sobota 2. března 2019

McRoyal a Quarter Pound King, McDonald's vs. Burger King

V pánských sprchách na bazéně se člověk zrovna dvakrát moc nerozhlíží, to je jasný. Ale přesto si nelze nevšimnout jedné věci. Lidi rádi srovnávaj. Prostě někdo má lepší ručník než vy a někdo zase horší. Burger King se teďkom vytasil s vlastním "čtvrtlibrákem" a s kým se bude srovnávat je snad jasný. Má ho lepší McDonald's nebo Burger King?


Můžeme si rozebrat i promo obrázky. Inspiraci McDonaldem Burger King nezapře. Jedinej rozdíl je snad v rozložení sýra. McDonald's má sýr trochu netradičně na mase i pod ním, Burger King se drží klasiky a hodil oba plátky na maso. Jinak je to jako srovnávat fotky vajíček. Rozdíly jsou, ale pořád je to stejnej burger. Když se amatéra nebo náhodně vybranýho hlídače parkoviště zeptáte, která fotka je od McDonald's a která od Burger Kinga, tak nebude vědět. Taky pak asi nedostanete zrovna to nejlepší parkovací místo...


V reálu už jsou rozdíly markantnější. Burger King ho má větší, McDonald's ho má tlustší. Na celkovou váhu by asi vyhrál Burger King. Maso jako takový by pak mělo mít stejnou váhu (čtvrt libry = 113 gramů). Takže otázka. Je lepší větší a tenčí nebo menší a tlustší? Za mě rozhodně menší a tlustší. McDonald's má maso chutnější a tím, že je tlustší, tak je víc cítit se zbytkem surovin. Taky přesahuje housku, takže máte maso pořád v puse a nečeká vás suchej konec. Burger King, ač na plochu měl maso větší, tak pořád nebylo přes celej burger a na konci baštíte suchou, opravdu suchou housku s ničím. Nic moc zážitek. Takže tohle má McDonald's rozhodně víc vychytaný. Čistá chuť hovězího masa od McDonald's mi taky sedí čím dál tím víc než "chuť grilu" od Burger Kinga. Vzhledem ke kvalitě ostatních surovin od Burger Kinga začínám trochu pochybovat i o původu oné chuti grilu...


Takže na mase a poměru maso ku housce vyhrál McDonald's. Menší a tlustší je prostě lepší.


Co se nabití surovinama týče, tam vyhrál Burger King. Oba obsahují to, co vidíte na promo obrázku, ale Burger King tam toho schovává ještě víc. U McDonald's dostanete dva plátky silně koprových okurek, dva plátky sýra, trochu čerstvé cibule, celkem dost kečupu, stopový množství hořčice a... a to je všechno.


Burger King vás množstvím surovin ohromí. Spousta čerstvé cibule, okurek skoro nepočítaně (4), dost hořčice a dost kečupu. Plus dva plátky sýra na sobě. Problém nastává při porovnání kvality jednotlivých surovin.


McDonald's si na kvalitních surovinách začíná zakládat čím dál víc a jde to znát. Chuť masa za posledních deset let udělala obří krok dopředu a zbytek je taky fajn. Sýr v McRoyal je krásně tučnej, výraznej a díky rozložení okolo masa byl cítit v podstatě pořád a dodával na jazyk a následně do mozku tolik známou kombinaci masa a sýra a'la Cheeseburger. Hořčici nepostřehnete, ale nějakou svoji úlohu tam asi má, jinak by se tam nedržela tolik let. Kečup má McDonald's výbornej. Parádní konzistence, intenzivní rajčatová chuť, nakyslá, trochu sladká, vyladěná. Okurky má McDonald's hodně koprový a kyselý. Kyselost je fajn, ale kopr já nemusím. Takže dvě okurky jsou za mě akorát. Čerstvá cibulka šla občas ucítit. Být tam o dva kousky víc, asi by to neuškodilo. Hlavně to s ní ale nepřehnat jako u Safi burgerů. Houska je výborná. Chuť mouky je na prvním místě a pak trošku sladkosti. Nerozpadá se a je naprosto ideální na podobnej základní burger.


