středa 2. června 2021

Rich, Saily Burger, Kopřivnice

Tvl...jít na hambáč ke Kauflandu ve Valmezu, když máš na dosah ruky takové klenoty, jako Saily Burger nebo Polivar v Kopřivnici, grilované kuře v Mošnově...Tomu říkám promarněná šance.
--- Anonymní 4. května 2021 17:24

Tož uvidíme...


A ano. Vidíme. Už od pohledu je jasný, že se vyplatí dát na anonymní žrádloholiky. Tohodle krasavce jsem si odnesl z kopřivnickýho Saily Burger. Krasavec se jmenuje Rich a obsahuje smažený cibulový kroužky, 140 gramů hovězího, BBQ omáčku, hořčičnou omáčku a salát. Věru jednoduchá kombinace, na niž mně nejvíc zaujala hořčičná omáčka. Miluju hořčičný omáčky. Ale ještě víc miluju dobrý burgery a to tenhle teda byl.


Absolutně první věc, kterou ucítíte nosem a už přes papír, je BBQ omáčka. Jestli kupovaná nebo domácí nevím, ale dostala mě do kolem. Perfektně nasládlá a vyuzená. Taková ta návyková a lepivá, kterou chcete mít v každým soustu. Pak si ji chcete koupit domů, kydat na rohlíky a v noci se k ní přitulit. Nebudu lhát. Od ochutnání tohodle burgeru hledám přesně stejnou omáčku na domácí burgery. Pokud někdo ví, která to je, nechť napíše. Pošlu mu za to pěknou písničku.

Hořčičná omáčka bohužel ale díky silné BBQ lehce trpěla. Cítit vcelku nešla skoro vůbec a ani samostatně mi nijak extrémně hořčičná nepřišla. Taková dětská verze majonézy s lehkým hořčičným náznakem. Omáčka dobrá, ale nějak neměla tu sílu na to se prosadit. Každopádně obou omáček tam bylo dost a kluznost sendviče byla na naprosto ideální úrovni. Což u mně znamená hafo omáček, protože já rád hafo omáček. Bylo tam tolik omáčky, že jsem po dojedení utíral od BBQ omáčky i dveře od auta. Volant a sedadlo nezmiňuju, to si zakydávám pravidelně.


Kromě omáček si samostatnou zmínku zaslouží i maso. Perfektně namletý a ještě perfektněji ugrilovaný krásně na medium. Možná chtělo líp uplácat, protože se dost rozpadalo na kusy (což zapříčinilo i zmiňovaný incident s omáčkou a dveřma v hlavních rolích), ale to je prkotina. Kvalita, chuť a krásná růžová barva jsou rozhodující kritérium a tam nemám co vytknout. Chuť kvalitní mrtvé krávy společně s BBQ vévodila celým sendvičem a ruku na srdce, co víc by si člověk o líným sobotním odpoledni mohl přát.

Cibulový kroužky tam byly na efekt. Na oční efekt, na nosní efekt i na jazykovej efekt. Oční asi nejvíc, ale sem tam přidaly zajímavej rozměr i na jazyku. Samozřejmě maso a BBQ spíš doplňovaly, než že by přebíraly chuťový otěže sendviče. Což je dobře. Salát. Ten. No. Salát no. Ale houska, houska byla naprosto top na jedničku. Nadýchaná a sezamová siláčice (ženský rod siláka... silnice? siláčice?), která dostala pořádný bomby od omáček, od šťavnatýho masíčka a držela. Držela a vydržela až do konce. Smekám klobouk. Kéž by jednou přišla doba, kdy by podobně kvalitní housky nahradily ty hrůzopekelný Penam housky.

