sobota 9. září 2017

Cheese Re-Fresh a Chicken Re-Fresh

RE-FRESH

Událost roku! Obrovský oznámení! Změna budoucnosti pro nás pro všechny! Lepší zítřky! Oznámení tak důležitý, že se musí streamovat živě na internetu. Ano. Dva! Dva nové sendviče! Malé, barevné a roztomilé, nové sendviče! To je ta událost. Událost roku. Pfffft. No dejme tomu. Ale já mám pro vás větší bombu! Podle všeho McDonald's vzdal snahy o zmenšený Big Tasty Bacon a zůstavá v nabídce už jen ve svojí celé královské velikosti. Král žije dál. Tohle je pro mě událost roku. Ne nějaký nový školní svačinky. Samozřejmě jsem rád za každou novinku. Ale nazvat to událostí roku je opravdu přestřel.


A proč Re-Fresh? Kreativní tým po dlouhé době předvedl kus kreativity a vytvořil slovní hříčku mezi slovem refresh (občerstvit, obnovit) a odkazem na bývalé Fresh sendviče jako Cheeseburger Fresh nebo Chickenburger Fresh. Po pravdě tyhlety drobotiny moc nesleduju, takže netuším, kdy přesně byly zrušeny. Ale pamatuju si spoustu naštvaných puberťáků plakajících na Facebooku. Já se mohl jen smát. No a pak zrušily McCountryho a plakal jsem já. Naštěstí Facebook nevedu, tak se to obešlo bez vulgarit. No čert to vem. Teď tu máme zpátky Freshe (Re-Freshe) a bylo třeba je prubnout. Zkusil jsem oboje varianty. S hovězím i s kuřecím.


Až na maso oba obsahujou to samý. Plátek sýra, rajče, salát, čerstvou cibuli, Sendvič omáčku a Tomato grill omáčku. To všechno je v pidihousce. Když bych neznal velikost těchhle sendvičů a slyšel jen to složení, klidně bych to tipnul na prémiovej velkej burger. Spousta zeleniny a dvě omáčky? To zní opravdu slibně. Za cenu 35 korun samostatně nebo za 49 s malýma hranolkama nebo malým pitím je to hodně lákavá nabídka. Já si dal od každýho jedno. Jeden s pitím a druhej s hranolkama. Celková cena 98 korun. Schválně si tipněte, jestli jsem se najedl a na konci článku najdete odpověď. Chuť je důležitější a dostane přednost.


Začal jsem paradoxně kuřecím, začnu i tady. První kousnutí... dobrý. Moc dobrý. Povedená kombinace. Chuť kuřete se dopředu nedrala, ale opravdu kladným překvapením byla kombinace dvou omáček. Tomato grill omáčka (dřív zvaná Chargrill omáčka) je super už sama o sobě. Pozorní čtenáři mýho blogu, pamětníci a labužníci si ji vybaví ve spojení se sendvičem Steakhouse Classic. Jeden z těch povedených prehistorických sendvičů, kterej se raz za čas vracel na scénu dřív, než ji na věčné časy zaplácnul Maestro a Clubhouse. Omáčka Chargrill je pikantní, rajčatová a trochu kouřová. Přesně v tomhle sledu ucítíte její chutě. Pikantnost vede prim. Není přehnaně pálivá, ale pikantní je. Pokud si uděláme osu pikantnosti, kde nula je kojenecká voda a desítka rozbitá láhev Tabasca zaražená do oka, tak Chargrill omáčka bude na čísle šest. Pokud pikantní jídlo rádi nemáte vůbec, omáčka vás nenadchne. Pokud do společnosti zásadně vyrážíte s rozbitou lahví Tabasca v oku, taky vás nenadchne. No a pokud jste součástí většiny a pikantní jídla si občas dáte, omáčka vás neurazí. Samozřejmě vám nesmí vadit taky rajčata a lehká chuť kouře. A barvy. Sytý barvy. Tahle omáčka je barevná jak fronta na pracák. Vemte si extra ubrousky, jinak vám na bradě bude omáčka svítit ještě půlku dne. S tím souvisí její množství, který je opravdu extra. Nešetří se. Palec nahoru.


A co je na ní nejlepší je její přátelství se Sendvič omáčkou. To je ta kyselkavá majonéza, co se dává do McChickena. Společně s Chargrill omáčkou se tváří jako dva staří přátelé, co se znají od školy a za padesát let jeden zajde druhýmu na pohřeb. Sendvič omáčka se chuťově jakoby ztratí, ale to se jen vpila do omáčky Chargrill, které zjemní pálivost a dodá kyselkavej nákop, kterej pozvedne ovocnou složku Chargrill omáčky. Prostě ideální duo. Tohle se někomu hodně, ale hodně povedlo.

