čtvrtek 18. dubna 2013

Rocker, Double Rocker, KFC

Tenhle článek by klidně mohl mít podtitulek: "Vztyčený prostředníček na McDonald's". iTwisty konkurovaly konkurenčním fajnovkám a místo nich tu máme teď Rocker. Tak nějak to vypadá, že KFC s malýma a levnýma sendvičema počítá. Mimochodem klasickej iTwist si můžete koupit i teď. A k tomu Double Rocker. Vlastně konkurence pro Lidovky. Jak cenově, tak velikostí. Konkurence je dobrá věc. Kdo poslední dobou jel mezi Ostravou a Prahou vlakem, tak musí jedině potvrdit. Tolik k teorii. Ale je o co stát?


Začneme sendvičem Rocker. Tenhle prcek stojí 29 korun a je o chlup větší jak fajnovky u konkurence. Obsahuje obalovanej kuřecí stehenní řízek, kečup, majonézu, 3 kousky okurky a housku. Kombinace jednoduchá a trochu zvláštní zároveň. Zvláštní je díky okurkám, na který u kuřat od KFC opravdu nejsme moc zvyklí. Ale asi tahle kombinace v Polsku frčí, tak proč ne. Tady rozhodně hraje prim čerstvý kuřecí maso. Věc, o které si konkurence může nechat jenom zdát.


Ale jak je na tom KFC s porcema? Všichni víme, že poslední dobou tomu KFC moc nedává a třeba v Longeru kolikrát maso nemáte ani na poloviční ploše. Tady je to o chlup lepší. Vnímavej člověk si taky všimne, že tu není maso z prsíček, ale ze stehen. Sem tam si asi nějakej vymazlenej Swagger s obříma zlatýma brýlema, bílou košilí a bílýma botama s čepicí větší než sloní hlava chodící do osmé třídy bude stěžovat, ale my znalci dokážeme stehenní ocenit. Proč? Protože je krásně šťavnatý a tuk je nositelem chuti. A to se dá říct i o mase v tomhle sendviči. Ale tím bych svoji chválu asi ukončil a podíval se na Rocker trochu kritičtějším pohledem. Tak třeba pikantnost masa vzala za svý. Mě opravdu stačí málo a pusa mě pálí ještě 5 minut. Ale tady u toho? Skoro sem si nevšiml, že kuře je v pikantním obalu. Nebo že by dokonce ani nebylo v pikantním obalu? Těžko říct. Těstíčko bohužel nemělo žádnou výraznější chuť, na jakou jste u KFC zvyklí. Na druhou stranu jste si o to víc mohli vychutnat chuť masa, která k zahození rozhodně není.


A zase sem z kritiky udělal chválu. Tak teďka k té skutečné kritice. Vidíte obrázek navrchu? Pousmáli jste se? Určitě. Proč? Majonéza? Množství majonézy? Ano! Malý množství majonézy opravdu nepotěší. Samotnej zákon neumí definovat menší než malý množství, KFC to dokázalo dokonale. S kečupem je to o chlup lepší. Co se chutí omáček týče, tak ty jsou OK. Proti okurkám taky nemůžu nic říct. Houska je klasika. A jaká je teda výsledná chuť sendviče? Chuť kuřete, oleje z těstíčka, sem tam okurka a houska podkreslená kečupem. Nakyslá chuť kečupu s okurkama zkombinovaná s chutí kuřete tvoří zajímavej vjem na jazyku a podle mě se kombinace celkem povedla. Já bych to ale vylepšil pikantnějším kuřetem a větším množstvím omáček. Takhle je to spíš průměr a i když si Rocker svoje fanoušky najde, já se budu poohlížet jinde.


A to třeba hned vedle. Double Rocker už mě zaujal víc. Velikost housky je stejná jako u Rockera a cena je 59 korun. K tomu navíc dostanete druhý maso, plátek sýra a salát. Taky se nabízí v menu za 99 korun. Taková alternativa třeba k Hot Wings menu. Na obrázku vypadá opravdu bláznivě. Na první pohled mě připomněl Double Royal, akorát v kuřecí verzi.