Quarter Pound King má v sobě hodně surovin, ale někdy to prostě není jen o množství. A u Burger Kinga to je bohužel poslední dobou přesně ten případ. Vyloženě pochválit můžu snad jen okurky. Ty byly krásně sladkokyselý a jejich velký množství jsem uvítal. Ale zbytek? Tak třeba kečup. Vodový kečup, rajčatová chuť spíš nepříjemná, hodně kyselá, ani náznak sladkosti. Takhle já si představuju kečup, kterej si koupím v supermarketu na spodní cenové hranici. Nechci úplně psát Aro kečup, ale daleko k němu rozhodně nemá. Sýr když ochutnáte samostatně, tak není vyloženě špatnej. Prostě tavenej sýr. Zase jeden z těch, který si koupíte spíš na studentský koleje. V burgeru jako takovým se ale ztrácel. Neustál kyselost okurek, kečupu a chuť grilu z masa. Hořčici se mi moc postřehnout nepodařilo. Cibulka byla, stejně jako u McDonald's, chuťově slabší. Naprostá katastrofa byla houska. Z nějakýho záhadnýho důvodu se Burger King pořád drží těchhle nejvíc laciných, rozpadajících se a chuťově příšerných housek. Je to taková ta přeslazená drobivá věc, co koupíte, už to slovo nechci zase ani použít, v supermarketu. Prostě tenhle burger je jako slepenec laciných supermarketových surovin. Vemte si vozík v libovolným hypermarketu (ha! změna!), jděte čistě po "value" značkách typu Aro, Clever a podobně, nakupte od nich kečup, housky, hořčici, sýr, doma si to slepte v burger a dostanete bráchu Quarter Pound Kinga. Ke všemu byl Quarter Pound King celou dobu spíš suchej a hůř do vás lezl.


Zážitek z jedení tak vyhrává na celé čáře McRoyal. Má příjemnou chuť masa, sýra, kečupu a baštíte přesně to, co chcete a co jste si vybrali. Chutě jsou vyladěný, suroviny na fast food dobrý a ač McRoyal není můj favorit kvůli fádní kombinaci chutí, tak jsem si ho užil a po hodině psaní o něm mám neskutečnou chuť si na něj zajít znova. Zato Quarter Pound King byl suchej, houska se rozpadala, cítit byla typická chuť Burger King masa společně s neurčitou kyselostí. Tu od okurek, tu od kečupu. Do toho všeho se pořád míchala ta laciná sladká houska. Prostě zážitek limitně se blížící k nule. Možná by to nebyla až taková hrůza, kdybych sousta nestřídal zrovna s McRoyalem, kterej ho válcoval na celé čáře.


Na konci Quarter Pound Kinga na mě čekala suchá houska s trochou sýra. Vyjedl jsem tu cibulku se sýrem a housku nechal osudu.


Naopak na konci McRoyal na mě čekala pořád ta stejná parádní kombinace chutí jako na začátku a uprostřed. Tohle srovnání dopadlo jednoznačně. Quarter Pound King si nedávejte, o nic nepřijdete. Pokud máte chuť na klasickou kombinací chutí ve svým burgeru, zajděte si na McRoyal. McDonald's ho má prostě lepší. Burger King má lepší jen okurky. Ceny jsou 79 korun za McRoyal a 99 korun za Quarter Pound King. Takže tady je vítěz taky celkem jasnej. O něco lepší bude možná ten pikantní Spicy Quarter Pound King, ale vzhledem ke kvalitě housky se mi na něj chodit nechce.


U Burger Kinga si můžete dát ještě Bacon Cheese Nuggets. Pět kousků za 49 korun. Na světelné tabuli sice svítí devět kousků, ale to bude nějaká chyba. Na účtence mám taky pět. Nugety jsou celkem fajn. Typická chuť slaninových kousků vás bude doprovázet každým soustem. Chuť je to celkem příjemná a jako zpestření k menu nejsou špatný. Ale musíte si je dát ještě teplý a rozteklý. Jeden jsem už likvidoval za studena a nebylo to úplně ono. Rozhodně mi chutnaly víc než v roce 2012.

PS: Taky se ostravský Burger King vrátil ke staré praxi zamlčování hodnotících účtenek za sendvič zdarma. Dostal jsem vrch GFP účtenky s ustřihnutým spodkem, takže mi chyběly i informace o platbě atd. Takže nejen laciný suroviny, ale i lacinej servis je zpátky v plné parádě. Snad si tam zaměstnanci alespoň naklikali všude pět hvězdiček, než si dali burger zdarma. Jen tak dál a konečně bude v ČR místo pro další fast foodový řetězec...

4 komentáře:

  1. Osobně si taky myslím, že chut toho masa v BK nedělá jen grill, bude tam něco.…. Pozoruju to už dlouho, a jsem rád, že v tom nejsem sám s tou myšlenkou.

    OdpovědětVymazat
  2. Amen. Royal je momentálně jednoznačně nejlepší Mc sendvič (po zrušení Country) a též mám dojem, že se poslední dva roky zlepšil - hlavně sýr mi přijde poctivější. Ani ten dvojitej neni kupodivu blbej nápad..
    BK už mi dává smysl jen přes aplikaci - třeba 2 malý whoppery za 69, takhle ráno při kocovině, to docela de. Jejich "prémiový" sendviče jsou úplnej nesmysl.
    Joab

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak to můj favorit je ještě pořád Big Tasty Bacon. :)

      Vymazat