středa 23. září 2015

Křupavé kuřecí kousky + Indické krémové kari, KFC

4 světové chutě

Sto lidí, sto chutí. 4 lidi, 4 chutě. 1 kavoni, jedna chuť. Chuť pocházející ze země, kde se lidi koupou tam, odkud pijou vodu a do které pouští i svoje nebožtíky. Chuť ze země, kde optický kabely tahají po stromech. Chuť ze země, kde se nesmí jíst levou rukou, protože levou se tam zásadně vytírá řiť. Je to tak, vyzkoušel jsem chuť Indie!


Spojení slov indické, krémové a kari zní opravdu luxusně. Nemohl jsem odolat. Jedná se o obyčejný kuřecí kousky v pikantním těstíčku zalitý omáčkou a posypaný hoblinami z kokosu. Hledáte na obrázku rýži? Marně. Proč by si měl někdo dávat rýži v KFC? Ještě k tomu s mraženou zeleninou? To mě hlava nebere. No na Facebooku KFC jsem si ověřil, že jsem udělal dobře, protože podle zákazníků ta rýže stojí za... za obsah levé ruky. Takže jenom kousky, omáčka a hobliny. Jednoduchost sama.


Hned na úvod se přiznám. Kokos jsem opravdu nepoznal. Šel jsem trochu naslepo a nevěděl jsem, že to má být něčím posypaný. Toho jsem si samozřejmě v krabičce všiml, ale dlouho, dlouho jsem přemýšlel, čím že to je posypaný. Chuť žádná a vzhledově to vypadá, jak kdyby vám tam sypnul něco málo ze svýho stolu Charlie Sheen. Já to ke konci tipoval na opravdu levný parmazán. No kokos je ta lepší volba. Ale o nějaký kokos tady nejde. Stejně se chuťově neprosadí. Tady jde o omáčku!

Omáčka je krásně krémová. Konzistenci musím pochválit, dělá čest svýmu jménu. Do rýže bych ji ale nechtěl plus by jí bylo málo. Ale k těm samotným kouskům byla opravdu super. I množství bylo OK. Žlutá byla jak bio citrón protaženej bio kanárkem. A chuť? Chuť příjemně překvapila. Silná, ale neagresivní chuť kari určitě nikoho neurazí. Taková ta klasická chuť kari koření z pytlíku za dvacku. To já můžu. Pálivá moc nebyla, vlastně skoro vůbec. Od toho tady máme pálivý těstíčko na kuřeti. Takže omáčka je krémová, je kari, je lehounce pikantní, co víc si přát? Pokud nečekáte zázraky, ale jen ozvláštnění vašeho oblíbenýho kuřete, jdete správným směrem. Kuře bylo opravdu super. Křupavý, pikantní, libový, šťavnatý... kuře prostě KFC umí. A jestli máte rádi chuť kari, tohle určitě vyzkoušejte. Kari se ke kuřeti obecně hodí a k pikantnímu dvakrát tak. Je pravda, že se chutě malilinko perou, protože i kari omáčka se snaží o jakousi pikantnost, ale celkově mám z kombinace obého pozitivní dojem. Pokud ale jíte jen a pouze originální indický vypalováky, kari baštíte zásadně s hasícím přístrojem u záchodu a optický kabel doma vedete u stropu, tohle pro vás není. KFC se přece jen drží evropských chuťových pohárků. Mě to sedlo a těším se na další příchutě.

Cena 109, za standard verzi, 149,- v menu. Já si dal menu s kaší a pomalu jsem to ani nedojedl. Kousků je opravdu dost a i standard verze se člověk krásně nají.

PS: Viděl někdo někdy otevřený druhý patro KFC na Masarykově náměstí v Ostravě? Trochu mě přestává bavit tísnit se na malým prostoru a na záchod chodit k vozíčkářům, kde člověk stojí frontu a kde je to celý rozbitý (protože normální WC je uzamčený nahoře). Ráno, v poledne, odpoledne, o víkendech, vždycky zavřený druhý patro "kvůli úklidu". Že tam toho na úklid mají, když to neotvírají... :)

4 komentáře:

  1. 1 kavoni :D Já si dal BBQ a super. Stejné BBQ je i v Qurritu a to já můžu! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám celkový dojem z jídla solidní. Kokos jsem taktéž chuťově nepostřehl. Každopádně pikantní to nebylo ani lehce. Naopak jakože dost na sladko. :/ Ale chuť kvalitka. Měl jsem i s rejží. Zeleniny je v ní minimum a nijak, díky kari, nechutná, takže jako by nebyla. Množství omáčky zajistilo ochucení CELÉ porce rýže a ta samotná byla udělaná dobře.. akorát. :) Orient krabička mě minula, takže jsem byl i pozitivně překvapen poměrem maso/rýže, kdy maso o chlup vedlo.
    Jedinej zásadní problém byl, že i přes Longera na cestu do ruky, abych neuzobával po cestě a přes fakt, že jsem si dal s rýží, jsem se moc nenajedl. Sytý to teda není ani trochu, takže kaše asi lepší volba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za super minirecenzi.

      Taky ke kaši má člověk o hodně víc masa. Samozřejmě taky víc zaplatí...

      Vymazat
  3. Jojo, jednou jsem ve druhém patře v tom KFC seděla! :D

    OdpovědětVymazat