neděle 25. února 2024

Americana a Mexicana, Amici

Pizza! Jó! Pizza pizza! Všichni mají rádi pizzu. Tam kde není kebab, tam je pizza. Pizza pizza, pizza! A přesto je na mým blogu míň recenzí na pizzu než přístupů na unikátní a podpultovou doménu Tatabazar. S tím je třeba něco udělat. Po dlouhé době jsem si nechal domů dovízt dva italsko americko české koláče, někdy též nazývané jako pizza a jal se degustovat. 


Protože jsem chtěl být světovej, ale zase ne až moc rozlítanej, tak jsem si vybral pizzu Americana a pizzu Mexicana. Mexicana jakožto pikantní, Americana jakožto ta na smetanovým základě a protože syn nejí kukuřici, tak ta je na obou, ať zbyde víc pro mně. Tak.

Mexicana na sobě měla rajčatovou omáčku, jalapenos, červenou cibuli, chorizo, kukuřici a mozzarellu. Taková celkem klasická kombinace surovin slibující pikantní zážitek. Ale pěkně postupně. Těsto mají v Amici krásně tenký, ale nekřupe. Takovej ten klasickej dovozovej syndrom. Těsto ale chutná docela dobře a k pizze si můžete nechat přiobjednat omáčku, což je v případě Amici bomba, protože třeba jejich Level 10 omáčka je prostě famózní. Pak máte dvojitou zábavu. Z obsahu na pizze a z okrajů. A to se cení.


Chorizo bylo opravdový chorizo. Pikantní salám s masem namletým na hodně hrubý kousky, který dělá krásnou mozaiku. Akorát upečenej, kdy začne zvedat okraje, začíná pouštět tuk, ale přitom ho tam ještě většina zůstává. Červená cibulka pizze dodala lehce sladkej nádech. Kukuřice to samý, plus trochu exotickýho šmrncu. A papričky jalapenos, to je kapitola sama o sobě. Byly nakrájený na malý kousky a posypaný snad po celým povrchu pizzy. Takže pikantní jízdu jste zažili od začátku do konce. Mozzarelly bylo akorát. Žádnej sýrovej šourek o průměru celé pizzy se (naštěstí) nekoná. Rajčatovej základ ničím neurazí, ale ani extrémně nenadchne.

Mexicana je za mě dobrá pizza, ale taková lehce obyčejná. Dostanete to, co čekáte a pokud milujete jalapeno, tak budete odvaření. Já osobně mám spíš radši, když pálí jen jedno sousto za čas a zbytek ne. Takovou pikantní střídačku. Což je ovšem jen můj subjektivní problém. 

Mexicana má na webu dvě papričky ze tří, takže opravdu dostanete, co si objednáte. Pikantní pizzu s kvalitním salámem a lehkým náznakem sladkosti z cibule a kukuřice. Kdo má podobný kombinace rád, nemůže být zklamanej. Cena v Ostravě je 239 korun i s dovozem. To je za mě na pizzu z dovozu dost. Ale tak každej chce nějak vydělat a tady máte alespoň chorizo. Plus někdo zjevně hodinu krájel nakládaný jalapenos a to se taky musí zaplatit...


Mojí první osobní volbou byla Americana. Podle webu na ni najdete krémovou omáčku, kukuřici, mozzarellu, šunku a žampiony. Taky relativně klasická kombinace, ale tahle mi sedla mnohem víc. Smetanovej základ je ohromně tučnej, nasládlej a prostě božskej. Kam se hrabe nějaký nakyslý rajče, když můžete mít rozteklej zvířecí tuk. Mňam. Šunka a žampiony se pak k tomu základu hodí tak dokonale, že být to ještě dokonalejší, tak už není prostor na zlepšení. A on tady prostor na zlepšení je. Malej prostůrek. Taková malá zlepšovací komůrka. A tuhle komůrku zaplnila kukuřice.


Áno. Smetanovej základ, šunka, žampiony a kukuřice. Přímo božská kombinace, která si notuje někde v oblacích a mozzarella jim k tomu hraje na harfu. Tahle kombinace mě dostala. Slaná, sladká, tučná kombinace... SlaSlaTuč. SlaSlaTuč na hrad! Cena je taky 239 korun, ale Americana stála za každou korunu. A když už máte dost SlaSlaTuče, tak není nic jednoduššího, než si vzít okraj pizzy, namočit ho do Level 10 omáčky a máte přesně tu občasnou pikantnost, kterou miluju.

Jó Americana a Level 10 omáčka je pro mě jedna z nejlepších věcí, co jsem za poslední měsíc až dva zažil. Samozřejmě každýmu chutná něco jinýho a někoho zase víc nadchne třeba Mexicana, ale jedno je jasný. Z Amici vám dovezou prima americko italsko čekej koláč, kterej je radost degustovat. A jako vedlejší produkt z té degustace máte večeři a plný břicho a to je to, proč se vyplatí bojovat za svobodu a demokracii. Právo volby. Volby vlastní pizzy.

PS: Pizzerie v Ostravě jdou tak trochu mimo mě a každou chvilku vidím, že někde nějaká zkrachovala a jinde se otevřela nová. Pokud máte nějakej tip na dobrou pizzu, která vozí do centra, dejte vědět, rád vyzkouším.

2 komentáře:

  1. Můžu doporučit pizzu z Bistro Morris v centru Ostravy. Dělají typickou italskou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám už mám v hledáčku delší dobu, ale díky za tip. Tam to vypadá, že mají blízko k neapolské pizze a to ja rád. :)

      Vymazat