Nedostatky z Rockera jsou tady odstraněný. Víc masa, víc omáček a zelí jako bonus. Sýr je pak třeba úplně zbytečnej, protože nemá absolutně žádnou chuť. Snad jen jako lepidlo funguje celkem obstojně. Chuť masa tu popisovat nebudu, protože je shodný s Rockerem. Ale celková chuť sendviče se celkem výrazně mění. Jestli jste u Rockera cítili trochu kečupovookurkové chuti s kuřetem a houskou, tak u Double Rockera ucítíte při většině kousanců jen nálož kuřecí chutě. Kuře, kuře, kuře! Takhle nějak to KFC asi taky zamýšlelo. Ale! Ale zase mi tu trochu chybí větší pikantnost. Double Rocker má rozhodně šťávu (díky šťavnatýmu stehennímu masu), ale něco mu prostě trošku chybí. Každopádně jsou to kuřecí hody a pokud se zrovna cítíte na kuřecí chuť s kuřecím, Double Rocker není špatná volba. Ale čekejte jen jednodušší chuťovej zážitek. Možná přidat trochu slaniny, trochu výraznější omáčky... Ale to už tu máme a jmenuje se to Texas Grander. :)


Jakej je závěr? Co se týče kuřecích chuťovek, tak KFC vymetlo s konkurencí s velkou grácií. S Chickenburgerem se Rocker opravdu nedá srovnávat. Rocker je opravdový maso s opravdovou chutí masa. Ale nic pro mě. Tyhlety jednohubky moc nemusím a radši si připlatím. Double Rocker už pak s lidovkama spíš remizuje. Tam opravdu záleží, jestli zrovna máte chuť na kuřecí (Double Rocker), vepřový (McKřen) nebo na hovězí (McBůček). S ničím chybu neuděláte, pokud máte střední hlad třeba před kinem. Ale pokud chcete od KFC opravdu to nejlepší, držte se klasiky typu Hot Wings, Texas Grander nebo Twister.

7 komentářů:

  1. KFC u mě s timhle skončilo. za ten Rocker jsem se zapřísáhnul že tam do konce srpna nevkročím a to přímo miluji Texas Grander... Bude mi chybět... Ale zpět k věci. Rocker. Nečekal jsem že za 29 kč dostanu nějakou extra porci masa, ale čekal jsem alespon chuť. Okurka hnusnější než v mekáči. Majonéza s kečupem žádná, suchý jako prase... zlatý chickenburger za 30 kč v mekáči...

    OdpovědětVymazat
  2. To já dostal docela velký kus masa. Bylo větší, než na fotkách nahoře. A za tu cenu byl chuťově dobrý. Doufám, že to nebyla jen náhoda.

    OdpovědětVymazat
  3. Za 8 Kč si můžete i k obyčejnému rockerovi dopřát sýr. Bohužel. Akorát mi v něm vadil. Maso nebylo úplně teplé, takže neměl šanci se roztéct, a celkově byl takový...nijaký. A studený. Jinak samotného rockera doporučit můžu.
    Poslední dobou mi přijde, že v KFC mají kuřata(a vlastně všechny věci vč. hranolků aj.) buď teplotně přehrocený(z kuřete se mi kouřila jak z komína) nebo naopak studený jak psí čumák(a to vč. hranolek, což je problém!). Asi dost záleží na provozovně,

    OdpovědětVymazat
  4. ano je nepálivý, ale zas skoro všecko kromě Brazerů pikantní je, a je hodně lidí, kteří chtějí obalované nepálivé maso v sendviči...

    OdpovědětVymazat
  5. Moje první zkušenost s Rockerem - velké zklamání - maso syrový, studený, omáček dostatek, ale přerazily ostatní chutě.

    OdpovědětVymazat