neděle 3. března 2024

Patatine s čedarem a slaninou, Patatine di Mamma

Specializujeme se na hranolky, chipsy a saláty s italským nádechem. Používáme kvalitní ingredience, které si sami dovážíme z provoněné Itálie. To o sobě tvrdí relativně nově otevřený podnik ve food courtu ostravské Nové Karoliny. O provoněnosti Itálie si dovolím zapochybovat. Já tam byl několikrát, ale nejvíc mi v mozku zůstala "vůně" rybího trhu v tamním přístavu. Smrad, z kterýho začnu slzet i po pětadvaceti letech, když si na něj vzpomenu. Ale jinak nic proti Itálii nemám, přísahám! A už vůbec ne proti hranolkám. Ten novej podnik se totiž jmenuje Patatine di Mamma, což podle všeho znamená Hranolky od mámy. Tak uvidíme, jestli budou lepší než hranolky od mojí mámy.


Objednal jsem si Patatine s čedarem a slaninou. V překladu to znamená Hranolky s čedarem a slaninou. To jen tak kdyby náhodou. Normálně bych si na hranolky na oběd asi nezašel, ale zrovna jsem neměl moc velkej hlad a tak nějak sem čekal, že dostanu menší porci hranolek na řekněme větší svačinu. Taky jsem nečekal nic, co mě vystřelí z trenek. No a pak jsem dostal tuhle nádhernou hroudu plnou radosti, která uspokojí i ty nejnižší pudy člověka dbalých mravů.


Ať jde celá moderní gastronomie s platingem a'la tři skrvny na talířy do kopru. Pořádná porce hranclí pokydaná omáčkou, to je to, na co se člověk chce dívat! A ta slanina! No nebudu to dál rozvádět. Patatine di Mamma na mě udělali perfektní prvním dojem. Ale očima nejím, já si jídlo dávám do pusy.


A i tady Patatine di Mamma trefili střed. Slanina byla ta klasická česká anglická. Italský Guanciale se nekoná. Halt moje maminka by taky použila anglickou slaninu. Slanina byla nakrájená na vetší kostky, osmažená tak akorát, aby to nebyl samej škvarek, ale člověk cítil i tučnější části a bylo ji na hranolkách celkem dost. Měli jste co uzobávat od začátku až do konce. Byla krásně slaná, prorostlá, uzená, občas i masitá. Nemám co vytknout. Tohle k hranolkám chcete.


Nejvíc mě ale překvapily samotný hranolky. Byly krásně usmažený, akorát osolený a to hlavní, držely si svoji kvalitu celou dobu, i po neskutečným zakydání omáčkou. Normálně bych čekal, že po patnácti minutách jedení budou spodní hranolky s omáčkou jako bláto a ono ne. Sice změkly, ale nerozmočily se a pořád měly konzistenci hranolky. Klobouk dolů. Upřímně mi tyhle hranolky seděly víc, než ty z přehypovanýho Faency Fries. Víc křupaly. A porce byla opravdu ultimátní. Ani sem to nedojedl. S tím většina lidí asi nebude mít problém, protože toho sním míň než ostatní, ale hladovej z Patatine di Mamma neodejde asi nikdo. No a kdyby náhodou ano, může se doslova dorazit ve vedlejším All you can eat od Asia Buffet, že jo...


Čedarová omáčka byla ta klasická, kterou dneska koupíte hotovou v každým velkým krámu pro podnikatele. A je to dobrá volba. Omáčka je akorát sýrová, krásně se táhne a dá se jíst i po tom, co vám zchladne a začne tuhnout. Svoji chutí nepřebíjí ostatní suroviny, takže přenechá prostor i slanině a bramboře a cítíte tak všechny tři suroviny. Pokud máte zrovna v soustu jarní cibulku, tak ta se taky přihlásí o slovo. Volbu omáčky chválím a určitě je to lepší volba, než ty chemický nacho cheese, který používají ve vedlejších fast foodech.


Omáčku nějakým kouzlem dokázala obsluha dokydat až na spodní hranolky, takže to byla opravdová paráda od začátku až do konce. Hranolky, sýrová omáčka, slanina, jarní cibulka... Jednoduchý, ale připravený k dokonalosti. Italských surovin tam asi moc nenajdete, ale pokud máte hlad a chuť na hranolky, Patatine s čedarem a slaninou jsou pecka. A vůbec nepochybuju, že zbytek kombinací bude taky super. Patatine di Mamma se mi trefily do noty a bylo to jedno z těch nečekaných příjemných překvapení, kterých člověk v životě zažije jen pár. Předčily očekávání.


Při objednávce jsem taky dostal možnost vybrat si omáčku zdarma. Jestli to tam tak mají pokaždé netuším, ale já si vybral pepřovou. Čekal jsem pepřovou majonézu a'la KFC, která zářila v Mega Pocketu (budiž mu historie lehká). Dostal jsem ale rozemletej pepř mixnutej malilinko majonézou. Jako já rád pepř, ale tohle mělo jinačí grády. Bohužel značně přebíjela ostatní chutě, takže jsem ji použil jen trochu a občas, abych se nepřipravil o tu božskou slaninu a sýr. Příště zvolím jinou omáčku. Tahle by byla super v malé vrstvě někde do bagety s uzeným, ale k hranolkům mi moc nesedla.


Cena Patatine s čedarem a slaninou není malá. Dáte za ně 159 korun. Za to už dostanete nějaký lepší meníčko v restauraci v centru okolo Karolíny. Na druhou stranu jsem nelitoval ani jedné koruny, protože pokud máte chuť na hranolky, zklamaní prostě nebudete a dostanete jich tolik, že si od nich na pár dní budete muset dát pauzu. No a pak zase dostanete chuť na hranolky a pak už víte, kam si zajít. Určitě tu od nich najdete v budoucnu i další recenze. Tak držím palce v podnikání. V Nové Karolině obklopení pěti nudlama to nebudou mít jednoduchý. A kdyžtak hurá do centra, třeba místo Faency Fries... Doporučuju.

Žádné komentáře:

Okomentovat