středa 3. března 2021

Level 10 Burger, Amici, Ostrava

Přituhuje. Zatímco vy musíte sedět doma na zadku a nemůžete se podívat ani za hranice okresu, po republice si to vesele drandí exotický mutace kdesi z jižní Ameriky a Afriky. A my se nepodíváme ani na jižní Moravu... Ale někdy svitne na lepší časy. To třeba když podnik z jižní Moravy otevře svoji pobočku v Ostravě. Takže můžete ochutnat zase něco novýho a přesto sedět v teple domova uvnitř vašeho výběhu. Samozřejmě pokud vás chce někdo zabít, lze si zajet do Dubaje na ochutnávku tamních specialit, ale o tom si my, obyčejní strávníci, můžeme nechat jenom zdát při rozbalování papírových pytlíků od místních kurýrů. Nebudu ale tahat něco tak hnusnýho, jako je politika, do něčeho tak dobrýho, jako jsou burgery. Pojďme se radši podívat na Level 10 Burger v podání ostravské pobočky podniku Amici.


První setkání s Level 10 burgrem jsem si prožil v roce 2018 ve Frýdku-Místku. Setkání to bylo příjemné, neřkuli osudové. Totálně boží omáčka s masem medium a karamelizovanou cibulkou mě dostala do nebe a kdybych vedle sebe neměl manželku, vzal bych si Level 10 za kostel a smilnil tam s ním. Další setkání proběhlo rok poté na ostravským burger festu a láska trochu vyprchala díky ne úplně povedenýmu provedení. Ale pořád to stálo za hřích. Takže když jsem se dozvěděl o otevření pobočky Amici v Ostravě, neváhal jsem ani dvě minuty a stočil všechny myšlenky na další ochutnávku Level 10 burgeru.

Po doručení, rozbalení a otevření krabičky mi poskočilo srdéčko. Je to on. Krasavec. No jakmile jsem na něho šáhnul, tak mi trochu otrnulo. Chlapec to asi po cestě neměl jednoduchý a dost se zpotil. Houska byla hodně nasáklá šťávou, blemcavá a takové ne úplně top fit. Nu což. Po zakousnutí přišlo další lehký zklamání. Cibulka. Měla být karamelizovaná, ale na pánvi pobyla tak dvě minutky a cukr ji mával ze skříňky metr vedle. Ještě křupala mezi zubama. Omáčka byla boží. Uzená, lehce pikantní majonéza se spoustou dalších okolních chuťových vjemů. Úplně bych ji asi nenazýval Buffalo (na to byla málo pikantní a málo kyselá), ale určitě je to jedna z nejlepších omáček. Bohužel většina omáčky byla někde v housce.


Maso bylo připravený krásně medium, bohužel šťáva taky desublimovala kdesi v krabičce během přenosu. Jinak chuťově i konzistenčně bylo maso v pohodě. Z dřívějších setkání si taky pamatuju obří nálož sýra, no tentokrát bylo sýru žalostně málo. Level 10 si pamatuju jako jeden z nej burgerů, který jsem kdy jedl. Bohužel v podání ostravské pobočky a nutnosti dovozu bych to viděl na lepší průměr. Těžko říct proč cibulka byla tak nějak napůl, proč bylo málo sýra a proč všechna šťáva byla v housce. Pár minut v krabičce nepochybně nese svoji část viny, ale burgery si nechávám donášet už nějakej ten pátek a zatím žádnej nedostal takovou bombu jako Level 10. Třeba hranolky byly krásně křupavý. Nejen křupavý. Byly i parádně okořeněný. Hranolkům nemám co vytknout. Leda tak jejich množství za danou cenu. Mohlo by jich být o něco víc. Každopádně za hranolky oba palce nahoru.

Samostatně burger stojí 189 korun. Společně s hranolkama, omáčkou, krabičkou, donosem a nějakým dýškem mě tenhle oběd vyšel na 275 korun. Dostal jsem celkem slušnej oběd, ale příště bych si ho dokázal představit ještě o kus nebo o dva kusy lepší. Konkurence v Ostravě začíná být veliká. Dobře pro nás, pro obyčejný strávníky. Beru to tak, že Amici se tu teprve zabydluje a bude líp. A už jen kvůli těm hranolkám se s Level 10 nepochybně brzy setkám znova...

PS: Pokud jsem touhle recenzí někomu vyšlápl kuří oko a chce mi vyhrožovat smrtí, dejte prosím vědět. Rád bych se podíval do Dubaje. :)

5 komentářů:

  1. Já ti nevím kavoni. Dal jsem jim tři šance, nejlíp z toho vzešel red slice, ale i tak silný podprůměr.
    Maso sice růžové, ale neskutečně tuhý a bez šťávy zato plné šlejšek.
    Nic proti gustu ale za mě v tomhle případě raději MCDNLDS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem rád, že v tom nejsem sám. Já jim ještě šanci dám určitě, ale teda nebudu už asi mít tak vysoký očekávání...

      Vymazat
  2. Od Amici jsem si jednou objednal pizzu. Byla to asi ta nejslabší pizza co jsem kdy měl (působila jak kdyby pekli samotný těsto, pak na něj prdnuli normální kečup (místo rajčatovýho základu) a další přísady, a pak krátce dopekli). Burger zkoušet nebudu.

    OdpovědětVymazat
  3. Měla jsem ho jednou z rozvozu v Brně a podobné dojmy. Cibulka byla tedy ok, ale sýr nebyl vůbec a omáčky málo, resp. vsáklá v housce. Až jsem si říkala, jestli by nebylo lepší vozit to "nasucho" s omáčkou zvlášť v kelímku, aby si to tam člověk nalil až ve chvíli, kdy to chce jíst.

    Naopak pizzu od nich teď v lockdownu bereme pravidelně a zatím vždy spokojenost. Mají moc dobrou s červenou cibulkou, olivama a koriandrem, taková docela originální kombinace. Děcka milujou klasiku smetanový základ, špenát kuře parmazán.
    Alyss

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pizzu s koriandrem určitě zkusím. Díky za tip. :)

      Vymazat