No a zbytek je spíš normálka. Salát neurazí, čerstvá cibule dodá další chuťovou linii (hodí se k omáčkám) a rajčata dodají svěžest. Sýr je ta tavená klasika, kterou všichni dobře z McDonaldu známe. A co to kuřecí maso? Tam dostanete to, co asi čekáte. Chuť vnitřku se blíží chuti levných kuřecích nuget ze supermarketu. I šedou barvou. Obal chutná víc po oleji než po koření. Ale bavíme se tady o sendviči za 35 korun a popravdě mi to maso pořád přišlo lepší než placka od konkurence v Caesar Tendercrispu. A ten stál beze srandy čtyřikrát tolik. Takže asi tak.

Celkovou chuť Chicken Re-Freshe tak tvoří hlavně omáčky. Zjemněná pikantní složka a nakopnutá ovocná rajčatová chuť, podpořená svěží zeleninou a když se budete snažit, tak i ten sýr a trochu kuřecího masa ucítíte. Do toho špetka kouře. Není vyladěnej na sto procent, ale na nějakých devadesát jo. Za ty peníze jasná koupě. Kdyby...


Kdyby neexistoval ještě Cheese Re-Fresh. Tam, kde Chicken Re-Fresh měl malý mínus (slabší maso, vyladěnost na devadesát procent), tam ho Cheese Re-Fresh nemá. Je to tak. Hovězí chuť se snoubí se sýrem mnohem líp než to kuřecí a hlavně se dokáže chuťově prosadit proti omáčkám. Slovo proti mi ale moc nesedí. On se neprosazuje proti nim. On s něma koexistuje na stejné chuťové rovině a všechno to do sebe zapadá jak konspirační teorie do chorých hlav. S Cheese Re-Freshem si dal někdo hodně záležet (nebo se podařila parádní náhoda) a prostě se povedl. Škoda, že je to jen malej sendvič. Taková ta svačinka na volnou hodinu ve škole. Být to prémiový sendvič, jdu do něho všema deseti. Má všechno. Chuť masa a sýra. Parádní omáčky. Čerstvou zeleninu. Je vyladěnej. Prostě všechno, co sendvič má mít. Určitě ho zkuste. Za ty peníze nic lepšího nekoupíte. McDonald's má u mě dvě malý plus. Dvě malý plus samozřejmě neznegují obrovský minus v podobě recyklace prémiových sendvičů, ale pořád je to krůček tím správným směrem.

PS: Najedl jsem se! A opravdu. Bokem jsem měl ještě klasický Cheeseburger, ale po dojedení obou Refreshů, malých hranolek a pití jsem byl příjemně sytej a Cheeseburger skončil svůj životní cyklus až někdy před večeří. Pravda, že na oběd toho většinou moc nepojím, takže to neberte jako dogma, ale byl to příjemnej oběd a na nasycení to stačilo. Mimochodem malý hranolky od McDonald's mi přišly stejný jako velký od KFC a jen o chlup menší než klasický u BK. Další palec nahoru. No mám chuť si to brzo zopáknout. Kombinace chutí v Re-Freshi je halt lepší a zajímavější než v jejich současných prémiových sendvičích. Ale nebuďme smutní. Pomalu se blíží zima a s ní TA sezóna. Však vy víte... ;)

PPS: Dle šikovnýho zdroje s náma bude nabídka Re-Freshů až do konce ledna.

4 komentáře:

  1. Mě přijde fajn naplácnout se kombinací několika takových prcků, takže za mě rozšíření super. Zkusil jsem si oba nadopovat ještě přidanou slaninou a kupodivu tomu nic moc navíc nedala. Slanino-tlumící omáčka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřív jsem systém "naplácnout se prckama" oproti systému pořádnýho prémiovýho menu odsuzoval. Ale protože ti prcci chutnají líp než ty současný prémiový burgery, tak nelze jinak jen souhlasit. Příště si dám repete prcků. A přihodím si k tomu ještě nějakej shake nebo tak. Cenově to vyjde stejně, jako Big Mac menu. :) Slaninu si tam moc představit nedokážu. Jak říkáš, burger už pak nebude tak parádně chuťově vyváženej.

      Vymazat
  2. Chybí mi cheese re-fresh. Ten byl úžasnej... Tyhle poslední nic moc.

    OdpovědětVymazat
  3. Kurnik, furt se mi po něm stejská.

    OdpovědětVymazat