No a to je vlastně všechno. Zapomněl jsem na něco? Ano, cena. Rich od Saily Burger v Kopřivnici stojí 135 korun. Ano. 135 korun. Tenhleten krasavec vás vyjde o celých šest korun dráž, než Burger 1955 u McDonald's. Čerstvý maso, prvotřídní omáčky, vynikající houska... Opravdu top burger, kterej se nemá za co stydět a na kterým chyby musíte vyloženě hledat a i tak žádný velký nenajdete, stojí stejně jako o dost lehčí burger z fast foodu. Inu, lidí okolo Kopřivnice nemají nad čím přemýšlet. Saily Burger je zatím to nejlepší, co jsem v podhůří Beskyd okoštoval. 


Jinak burgrama to nekončí. Co mě dostalo snad ještě víc než samotnej výbornej Rich byly výborný hranolky a výběr nealko pitiva. Ani jsem nevyslechl všechny možnosti, protože vanilková kola a brusinková limonáda byly jasná volba. Příjemná změna oproti tomu samýmu furt dokola v mezinárodních řetězcích. K tomu domácí omáčky tipu česneková a pepřová. Ty byly domácí na sto procent. Prostě sympatickej podnik uprostřed středně velkýho městečka. A co si budeme povídat, závidím. Něco podobnýho (se stejnýma cenama) bych moc rád viděl i v Ostravě!

PS: Tenhle tip byl super a klidně dám ledvinu (cizí) za víc podobných tipů. Perte to do mně. Severní Moravu ocením asi nejvíc, ale snad kromě Šumavy se vyskytuju pravidelně ve všech koutech republiky, takže se nestyďte dávat i nějaký exotický tipy z Čech a podobných západních velmocí.

PPS: Začínám zjišťovat, že čím dál víc menších a čím dál víc měst mají opravdu vynikající burgery. Když to srovnám s dobou, kdy jsem začal psát tenhle blog (rok 2011) a specializovaná burgrárna byla jen v Praze, tak jsme za těch deset let ušly kus cesty. Krásnej a obrovskej kus cesty na jehož konci jsou kvalitní burgery po celé zemi. Tomu se dá jen zatleskat, utřít slzu dojetí a hrdě vyrazit ochutnat co nejvíc z nich!

5 komentářů:

  1. Ahoj Kavoni, to jsi mě mile překvapil, že jsi dal na moje doporučení. Ještě je tady v Kopřivnici hodně v recenzích vychvalovaný podnik (stánek) "Bouda burger", ale moje osobní zkušenost nebyla tak dobrá, abych to předtím zmiňoval.

    Anonym z Kopřivnice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšu si z poznámkou "možná". :) Díky za tipy.

      Vymazat
  2. Byl jsem dnes prověřit kvalitu recenzovaného podniku...a musím smeknout kšiltovku. Luxusně zpracované burgery (Big Kahuna + Melbourne). Nic lepšího tu momentálně široko daleko není.

    OdpovědětVymazat
  3. Nastoupíš-li do rychlíku, který nejede tak rychle a staví v každé druhé vesnici, nejspíš se ti podaří dojet do města severně od Olomouce jenž se zve Mohelnice.
    Pokud se ti podaří přežít strastiplnou cestu z nádraží až na náměstí budeš odměněn skvělým burgerem v Solek’s food Foodtruck. Každej čtvrtek-pátek mají opravdu exkluzivní speciály a celkově všechny jejich burgery sou top. Za mě nejvíc Mac´and´cheese, to co je v Americe zlatý standart, v našich končinách jen ojedinělým zábleskem lepší budoucnosti a v Rusku pouze tématem vášnivých debat anarchistických kroužků, je vážně bomba. Doporučuju sledovat facebook at už kuli otevíračce, speciálech, tak prostě jen tak na podráždění chutových buněk a občasné otestování Pavlovova reflexu. Za mě je to prostě TOP místo který by si v Mohelnici určitě nečekal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Mohelnici znám. Kousek od tama jsem se narodil. Podle fotek to vypadá, že už mají i kamennou prodejnu. Určitě se tam někdy stavím. Díky za tip!

      Vymazat