čtvrtek 13. dubna 2017

Burger Jirky Krále, McDonald's

Youtube. Deset let zpátky to byla služba na odkládání krátkých videí. Jakási konkurence a logický vývoj stránek na odkládání obrázků, který v té době frčely. Dneska společně s Facebookem tvoří obří kybernáměstí, kde si každej může řvát jak a co chce. Jdete po ulici nebo jedete tramvají a všechny děcka mají nalepený oči na mobilu? Na devadesát procent koukají zrovna na jeden z těchhle webů. A proč ne. Za nás jsme čuměli na DOSový hry s blbou grafikou nebo na starý konzole a rodiče na nás řvali, ať do toho tolik nečumíme. Pokud teda zrovna oni nečuměli do televize a jejich prarodiče ze zapnutým rádiem na plný kule po nich neřvali, ať tak nečumí do té televize. Prostě pokrok nezastavíš. A to je dobře. A díky tomuhle pokroku McDonald's přišel s první podpultovkou, burgrem Jirky Krále.

Jirka Král je Youtuber. Pro většinu dospělých sprostý slovo, ale vlastně se jedná jen o celebrity pro mladší generaci. Starší generace má svoje filmový hvězdy a dnešní děcka mají celebrity na Youtube. Žádná revoluce se nekoná, jen se mění médium z televize na virtuální svět. O Youtuberech vím prd a co se těch českých týče, tak jsem slyšel snad jen o dvou. Jeden dostal podmínku za dost vulgární videa a druhej je Jirka Král, ke kterýmu jsem se dostal až kvůli tomu burgeru. Cílová skupina burgeru to má asi přesně naopak. Jirka Král má 850 000 odběratelů. Neskutečný číslo, který musí zahrnovat snad všechny lidi mladší osmnácti let v České republice. Pro mě těžko uvěřitelný a dost nepochopitelný fakt. Na druhou stranu je to člověk, co má nějaký vzdělání, umí skládat věty, usmívá se a mluví celkem slušně. Takže pokud někoho mají mít dnešní děcka za celebritu a vzor, ať je to radši on než ten první případ. No a protože tenhle člověk pracoval v McDonaldu a kdesi se prokecl, že jeho sen je mít vlastní burger u McDonald's, tak tenhle sen mu McDonald's splnil. Parádní ukázka win-win strategie. Jirka Král si přijde na nějaký peníz díky videím a McDonald's si udělá reklamu mířenou na skoro desetinu obyvatel ČR a to ještě přímo na cílovou skupinu jejich novýho produktu. K tomu parádní virální kampaň díky podpultovýmu efektu. Geniálně zahraný reklamní tah, to se musí nechat. Se mnou tři roky zpátky asi moc nepochodili, ale tohle se jim povedlo. Jinak co se samotných videí od Jirky týče, tak tam bych mým obyčejným a přestárlým fanouškům doporučil snad jen video číslo dva, kde Jirka objíždí výrobny pro McDonald's po celý Evropě. Pokud znáte "Jak se to dělá" nebo "Výroba potravin" z Discovery, tak víte, o čem mluvím. To video najdete ZDE. Mimochodem to video má k dnešnímu datu tři sta tisíc shlídnutí. X let se McDonald's snaží změnit povědomí o kvalitě jejich surovin díky projektu Na rovinu za velký peníze a nakonec stačí jedno video... :)

Tolik k příběhu, kde se vlastně vzal první český podpultový burger od McDonald's. Drtivou většinu mých čtenářů ale zajímá jediný. Stojí ten burger za to?


Burger si objednáte jednoduše. Stačí u pokladny říct, že chcete Burger Jirky Krále nebo tajný burger. Měli by vědět. V Ostravě věděli. Jen místo originální nálepky mi dali nálepku jinou. Samozřejmě mi je nějaká nálepka u výfuku, ale věřím, že generaci "nevypadá to jako na obrázku" to může pěkně nakrknout. Burger je prťavej. Jako Cheeseburger. Další důkaz, že cílová skupina opravdu nejsou třicátníci. Obsahuje hovězí maso, plátek sýra, salát, cibuli, sandwich omáčku a slaninu. To všechno v prťavé housce. Abych věděl, o čem vůbec píšu, tak jsem shlídnul všechny tři videa ohledně tohodle burgeru a z každýho videa přímo čiší jedna informace. Místo sandwich sauce tam Jirka chtěl Tasty omáčku, ale to mu zatrhli. Pochopitelně. Výrobní cena je stejná, ale jejich prémiovou omáčku nemůžou narvat do malýho a levnýho burgeru. To by si pak ten jejich mega prémiovej burger za stovku nikdo nekoupil. Tak Jirka v podstatě dal jen tip zaměstnancům, jak se co nejlíp nafutrovat po směně a na nás obyčejný smrtelníky zbyla verze ze sandwich sauce. Tak alespoň že slaninu nezatrhli...


