úterý 5. února 2019

Cheezitos, KFC

Sýrové Menu

Když konkurence ustrne v jakési inovační křeči, tak není těžký vyčnívat s kdejakou blbostí. KFC o tom ví svoje. Už pár let nedělá nic jinýho, než že si hraje s tortilama a přináší nám buď variace Twisterů a nebo výtvory, nad kterýma zůstane občas rozum stát. A vychází jim to, protože vždycky se najde pár bláznů, kteří to ochutnají. Do kategorie bláznivých tortilových výtvorů by mohly spadnout třeba Duetos nebo nechvalně vyhlášená Chizza, která to mimochodem dotáhla až do Blesku. Tentokrát tu máme další pokus v podání Cheezitos. Stojí za pozornost? Bude taky v Blesku?


Podle webu KFC jsou Cheezitos křupavé tortilly s kuřecími Bites, Nacho Cheese omáčkou a toskánským kořením zapečené s tím nejlepším sýrem čedar. Pominu-li dost krkolomnou formu věty "zapečené s tím nejlepším sýrem čedar", tak mě celkem pobavilo spojení dvou slov "nejlepší" a "čedar" v podání KFC. KFC nikdy neoplývalo tím nejlepším sýrem ve světě fast foodů. Spíš naopak. Ty jejich směsi strouhaných sýrů mě nikdy nechutnaly. Třeba v Qurritu mi vyloženě nesedly. Ale každá záminka pro cestu do KFC se hodí, takže jsem se jal ověřit tvrzení o nejlepším čedaru.


A ne. Není to nejlepší sýr čedar. Ale pěkně od začátku. Cheezitos vypadají jako takový mastnější a chutnější růžičky. Během prvotního ohledání jsem v nose bezpečně rozpoznal toskánský koření a'la KFC. To samý koření KFC použilo i na jejich slovutnou Chizzu. Tehdy jsem ho popsal takto: "Bude to nějaká italská směs typu sušený rajčata, oregano a tak. Od pohledu. Po chuti prázdno jak na severokorejské dálnici. Jako když vytáhnete tu nejstarší pixlu koření z té nejstarší skříně v té nejstarší putyce ve Starým městě." A na tom se nezměnilo vůbec nic. Snad jen to, že ta piksla je o další rok starší. Takže koření postřehnete očima, nosem, ale chuti nepřidá ani zrnko.


Navrchu vaší mastné růžičky je zapečenej čedar. Tentokrát se naštěstí opravdu nejedná o jejich směs strouhaných sýrů, ale jen o samotnej čedar. To je sice ten nejlepší sýr z těch jejich směsí sýrů, ale pořád mě nijak neuchvátil. Hlavně jsem ho teda dostal dost tvrdej. Fest zapečenej. Stejně jako koření odváděl svoji práci víc v nose než v puse. Trochu šel cítit i na jazyku, ale dost snadno se nechal zválcovat zbytkem. Takže "nejlepší sýr čedar" je za mě tak na šest set padesát osm bodů z tisíce sto dvaceti možných. Těsně nad průměrem.


To nejlepší a to, kvůli čemu jsou Cheezitos opravdu cheesy, se ale skrývá až pod čedarovou krustou. A to jsou Bites (bite) utopený v Nacho Cheese omáčce. A kombinace těchhle dvou surovin stojí za to. Nacho Cheese omáčka je nejspíš totálně umělá a pravej sýr viděla tak z vlaku v tunelu, ale nemá žádnou umělou pachuť a dokonale splňuje to, co splňovat má. Přináší silnou sýrovou chuť. Nic víc, nic míň. A to se cení. A když v téhle sýrové chuti utopíte vynikající pikantní kousek smaženýho kuřete, dostanete přesně to, kvůli čemu váš mozek začne vibrovat při pomyšlení na fast food. Kombinace tuku a soli v té nejvyšší formě. Mňam. Nutno podotknout, že omáčky jsem měl v Cheezitos požehnaně a Bites se opravdu koupaly.


Za zmínku stojí taky samotná tortilla. KFC si nechalo na Cheezitos vyrobit zvláštní prťavý tortilky. Zvláštní jsou opravdu ale jen svoji velikostí. Chuťově je to naprostá moučná klasika, která neurazí nikoho, koho neurazí slovo tortilla. Opečený byly akorát. Alespoň u mě. Tady KFC trochu naráží na jejich standardy/nestandardy. Na webu můžete vidět spoustu fotek, kdy zákaznici dostali Cheezitos s připálenou tortilou, nedostatkem omáčky nebo kouskem kuřete, kterej by neuspěl ani v muzeu miniatur. Takže je to i o štěstí na provozovnu.


Závěr? Cheezitos u mě zabodovaly. Dostal jsem tři krásně nabitý růžičky. Krásně propečený. Se spoustou omáčky. Bites jak mají být. Pořád je to v podstatě jen kuře se sýrovou omáčkou v malé tortille, ale Cheezitos si na víc nehrajou, moc nestojí a já byl spokojenej. Snad jen to koření by mohlo něco trochu i okořenit, ale vem to čert. Za 85 korun jsem dostal výbornou svačinu (3 Cheezitos), která dobře posloužila jako menší oběd a přes moje totální překvapení jsem si Cheezitos i vychutnal. Po Chizze a podobných experimentech jsem opravdu moc nečekal a o to příjemněji jsem byl překvapenej. Vyzkoušení Cheezitos můžu jedině doporučit. Pokud máte rádi sýrový omáčky a pikantní kuře, tak je to produkt přesně pro vás. Jen vám ho nesmí zmrvit v kuchyni.

2 komentáře:

  1. Obsahově jsem to měl tak poloviční - nachos omáčky jsem tam měl tak lehce potřeno na dně, překořeněné tou jejich směsí a ten kousek mi vybrali s největším poměrem strouhanka:maso (tak cca 90:10) celé to bylo navíc tak hodně upečené že tortillou by se dal smirkovat lak na autě. Takže u mne tedy velké hořké zklamání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bylo jasný, že to takhle u spousty lidí dopadne. KFC má bohužel dost kolísavou kvalitu. Já se taky trochu bojím Cheezitos objednat znova, abych nedopadl stejně.

      Vymazat