobu nejlepší restaurace v ČR dle Michelina), tak ve svým oboru něčeho dosáhnul. A že ji nikdo (včetně mě) nezná, vůbec nic neznamená. Halt ne každej má potřebu vařit pro Albert magazín. Bohužel ne všichni v životě něčeho dosáhli a neví, kolik to kolikrát stojí tvrdé práce...

      PS: Příště podobný urážlivý komentáře budu rovnou mazat.

      Vymazat