Jednotlivý suroviny asi všichni už znáte. Plátkovej cheddar se parádně hodí k masu. Salát je salát. Cibulka je taková ta sušená, kterou používají v Cheeseburgeru a kterou bez lupy skoro nenajdete a slaninu taky znáte. Nejedná se o tu parádní long slaninu, jaká byla v Maestro Classicu. Jedná se o menší a chuťově slabší. Teda alespoň mi tak přišla. No a sandwich sauce? To je majonézová omáčka z klasiky McChicken. Popravdě mě volba omáčky dost překvapila. Ale za úkol dostal Jirka vybrat omáčku, která se v McDonald's běžně používá a vzhledem k jejich současné nabídce to byl úkol celkem těžkej. Tuplem když mu ty nejlepší zakázali. Já bych tam zkusil šoupnout tu parádní "McCountry" omáčku ze snídaňové Vepřové bagety de Luxe. Tasty omáčka by samozřejmě byla top.


Omáčky jsem tam měl, jak sami vidíte, požehnaně. Ale jen na jedné straně. Díky tomu měl tenhle burger dvě tváře. Jedna půlka chutnala jak Cheeseburger bez kečupu, okurky a se slaninou a druhá půlka chutnala jek kbelík majonézy. Která byla lepší? Těžko říct, mě chutnaly obě. Já rád kbelíky, majonézu, Cheeseburger i slaninu. Takže za mě OK. Jen nečekejte žádný terno. Sem tam ucítíte kombinaci masa se sýrem, sem tam slaninu, trochu cibule a pokud budete mít v puse spoustu omáčky, tak to sousto bude celý chutnat po majonéze. Tady si člověk uvědomí výhody práce pro McDonald's. Ta představa, že by tam místo majonézy byla Tasty omáčka, mě nenechá klidným. Snad někdy McDonald's udělá ústupek a udělá další podpultovku právě s Tasty omáčkou.


Verdikt? Za 39,- dostanete burger tak akorát na chuť, kterej kromě slaniny snad ničím neohromí. Není špatnej, je dobrej. To je tak za tři. Jeho důležitost vidím spíš v kroku, kterej tímto McDonald's udělal a sice kroku do neznáma. Tak snad se jim to vyplatí a budou dál zkoušet různý inovativní novinky. Co se pracující generace týče, dejte si spíš ten Maestro Classic nebo Big Tasty Bacon. Pokud burger Jirky Krále vynecháte, svět se nezboří. Pokud ovšem tohle čtete v telefonu po cestě do školy a nemůžete se dočkat, jak všem okomentujete jejich kanály na Youtube a gramatika je pro vás jen vaše maďarská babička, pak si tenhle burger určitě ujít nenechejte. Budete in a máte si na Facebooku alespoň o čem pokecat. :) Ale stejně se pak vrátíte k Cheeseburgerům, protože dva hambáče za skoro stejnou cenu jsou něco, co ani dva plátky slaniny neporazí...

PS: Protože jsem pár videí na Youtube viděl a hlavně komentáře u nich, tak je mi jasný, že se to tu na chvilku strhne v pískoviště plný sprostých slov. I bez jakýhokoliv zjevnýho důvodu. Samozřejmě sprostý komentáře budu aktivně mazat, ale člověk nikdy neví. Tímto se omlouvám stálým čtenářům za chvilkový nepohodlí, ale ono to přejde. :) A třeba mě nejmladší psaní-schopná generace překvapí a bude tu diskuze na úrovni. Nazvěme to sociálním experimentem. :)

2 komentáře:

  1. Tohle bude spíš restaurací. Měl jsem ho zatím 3x a ani jednou nevypadal tak smutně, jako na tvých fotkách. :) Nejvíc je to asi vidět na stavu sýra a množství salátu.

    OdpovědětVymazat